نویسنده موضوع: نرم افزار حسابداری پارسیان  (دفعات بازدید: 14329 بار)

آفلاین mmohammadi

  • مدیر سایت
  • یه دنگ از سایت به نامشه
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 607
  • امتیاز های کاربر: 273
    • تساوی
  • دانشگاه: تهران
  • مقطع تحصیلی: دکتری
نرم افزار حسابداری پارسیان
« : ژوئن 15, 2015, 14:51:26 »
قابلیت های نرم افزار حسابداری پارسیان
امنیت فوق العاده بالای اطلاعات به دلیل استفاده از بانک اطلاعاتی SQL Server2008
امکان نصب بر روی ویندوز های XP – Vista --Seven 32 bit & 64 bit
امکان تعریف بخش های مختلف جهت محاسبه سود پروژه های مختلف
سیستم هوشمند چاپ طرحهای مختلف چاپی با چاپگرهای مختلف
دارای گزارشات متنوع و سیستم پیشرفته ساخت گزارش
جستجوی سریع و دسترسی سریع به اطلاعات دلخواه
قابل استفاده جهت حسابداران حرفه ای و آماتور
امکان استفاده بصورت تک کاربره و شبکه
سرعت بالا در پردازش اطلاعات
قابلیت اتصال به انواع چاپگرها
سیستم انبارداری پیشرفته
مجهز به سیستم تولید
معرفی نرم افزار حسابداری پارسیان
 
امکانات و قابليتهاي نرم افزارحسابداری پارسیان
        قابليت اتصال به انواع چاپگر (سوزني, ليزري, جوهر افشان و حرارتي) و کارکرد با انواع کاغذ
A4 وA5 و پيو سته و ....
        قابليت چاپ کليه گزارشات با امکان طراحی سربرگ و تنظیم و ورود لوگوی دلخواه در گزارشات
        امکان تعريف کالا هاي مختلف با امکاناتی از قبیل
*        تعریف بارکد ،کد فنی
*      گروه بندی کالا ها در دو گروه مجزا
*        تعریف رنگ و سایز برای هریک از کالاها
*        امکان تعریف شماره سریال جهت هریک از کالاها
*        ایجاد نقطه سفارش جهت کالا
*        تعریف درصد تخفیف کالا
              امکان تعریف کالاهای تولیدی با امکان کسر مواد اولیه از انبار اضافه کردن هزینه های
تولید و محاسبه ی قیمت تمام شده ی کالای تولید شده .
              امکان تعریف فرمول جهت محاسبه تولید کالاهای اسمبلی و تولیدی
              امکان ثبت چکهاي دريافتي
          ثبت چکهاي پرداختي با امکان تعریف بانکهای طرف حساب بصورت نامحدود و تنظيم سطح
دسترسي جهت جلوگيري از دسترسي کاربران غير مجاز
              تعريف سرفصلهاي مختلف هزينه و دسته بندي آنها
              امکان تعیین سطوح دسترسی در دو سطح موازی جهت محافظت دقیق از اطلاعات
              امکان ايجاد تغيير و حذف اسناد با توجه به سطوح دسترسي
              امکان ثبت فاکتورهاي خريد فروش برگشت از فروش و برگشت از خرید انتقال کالا از انبار به انبار.رسید وحواله کالاوامکان بازیابی اطلاعات فاکتوربا شماره و سریال. ورود و خروج اتوماتيک کالاها به انبار کالاها در هنگام صدور فاکتور
              تخصيص دو گروه جهت طبقه بندي اشخاص، هزينه ها و کالاها
              تعريف سقف اعتباري براي حساب ها جهت جلوگيري از بدهکاري بيش از حد
              تعيين سطح دسترسي به جهت جلوگيري از دسترسي کاربران غير مجاز به يک حساب خاص
            ثبت اطلاعات تماس يک شخص و تخصيص نامحدود شماره هاي تلفن
              طبقه بندي کالا ها از لحاظ فروشي ،مواد اوليه ،توليد شده و تعيين نقطه سفارش جهت کالا
              تعريف مشخصه تماس و تنظيم دفترچه تلفن با امکان انتخاب کردن بعضي از تماس ها به صورت محرمانه
              امکان شماره گیری از طریق نرم افزار بدون نیاز به گوشی تلفن
             امکان ثبت پيام ها و تعيين زمان و ياد آوري آن به صورت اتوماتيک
              اعلام اتو ماتيک چکهاي پرداختي موعد رسيده به کاربر
              ايجاد سند به صورت از پيش تعريف شده جهت تسهيل ثبت اسناد
              به حساب گذاشتن و پاس کردن چکها به صورت اتوماتيک بدون نياز به سند اضافه
             ثبت اتوماتيک اقساط و سيستم نگهداري آن 
              امکان خرج چکهاي دريافتي از مشتري به طرف هاي حساب
            گزارشات مختلف از قسمتهاي متفاوت برنامه همچون انبار ،کارتکس کالا ،ليست اسناد، ليست چکهاي پرداختي و دريافتي، انتخاب طرح و رنگ جداول بر اساس سلايق کاربر
          امکان ذخيره و بازيابي اطلاعات بر روي انواع رسانه ها floppy،USB،CD
          امکان مرتب سازي تمام ستون هاي جدول با کليک کردن بر روي آن ستون
          امکان جستجو در تمام ستون ها و امکان فيلتر کردن اطلاعات بر اساس نياز کاربر
          مشخص کردن کارکرد هر يک از اپراتورها به تفکيک از جمله فروش ،خريد عمليات صندوق و......
          امکان تغيير رنگ فونت و فرمت ستونهاي مختلف جدول به دلخواه و بر اساس نياز کاربر توسط خود کاربر.
         امکان طراحي وثبت صورتهاي مختلف جداول اطلاعاتي جهت بهره وري بهتر توسط کاربربه صورت نامحدود.
        بهره مندي از موتور اطلاعاتي Microsoft SQL Server2008 یکی ازقوي ترين نرم افزارهای بانک اطلاعاتی در رده بندي خود
        امکان تصحيح اطلاعات وارد شده در جدول هنگام مشاهده اطلاعات
      امکان بايگاني اسناد و رديفهاي حسابها ،چکها ،بانکها و هزينه ها
        امکان به ترتيب کردن رديفهاي جداول (مانند مرتب کردن رديفهاي بانک بر اساس کارتکس    خروجي بانک مربوطه)
        امکان تعريف کاربران مختلف
[/t][/t]   
امکانات نرم افزار حسابداری پارسیان
[/t][/t]   
 
برخی از امکانات نرم افزار:
امکان تخصیص رنگ و سایز به هر کالا مناسب جهت فروشگاههای پوشاک و کیف و کفش
امکان چاپ بارکد و استفاده از سیستم پیشرفته بارکد جهت تسریع سیستم فروش
امکان تعریف بازار یاب و اختصاص درصد بازاریابی مختلف به هر کالا و بازاریاب
امکان خرید و فرو کالاها با در نظر گرفتن دو واحد برای هر کالا
امکان تعریف انبارهای مختلف و نگهداری کالا در هر انبار
امکان محدود کردن کاربران در قسمتهای مختلف برنامه
امکان خرید و فروش کالاهای دارای شماره سریال
امکان تعریف قیمتهای مختلف برای یک کالا
تعریف در صد تخفیف برای هر کالا
امکان تخصیص کدفنی به هر کالا
امکان چاپ ب روی چکهای بانکی
امکان صدور پیش فاکتور
[/t][/t]   
درباره نرم افزار حسابداری پارسیان
 
[/t][/t]   
 
نرم افزار حسابداری پارسیان با استفاده از جدیدترین ابزارها و نرم افزارهای روز ، قابلیت های گسترده ای را دراختیار حسابداران و مدیران موسسات و شرکت ها قرار می دهد .
نرم افزار پارسیان ، امور حسابداری ، انبارداری و بانکداری را بصورت یکپارچه مدیریت میکند .
با بهره گیری از این نرم افزار می توان مدیریت کاملی بر حسابهای خود شامل
خرید و فروش ، حسابهای اشخاص ، بانکها ، هزینه ها ، صندوق ها ، چکهای دریافتی ، چکهای پرداختی و ...
داشته باشید .
یکی از مزایای حسابداری پارسیان نسبت به سایر نرم افزارهای موجود ، امکانات متعددی است که با بهره گیری از تجارب قبلی تیم نرم افزاری پارسیان در جهت تسهیل و تسریع ثبت فاکتورها و امور انبارداری طراحی شده است . همچنین وجود گزارشات کامل و دقیق و امکان طراحی گزارشات مختلف توسط کاربر حسابداری پارسیان را از دیگر نرم افزارهای موجود در بازار متمایز می سازد .
از دیگر نکات برجسته در طراحی نرم افزار حسابداری پارسیان ، استفاده از بانک اطلاعاتی قوی Microsoft SqlServer 2008است . این برنامه جدیدترین و قویترین بانک اطلاعاتی ، در میان نرم افزارهای موجود می باشد و امنیت بالای اطلاعات را برای شما به ارمغان می آورد .
نرم افزار پارسیان اولین برنامه حسابداری مجهز به سیستم ارسال پیام کوتاه می باشد . با این سیستم پیشرفته می توان مبلغ مانده حساب، تاریخ اقساط و تاریخ چکهای مشتریان را توسط پیام کوتاه به اطلاع آنان رساند .
