نویسنده موضوع: سازمان اداری موسسات حسابرسی  (دفعات بازدید: 1805 بار)

آفلاین amir00

  • کاربر جدید
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 11
  • امتیاز های کاربر: 0
  • دانشگاه: pars
  • مقطع تحصیلی: کاردانی
سازمان اداری موسسات حسابرسی
« : مه 07, 2014, 11:43:09 »
سازمان اداری موسسات حسابرسی
سازمان اداری یک موسسه حسابرسی معمولا شامل : شرکا ، مدیران ، سرپرستان ، و کمک حسابرسان میباشد . کمک حسابرسان ممکن است به دو طبقه حسابرسان و کارآموزان تقسیم شوند. بدهی است در هر سازمانی علاوه بر کادر فنی تعداد کارمند اداری مانند ماشین نویس ، بایگانی ، منشی و نظایر آنان نیز وجود دارد.
الف: وظایف و مسئولیت شرکاء
بطور کلی شرکا به شرح زیر میباشند
1-   در تماس با صاحبکار هستند
2-   تعیین هدفها ، دامنه رسیدگی و رفع اختلافات با صاحبکار
3-   شرکت در مجتمع عمومی صاحبکاران
4-   استخدام کارمندان جدید
5-   بر سی نهایی کاربرگها
6-   امضاء گزارش حسابرسی
7-   سرپرست و نظارت کلی بر کارکنان حرفه ای
ب ) وظایف و مسئولیت مدیران
 یک مدیر در یک موسسه حسابرسی معمولا مسئول سرپرستی و نظارت در حسابرسی دو یا چند واحد تجاری میباشد.داشتن اطلاعات و تجربه کافی در فن حسابداری و حسابرسی و احاطه کامل به تئوری و تکنیک این فنون لازم برای احراز سمت مدیران در موسسات حسابرسی به شمار میرود.به طور کلی وظایف مدیران به شرح زیر است.
1.   در موسسات حسابرسی بزرگ بیشتر وظایفی را که در شرکتهای کوچک بر عهده شرکاء هست به عهده مدیران میباشد.
2.   برسی کاربرگها
3.   مسئولیت تعیین روشهای رسیدگی و اعمال استانداردهای اجرای عملیات
4.   مسئولیت گرد آوری اطلاعات لازم برای ارسال صورتحساب برای صاحبکار و وصول آن
پ) مسئولیت و وظایف سرپرستان (حسابرسان ارشد)
حسابرس ارشد کسی است که مسئولیت کامل طرح اجرای حسابرسی یک واحد اقتصادی و تهیه گزارش مربوط به آن را به عهده میگیرد. حسابرسی ارشد باید حسابرسان و کارآموزان را ضمن اشتغال به عملیات حسابرسی از نزدیک هدایت و راهنمایی و نتایج کارشان را نقد و برسی کند و آنان را با اهداف و منظور هر قسمت از رسیدگی آشنا سازد. وی بایستی در کلیه مراحل کار خود اصول و موازین حسابرسی را از نظر دور ندارد و بر اجرای دقیق آنها نظارت کند. بطور کلی وظایف سرپرستان به شرح زیر است.
1.   برنامه ریزی و اجرای یک رسیدگی
2.   تنظیم گزارش حسابرسی برای تایید مدیر یا شرکت
3.   تقسیم کار بین کمک حسابرسان
4.   برسی کاربرگهای به محض تکمیل شدن
5.   نگهداری ساعات کارکرد کارکنان

تهیه کننده : مصیب محمد زاده

تالار گفتگوی حسابداری


Tags: