در مورد {هزينه بيمه و هزينه اگهي و تبليغات جز هزينه هاي عملياتي نيست؟}باید بگم که در بهای تمام شده اینها اصلا هزینه نیستن.
بیمه قسمتی که منقضی شده هزینه است.
اگهی و تبلیغات هم از اونجا که مربوط به اینده است بنابراین در تعریف هزینه نمیگنجد.
دوست خوبم قاطی که نکردین؟
هزینه آگهی و تبلیغات جزو سرفصل هزینه هستند. منافع اگهی مربوط به اینده هست ولی از اونجا که نمیشه اون رو سرمایه ای کرد یعنی اطمینان معقولی نسبت به ان وجود ندارد بنابراین همه ان در زمان تحمل به عنوان هزینه شناسایی میشه.
سلام
یه زمانی هر بهایی که برای محصول بدست میامد با درصدی از سود جمع شده و حاصل مبنای فروش ما قرار میگرفت.
اما با توجه به رقابتی شدن فعالیتهای اقتصادی، جریان قیمت گذاری دقیقا برعکس شده، در واقع این مشتریست که قیمت محصول رو تعیین میکنه ، یعنی قیمت فروش در بازار تعیین میشه و شرکت مقداری از بهای فروش رو بعنوان سود در نظر میگیرد و بلاخره پس از کسر سود مورد نظر از قیمت بازار(فروش) بهای ساخت بدست میاید.
من نمیخوام بیش از این وارد بحث تخصصی بشم . فقط این رو بگم که رضایت مشتری در فرایند موفقیت واحد اقتصادی نقش اصلی رو داره.
بنابراین اگهی و تبلیغات یک سری مخارجی هستند که در اینده برای ما منفعت ایجاد میکنند.
اطمینان معقول یعنی چی؟
یعنی اطمینان نداریم که در اینده برای ما منفعت ایجاد کنند؟
میدونیم که مدیریت نوین در مورد تنوع بخشی تاکید بسزایی داشته، حالا یک سوال بنظر شما بدون تبلیغ و اگهی چه راهی وجود داره که مدیریت بتونه تنوع بخشی خودش رو به مشتریان برسونه؟