[/t][/t] 
منو نرم افزار پارسیان
 
بازرگانی :
 امکان صدور فاکتورهای فروش ، خرید ، برگشت از خرید و برگشت از فروش
 امکان صدور فاکتور ساده ( مناسب جهت سوپرمارکتها و فست فودها )
 امکان اتصال به کیبوردهای مخصوص فست فود
 امکان ثبت فاکتورها بصورت نقدی ، به حساب ، دریافت از کارت بانک و ترکیبی
 امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور امانی
 امکان اعمال تخفیف بر روی ردیف های فاکتور بصورت مقداری و درصدی
 امکان اعمال تخفیف کلی بر روی فاکتور بصورت مقداری و درصدی
 امکان اعمال مالیات بر ارزش افزوده بر روی فاکتور
 امکان مشاهده گزارش آخرین قیمت خرید و قیمت فروش به شخص انتخاب شده در هنگام ثبت فاکتور
 امکان مشاهده کلیه اطلاعات مربوط به کالا در هنگام ثبت فاکتور
 امکان نمایش اطلاعات فاکتور در حال ثبت بر روی
CUSTOMER DISPLAY (نمایشگر مشتری)
 امکان بازیابی فاکتورهای قبلی جهت صدور فاکتور جدید
 امکان مشاهده مانده حساب مشتری انتخاب شده در فاکتور بالای فاکتور فروش
 امکان مشاهده مانده چکی مشتری انتخاب شده در فاکتور بالای فاکتور فروش
 امکان صدور حواله انبار و رسید انبار
 امکان انتقال کالا از چند انبار به یک انبار به صورت اتوماتیک بدون نیاز به صدور حواله و رسید انبار
 امکان صدور فاکتور با شماره دلخواه و شماره منحصر به فرد
 امکان فروش اقساطی با دو فرمول بانکی و عادی بصورت کاملا پیشرفته
 
 
حسابداری :
 امکان صدور سند حسابداری با دو سیستم پیشرفته و ساده مناسب جهت حسابداران حرفه ای و آماتور
 امکان استفاده از سندهای حسابداری از پیش تعریف شده شامل :
 دریافت و پرداخت نقدی
 دریافت ، پرداخت و خرج چک
 دریافت حواله بانکی
 پرداخت بانکی
 هزینه نقدی و بانکی
 پرداخت و خرج چک بابت هزینه
 انتقال بین حسابها
 امکان ثبت سند گروهی
 امکان ادغام اسناد
 امکان قفل کردن اسناد
 امکان صدور سند بصورت دلخواه ( صدور اسناد ساده و مرکب با تعیین ردیفهای بدهکار و بستانکار )
 امکان تبدیل سندهای دلخواه پرکاربرد به سند از پیش تعریف شده
 تعاریف حسابها
 امکان گروه بندی نامحدود اشخاص
 امکان تعریف نامحدود حساب اشخاص
 امکان تعیین سقف اعتباری هر شخص
 امکان تعریف کردن معرف برای هر شخص
 امکان تعریف مشخصه تماس برای هر شخص بصورت نامحدود
 امکان شماره گیری تلفن از داخل برنامه
 امکان تعریف کد انتخاب برای هر شخص
 امکان تعریف سطح دسترسی برای هر شخص ( جهت محدود کردن دسترسی کاربران به حساب شخص تعریف شده )
 امکان تعریف بازاریاب
 امکان تعریف درصد بازاریابی بصورت پلکانی با توجه به میزان فروش هر بازاریاب
 امکان گروه بندی حسابهای هزینه بصورت نامحدود
 امکان تعریف حسابهای هزینه
 امکان تعریف سطح دسترسی برای هر هزینه ( جهت محدود کردن دسترسی کاربران به حساب هزینه تعریف شده )
 امکان تعریف بانک بصورت نامحدود
 امکان تعریف سطح دسترسی برای هر بانک ( جهت محدود کردن دسترسی کاربران به حساب بانک تعریف شده )
 امکان تعریف انبار بصورت نامحدود
 امکان گروه بندی کالاها بصورت نامحدود
 امکان تعریف دو واحد برای هر کالا
 امکان تخصیص بارکد به هر کالا
 امکان استفاده از سیستم پیشرفته بارکد جهت تسریع در سیستم فروش
 امکان چاپ بارکد
 امکان تخصیص کد فنی به هر کالا
 امکان تعیین حداقل و حداکثر موجودی مورد نیاز در انبار
 امکان تعیین پنج قیمت برای هر کالا
 امکان خرید و فروش و نگهداری کالاهای دارای شماره سریال
 امکان تعریف در صد بازاریابی برای هر کالا
 امکان تعریف مشخصه های خاص هر کالا
 امکان تعریف سرفصل های دلخواه حسابداری شامل حسابهای دائم ، موقت و انتضامی
 امکان تعریف بخشهای مختلف جهت استفاده در اسناد و فاکتورها برای محاسبه سود هر بخش و پروژه
 امکان تعریف کسر و اضافه فاکتور قابل استفاده در کلیه فاکتورهای خرید و فروش
 امکان تعریف فرمولهای مختلف تولید
امکانات جانبی و گزارشات:
 دارای سند افتتاحیه جهت سهولت ورود اطلاعات اول دوره
 امکان تعریف نامحدود کاربران با امکان تعریف محدودیت برای هر کاربر
 امکان طراحی نامحدود طرحهای چاپی برای فاکتورها و سند
 مجهز به سیستم پیشرفته و هوشمند انتخاب طرحهای چاپی
 امکان چاپ چند طرح بصورت همزمان از یک یا چند چاپگر ( به طور مثال چاپ همزمان رسید مشتری و نسخه آشپزخانه جهت فست فود ها و ...)
 امکان انتخاب طرحها قبل از چاپ
 دارای گزارشات رسمی شامل دفتر روزنامه ، دفتر معین و دفتر کل
 دارای گزارشات متنوع از انبار و کالاها
 دارای گزارشات مختلف حسابداری
 دارای سیستم پیشرفته فیلترسازی و ساخت گزارش
 امکان ذخیره اطلاعات بصورت همزمان در دو مسیر (
Hard Disk , Flash Memory) .
 امکان دخیره اطلاعات بصورت اتوماتیک هنگام خروج از سیستم .
خلاصه تجزیه و تحلیل نرم افزار مالی پارسیان
خرید و فروش
صدور فاكتورها
برای مشاهده پنجره انتخاب نوع فاكتور کافیست گزینه صدور فاكتور ورود/خروج را از منوي خريد و فروش، كليك كنید:
سپس نوع فاكتوري را كه مي خواهيد صادر كنيد انتخاب نماييد و دكمة تاٌييد را بزنيد.
نکته : برای انتخاب فاکتور مورد نظر در پنجره انتخاب فاکتور ، می توانید کد فاکتور را نیز تایپ کنید ، با این کار فاکتور مورد نظر انتخاب می شود . برای مثال برای انتخاب فاکتور تولید نیازی نیست به صورت مکرر از کلید پایین استفاده نمایید ، کافیست کد آن را که عدد 12 می باشد را تایپ نمایید .
صدور فاکتور فروش
فاکتور فروش را درپنجره انتخاب فاکتور ، انتخاب می کنیم و یک پنجره میشود، آنگاه فاكتور فروش را صادر می کنیم.
نکته : میتوان تنها با چند بار زدن کلیدEnter تمام جاهای خالی این فرم را طی کرد و مقدار آنها را وارد کرد .با رسیدن به فیلد مشتری و یا کدکالا با زدنEnter پنجره ای باز میشود که بدون نیاز به تایپ، میتوان نام مشتری یا کالای مورد نظر را از لیست انتخاب کرد.
سیستم شماره فاکتور را به صورت خود کار پیشنهاد می کند، با زدنEnter به قسمت بعدی بروید.
سپس وارد قسمت تاریخ می شوید ، تاریخ روز به صورت خودکار وارد می شود ، می توانید با زدنEnter تاریخ را رد کنید یا تاریخ مورد نظر خود را تایپ کنید (با زدن کلید + تقویم را می توانید مشاهده نمایید)
حال وارد قسمت مشتری می شوید ، در قسمت مشتری با زدنEnter در جای خالی یابا کلیک بر روی دکمهلیست حسابها باز می شود سپس حساب مورد نظر را انتخاب کرده وکلیدEnter را مجدد می زنید .
نکته : در صورتي كه حساب اشخاص متفرقه را بعنوان مشتری انتخاب كنيد دكمة آدمك در نوار ابزار روشن مي شود؛ و با كليك بر روي اين آدمك(Ctrl+F4) مي توانيد مشخصات شخص متفرقه را وارد كنيد.
توجه داشته باشید فقط در صورتی که مشتری مبلغ فاکتور را به صورت نقدی تسویه می کند ، و احتمال مراجعات بعدی این مشتری بسیار کم می باشد از مشتری متفرقه استفاده کنید .
نکته : در صورتی که از انبار های متعددی استفاده می کنید و می خواهید موجودی کالاهای فروش رفته از انبار مورد نظر کاسته شود، می بایست فیلد ورود انبار را در فاکتور فروش اضافه نمایید (نکته : برای این کار به قسمت تنظیمات فاکتورها ، منوی تعریف انواع فاکتور را کلیک کرده ، فاکتور فروش را انتخاب کرده ، Ctrl+Enter می زنید و سپس تیک نمایش انبار را در فاکتور را بزنید.
چنانچه تیک نمایش انبار در فاکتور فروش ، در قسمت تنظیمات فاکتور را بزنید ، بعد از وارد کردن مشتری وارد قسمت انبار می شوید . بازدن کلیدdown لیست انبارها ظاهر می شود یک انبار را انتخاب کرد .
حال وارد قسمت کد کالا می شوید، در صورتی که کلیدEnter را بزنید ، جستجوی کالا ها باز می شود (کار با قسمت جستجوی کالا در قسمت انبار داری توضیح داده شده است ) ، کالای مورد نظر خود را انتخاب نمایید و کلیدEnter را بزنید . (در صورتی که کد کالا را در قسمت کد کالا وارد نمایید کالا به لیست اضافه می شود .)
نکته : چنانچه کد گروه کالا را در قسمت کد کالا وارد نمایید و کلیدEnter را بزنید پنجره جستجوی کالا باز می شود با این تفاوت که تنها کالاهای همان گروه در پنجره جستجوی کالا نمایش داده می شود و جستجو تنها روی کالاهای همین گروه صورت می گیرد .
ورود قیمت کالا :
چنانچه برای کالا قیمت های پیش فرض را در تعریف کالا وارد کرده باشید ، به محض انتخاب کالا و درج آن در فاکتور فروش ، سیستم قیمت پیش فرض 1 را در ستون قیمت قرار می دهد ، شما می توانید با زدن کلیدSpace در ستون قیمت از 4 نوع قیمت دیگر نیز استفاده نمایید یا آن قیمت پیش فرض را پاک کنید و قیمت دلخواه خود را وارد نمایید
شرح کالا :
راست کلیک کرده و منوی شرح و جزئیات کالا را کلیک کنید تا پنجره مانند تصویر زیر مشاهده شود ، حال در این قسمت اقدام به وارد کردن شرح کالا نمایید .شرح کالا در کاردکس کالا و ریز گردش کالا قابل مشاهده می باشد . همچنین با زدن کلید جزئیات می توانید مشخصات دیگری برای کالا در فاکتور ثبت نمایید . در قسمت مقادیر هر ردیف مقادیر مورد نظر خود را می توانید وارد نمایید و سپس کلید ثبت را بزنید . (نکته : در قسمت تنظیمات فاکتورها ، منوی تعریف انواع فاکتور را کلیک کرده ، فاکتور فروش را انتخاب کرده ، Ctrl+Enter می زنید و سپس تیک نمایش ستون شرح کالا در فاکتور را تیک بزنید.
نکته : پس از ثبت فاکتور شما می توانید این مقادیر را در چاپ فاکتور داشته باشد (باید فاکتور مورد نظر را طراحی نمایید ) و همچنین در قسمت خرید و فروش ، جستجو در فاکتور ها بر اساس این مقادیر وارد شده فاکتورها را جستجو نمایید .
برای اضافه کردن ستون های جزئیات بیشتر برای کالا در فاکتور مثل تاریخ انقضا و . . . باید از منوی خرید و فروش ، منوی تنظیمات فاکتور ، منوی تعریف جزئیات کالا در فاکتور را کلیک کرده تا فرمی مانند تصویر زیر مشاهده شود .
حال با زدن کلیدINS اقدام به اضافه کردن ردیف کنید ، با این کار می توانید به ستون های جزئیات کالا در فاکتور اضافه نمایید ، تا 9 ستون می توانید اضافه کنید.
در صورتی که بخواهید اطلاعاتی در مورد آخرین قیمت خرید، میانگین قیمت خرید و ... را در مورد یک کالای ثبت شده در فاکتور مشاهده نمایید روی هر ردیف در فاکتور کلیدF5 را بزنید . همچنین در فرم ظاهر شده می توانید 10 قیمت فروش آخر ، به شخص فاکتور شده و همچنین تعداد فروش رفته در 10 فاکتور قبل را به تفکیک تاریخ مشاهده نمایید ، این امکان می تواند جهت قیمت گذاری کالا در فاکتور جاری کمک نماید .
- برای ثبت تخفیف ردیفی برای هر کالا کافیست کلیدF3 را روی هر ردیف بزنید . حال در صد تخفیف ردیفی را وارد نمایید و کلیدEnter را بزنید ، سیستم خود مبلغ تخفیف را محاسبه می کند ، یا مبلغ تخفیف را خود به صورت دستی وارد نمایید .
سپس کلید تاٌیید را بزنید . حال می توانید مقادیر وارده برای تخفیف ردیفی را در قسمت پایینی کالا ها در فرم فاکتور نیز مشاهده نمایید .
برای اصلاح مقادیر وارد شده در فاکتور کلیدESC را می زنید ، تا کل ردیف انتخاب شود (آبی شود ) سپس با کلیدهای بالا و پایین در فاکتور حرکت کنید تا ردیف مورد نظر را انتخاب نمایید ، سپس با زدن کلیدEnter اقدام به اصلاح مقادیر کنید به این صورت که باEnter زدن می توانید در بین ستون های ردیف انتخاب شده حرکت کنید و مقادیر جدید را وارد نمایید .
برای حذف ردیف انتخاب شده نیز کافیست ردیف مورد نظر را انتخاب نمایید و کلیدDEL را بزنید .
برای محاسبه سود فاکتور کلیدCtrl+B را بزنید . سود هر فاکتور را براساس آخرین قیمت خرید هر کالا محاسبه می نماید.
برای فروش از انبارهای مختلف کافیست كليدCtrl+ Home را بزنید؛ آنگاه میتوانید برای هر سطر از فاکتور انبار مورد نظرتان را انتخاب کنید و مي بايست براي هر رديف معين كنيد كه از كدام انبار فروش صورت مي گيرد؛ با فشردن مجدد كليدCtrl+ Home به حالت قبل بر می گردید. (برای نمایش موجودی کالا در انبار های متعدد در جستجوی کالا به قسمت جستجوی کالا در انبارداری مراجعه کنید)
برای این که در فاکتور همیشه ستون انبار وجود داشته باشد ، در منوی خرید و فروش ، تنظیمات فاکتور ، تعریف انواع فاکتور را کلیک کرده ، فاکتور فروش را انتخاب نمایید ، Ctrl+Enter بزنید و تیک ردیفی بودن انبار را بزنید.
برای وارد کردن شرح کلی فاکتور ، کلیدCtrl+H را بزنید ، در فرم ظاهر شده شرح فاکتور را وارد نمایید ، پس از ثبت ، این شرح در بالای فاکتور قابل مشاهده می باشد . همچنین شرح وارد شده در کارت حساب مشتری قابل رویت است .
در پايين فرم فاكتور فروش مي توانيد عوامل افزاینده / کاهنده را نيز مشخص کنید،
روش اعمال مالیات و ارزش افزده در فاکتور فروش:
ابتدا از منوی خرید و فروش ، منوی تنظیمات مالیات بر ارزش افزوده را کلیک کرده.
در این قسمت ابتدا تیک اعمال مالیات بر ارزش افزوده را کلیک کرده .
ذخیره فاکتور:
جهت ذخیره فاکتور می توانید از روش های زیر استفاده نمایید :
پس از اتمام وارد کردن کالاها کلیدEsc را بزنید ، با این ردیف آخر انتخاب می شود ، حال مجددEsc را بزنید ، فرمی به شکل زیر ظاهرمی شود .
در این فرم می توانید هر کدام از عملیات مورد نظر را با کلیک بر روی دکمه مورد نظر انجام دهید .
Ctrl+S را بزنید یا از نوار ابزار بالایی دکمه ثبت فاکتور را که به شکل دیسکت آبی رنگ می باشد را بزنید. با این کار فاکتور بدون هیچ گونه دریافت و پرداختی ذخیره می شود.و سند حسابداری فاکتور به این گونه صادر می شود که مشتری بدهکار و حساب فروش بستانکار می شود .
Ctrl+End را بزنید یا از نوار ابزار بالایی دکمه حساب فاکتور را که به شکل $ سبز رنگ می باشد را بزنید.با این کار فرم دریافت و پرداخت ظاهر می شود ، همچنین برای ثبت تخفیف کلی فاکتور نیز باید از این روش برای ثبت فاکتور استفاده نمایید.
در این فرم می توانید تخفیف را برای کل فاکتور به صورت درصدی یا مبلغی وارد نمایید .
چنانچه محاسبه مالیات و عوارض را فعال کرده باشید ، سیستم مالیات و عوارض را به صورت خودکار محاسبه و در قسمت مربوطه نمایش می دهد ، این مبلغ به مبلغ فاکتور اضافه می شود .
چنانچه مبلغی از مشتری به صورت نقدی دریافت کردید ، در قسمت مبلغ نقدی وارد نمایید . در صورتی که بخواهید این مبلغ نقدی وارد صندوق دیگری بغیر از صندوق پیش فرض سیستم شود یا مشتری این مبلغ را واریز بانک کرده باشد تیک انتخاب صندوق را زده و حساب مورد نظر را انتخاب نمایید، با این کار پس از ثبت فاکتور مبلغ نقدی ، حساب مورد نظر را بدهکار می کند.
چنانچه مشتری از دستگاه کارت خوان برای پرداخت مبلغ نقدی فاکتور استفاده نمایید برای اعمال این عمل باید دکمه به شکل $ سبز رنگ کنار جعبه مبلغ نقدی (F5) را می زنید، با این کار فرمی به شکل زیر ظاهر می شود ، در این فرم کلیه بانکهای تعریف شده در قسمت حساب ها لیست شده اند . شما مبلغ نقدی را که مشتری به بانک مورد نظر واریز کرده است را مقابل بانک مربوطه وارد می نمایید و کلید تاٌیید را می زنید .
برای ثبت چک و قسط نیز می توانید کلیدهای مربوطه را بزنید و اقدام به این عملیات بکنید.چنانچه چکی را به اشتباه زدید ، می توانید دکمه مشاهده را در مقابل دکمه دریافت چک بزنید ، سپس از لیست چک های مشاهده شده ، چک مورد نظر را انتخاب نمایید و کلیدEnter را بزنید و اقدام به اصلاح چک نمایید .
نکته : شما امکان اصلاح اقساط را پس از ثبت در این قسمت ندارید ، و برای اصلاح اقساط باید به سند حسابداری فاکتور فروش مراجعه نمایید و سپس مطابق با توضیحات داده شده در قسمت اقساط عمل می کنید .
در صورتی که مبلغی از فاکتور باقی ماند ، می توانید در قسمت بدهکار کلیک نمایید ، سیستم مانده فاکتور را محاسبه می نماید و در قسمت بدهکار قرار می دهد. در صورتی که قبلاٌ مبلغی در قسمت بدهکار درج کرده باشید و بخواهید مجدد باقی مانده فاکتور را محاسبه نمایید ، مبلغ وارده در قسمت بدهکار را پاک کرده و مجدد در قسمت بدهکار کلیک کرده تا سیستم محاسبه مانده فاکتور جدید را در قسمت بدهکار قرار دهد .
منظور از تاريخ سر رسيد در واقع مهلتی است که برای تسویه فاكتور مقرر می کنید. با وارد كردن اين تاريخ و عدم تسویه فاکتور تا آن تاریخ، سیستم با هشدارهایی آن را به شما یادآوری خواهد کرد.چنانچه مایلید لیست فاکتورهای بدهکار را همیشه هنگام باز شدن برنامه مشاهده کنید گزینه مشاهده فاکتورهای بدهکار را از منوی خرید و فروش انتخاب کنید؛ پنجره ای شبیه آنچه در شکل زیر آمده باز میشود، آنگاه گزینه تنظیمات را از منوی کلیک راست انتخاب کنید. در فرم ظاهر شده هشدار در شروع برنامه را تیک کنید .
در این فرم همچنین شما میتوانید بازدن کلید تسویه اقدام به حذف فاکتور انتخاب شده از لیست بالا بفرمایید، با این کار هیچ گونه سند حسابداری صادر نمی شود و تنها فاکتور مورد نظر از لیست فاکتورهای تسویه نشده برداشته می شود.
نکته : در این قسمت با نگه داشتن کلیدCTRL و کلیک روی چند فاکتور می توانید اقدام به تسویه چندفاکتور به صورت همزمان بفرمایید .
چنانچه بخواهید در فرم حساب فاکتور ، جمع کل فاکتور به صورت پیش فرض در قسمت بدهکار باشد به جای مبلغ نقدی باید تیک ثبت فاکتور بدون دریافت و پرداخت را بزنید ، با این کار هنگامی که وارد حساب فاکتور می شوید می توانید با زدن کلیدF2 سریعا اقدام به ثبت فاکتور نمایید .
چاپ فاکتور :
بعد از ثبت فاکتور فرم چاپ فاکتور نمایش داده می شود . این فرم همچنین با زدن کلیدCtrl+P نیز قابل مشاده می باشد .
استفاده از فاکتور سیستمی ، چنانچه این گزینه تیک خورده باشد فاکتوری که سیستم آن را آماده کرده است را می توانید چاپ نمایید در این فاکتور می توانید تغییرات اندکی از جمله تیتر بالای فاکتور و ... را تغییر دهید
نکته : برای تغییرات در فاکتورسیستمی از منوی خرید و فروش ، تنظیمات فاکتور ، منوی تنظیم چاپ فاکتور های سیستمی را کلیک کرد .
چنانچه در قسمت پیام , زیر فاکتور , عبارتی را درج نمایید ، سخن و احادیث بزرگان در زیر فاکتور ها (سیستمی و قابل طراحی) چاپ نمی شود و همین متن نوشته شده درج می شود در زیر فاکتورها .
چنانچه تیک چاپ مانده حساب را بردارید ، مانده حساب در زیر فاکتور ها قابل مشاهده نمی باشد .
چنانچه گزینه استفاده از فاکتور سیستمی تیک نخورده باشد می توانید از گزارش های قابل طراحی استفاده نمایید ، برای این منظور می توانید از منوی خرید و فروش ،تنظیمات فاکتور ها،منوی طراحی فاکتور را کلیک کرده و به تعداد مورد نیاز فاکتور های دلخواه تهیه نمایید .
در این صورت می توانید با کلیک بر روی دکمه فلش آبی رنگ در قسمت چاپ فاکتورها ، لیست فاکتور های طراحی شده را مشاهده نمایید و یکی از آنها را انتخاب نمایید .
نمایش فرم چاپ فاکتور بعد از ثبت و اصلاح فاکتور ، چنانچه این گزینه تیک خورده باشه بعد از ذخیره فاکتور فرم چاپ فاکتور ظاهر می شود.
براي اصلاح فاكتور نيز شماره فاكتور مورد نظر را در قسمت شماره فاكتور وارد كنيد و كليدEnter را بزنيد تا فاكتور مورد نظر را مشاهده كنيد حال کلیدCtrl+Enter را بزنید و اقدام به اصلاح نماييد.
براي حذف فاكتور نيز ابتدا شماره فاكتور مورد نظر را در قسمت شماره فاكتور وارد كنيد تا فاكتور مشاهده شود حال کلیدCtrl+Enter را بزنید و سپس روي جدول كالاهاي وارد شده راست كليك كنيد و منوي حذف فاكتور را بزنيد. با اين كار كليه اسناد و چكهاي مربوط به اين فاكتور حذف مي شود. برای حذف فاکتور همچنین می توانید از نوار ابزار بالایی ، کلید حذف را بزنید .
صدور فاکتور خرید:
فاکتورخرید را درپنجره انتخاب فاکتور ، انتخاب می کنیم , پنجره ای باز میشود، سپس برای صدور فاكتورخرید کاملاٌ مانند فاکتور فروش عمل می نماییم .
در قسمت فاکتور خرید می توانید ، شماره فاکتور فروش فروشنده را در قسمت شماره وارد نمایید . این شماره در گزارش کارت حساب و ریزگردش کالا قابل مشاهده می باشد . همچنین در قسمت جستجوی فاکتورها نیز می توانید این شماره را جستجو نمایید .
گزارشات خرید و فروش
لیست فاکتورها:
از منوی خرید و فروش ، منوی گزارشات ، لیست فاکتور ها را کلیک کرده ، نوع فاکتور و محدوده گزارش را معین می کنید سپس کلید تاٌیید را بزنید .
ستون خالص فاکتور مبلغ خالص فاکتورمی باشد به عبارت دیگر [جمع فاکتور+ اضافات ]-[کسورات +تخفیفات] می باشد .
برای رأس گیری فاکتور روی هر ردیف کلیدSpace را بزنید.
چنانچه راست کلیک نمایید و تیک کلیه به صورت اتوماتیک هر 5 ثانیه را بزنید ، هر 5 ثانیه یک بار لیست فاکتور ها در کامپیوتر سرور خوانده می شود و این لیست در کامپیوتر کلایت بروز می شود. این امکان برای کار در شبکه مفید می باشد، به این صورت که می توانید لیست فاکتور را باز نگه دارید و در صورتی که فاکتوری در شبکه صادر شد بتوانید بدون نیاز به بستن فرم در این قسمت مشاهده نمایید .
کاردکس اشخاص:
از منوی خرید و فروش ، گزارشات ،کاردکس اشخاص را کلیک کرده :
در این قسمت می توانید گزارش های متنوعی از ورود و خروج کالا نسبت به اشخاص تهیه نمایید
سود ناخالص فروش
از منوی خرید و فروش گزارشات ویژه ،سود ناخالص فروش را کلیک کرده و بعد از معین کردن محدوده مورد نظر کلید تاٌیید را بزنید .
ستون خالص فروش = کل فروش ریالی کالا کل برگشت از فروش ريالی همان کالا
معدل خرید = میانگین قیمت خرید آن کالا
سود ناخالص =خالص فروش [تعداد خالص فروش * میانگین خرید ]
- گزارش محاسبه سود اشخاص:
از منوی خرید و فروش گزارشات ویژه ، محاسبه سود اشخاص را کلیک کرده این گزارش نشان می دهد که هر حساب به چه میزان سود داشته است . به این صورت که جمع مبلغ کالاهایی که به یک حساب فروخته شده را - جمع میانگین قیمت خرید یا آخرین قیمت خرید همان کالاها برای یک حساب - انجام می دهد.
بررسی نهایی نرم افزار حسابداری مدیریت مالی پارسیان
این نرم افزار از مجموعه نرم افزار های حسابداری پکیج شده می باشد که در ۳ مدل روانه بازار شده است : نگارش ساده ، نگارش ویژه و نگارش پیشرفته. شاید تشابه اسمی پارسیان در دیگر نرم افزار های حسابداری هم وجود داشته باشد ، منظور ما از این مجموعه شرکت علوم و فناوری ارتباطات پارسیان می باشد . این مجموعه با مدیریت خیلی خوب و برنامه ریزی در مورد مشکلات بازار نرم افزار ها بخصوص نرم افزار های پکیج شده ، توانسته است بسته های خیلی کاربردی و خوبی را ارائه کند.
منظور از نرم افزار های پکیج شده ، به نرم افزارهایی اطلاق می شود که برای خرید و راه اندازی نیازی به انعقاد قرارداد خرید و پشتیبانی با شرکت تولید کننده نرم افزار نیست .
نکته جالب اینکه نگارش های ساده این نرم افزار هم امکانات خوبی. البته در نگارش های ویژه و پیشرفته هم با اضافه کردن افزونه های کاربردی تر توانسته است مشتریان خاص خود را بدست آورد و فروش خود را چند برابر کند.
نگارش ساده پارسیان :
این نگارش که بیشترین استفاده آن در سیستم های فروشگاهی است می تواند حسابها را در ۳ سطح کل و معین و تفصیلی تعریف نماید و گزارش هایی مانند بدهکاران و بستانکاران به همراه فیلترهای مشخص ارائه نماید .
از دیگر آیتم های مهم این بسته عبارتست از :
·  محاسبه سود و زیان در بازه زمانی مشخص
·  داشتن سامانه خرید و فروش و ثبت فاکتور
·  انواع جستجوها بین عناوین کالا و حسابها
·  ارائه امکانات دریافت و پرداخت و گزارش دادن چکهانگارش ویژه , تمامی آیتم های نگارش ساده را شامل می شود به علاوه اینکه سیستم حسابداری انبار نیز به آن لینک شده است . از مهمترین موارد قابل ارائه در این بسته عبارتست از :
·  کنترل موجودیها و عملیات انبار گردانی
·  ثبت اقساط در فاکتور های فروش
·  ثبت عوامل کسورات و اضافات در فاکتور های فروش مانند ارزش افزوده
·  ثبت فرمول تولیدو در نگارش پیشرفته این نرم افزار سیستم حقوق و دستمزد را به همراه همه آیتم های موجود رعایت کرده است .
در پایان
چند مشکل اساسی در این نرم افزار مشاهده می شود که مهمترین آن عبارتند از :
1.       محدودیت داشتن در تعریف حسابها به سطوح بالاتر و چند بخش شدن حسابهای تفصیلی
2.      محدود بودن در تعریف کدینگ حسابداری به دلیل سیستمی بودن بعضی از کدهای تعریف شده
3.     نداشتن پشتیبانی حضوری در شهرستانها ، همینطور قابل اتصال نبودن واحد پشتیبانی از طریق فضای اینترنت
4.     نداشتن سیستم های شبکه پیشرفته تحت وب
قبل از طرح سوال جستجو کنید و از ارسال سوال به صورت پیام خصوصی خودداری فرمایید.

آفلاین chamis88

  • کاربر جدید
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 1
  • امتیاز های کاربر: 0
  • دانشگاه: خوارزمی
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
پاسخ : نرم افزار حسابداری پارسیان
« پاسخ #1 : مارس 12, 2020, 12:53:40 »
سلام.
ما این نرم افزار رو برای شرکتمون خریدیم و بسیار پشیمان هستیم. زنگ زدیم پشتیبانی و با بی ادبی تمام با ما حرف زدند. پول رو گرفتن و حالا اینطوری رفتار میکنن.

تالار گفتگوی حسابداری

پاسخ : نرم افزار حسابداری پارسیان
« پاسخ #1 : مارس 12, 2020, 12:53:40 »

Tags: