نویسنده موضوع: چه قدر حسابدارید؟؟  (دفعات بازدید: 1690 بار)

آفلاین parastoo

  • کاربر جدید
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 2
  • امتیاز های کاربر: 3
  • دانشگاه: دانشگاه سمیه
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی
چه قدر حسابدارید؟؟
« : مارس 02, 2015, 22:34:41 »

به نام خدا
سلام به همه کاربران عزیز و علاقمندان به رشته حسابدای ، امروز می خواهم درباره یک سوال بسیار مهم با شما دوستان صحبت کنم . سوالی که یک صحت سنجی از توانایی شماست . اینکه اگر قصد تلاش کردن در این زمینه را دارید و یا مدتی است در حال فعالیت در این رشته هستید چقدر فکر می کنید حسابدارید؟ اجرای کار حسابداری از نظر تخصصی نه اپراتوری نیاز به رعایت یک سری اصول دارد . این اصول را می توانیم به دو بخش اصلی تقسیم بندی کنیم : بخش مقدماتی و بخش تخصصی . در بخش مقدماتی که به نظر مهمترین رکن در حسابداری به شمار می رود شما باید پایه گذاری و ایجاد علاقمندی کنید . مراحل مقدماتی که پیش از این هم مطالب زیادی در این مورد ارائه شد ، شامل موارد زیر است :
•   تمرکز بر دروس دانشگاهی و کسب دانش تخصصی با نمرات خیلی خوب
•   مطالعه منابع کاربردی مانند کتاب استانداردهای حسابداری و دیگر نشریات مهم سازمان حسابرسی
•   اختصاص دادن ساعات مشخصی در هفته برای شرکت در دوره کارآموزی معتبر
•   تصمیم گیری و ایجاد انگیزه : ادامه تحصیلات و یا ورود به بازار کار
•   تمرکز بر روی کار بدون پول و دریافت تجربه
•   شرکت در دوره های آموزشی یک روزه مانند کارگاه مالیاتی ( دفاتر و اظهارنامه و …. )
•   تعامل و همکاری با کارشناسان و افراد با تجربه ( اختصاص دادن اوقاتی برای لینک پیدا کردن با این افراد ! )
حالا وقتی رسیده که شما به صورت جدی وارد بازار کار شده اید ، و وارد دوره تخصصی دنیای حسابداری شده اید . وظایف اصلی یک حسابدار را خدمت شما بیان می کنم :
•   نظم و آشنایی به منظم کردن محیط کار ( فیزیکی و سیستمی )
•   آشنایی با نوع فعالیت شرکت و اینکه در چه گرایشی هستند و چه مواردی را شما باید پیگیری کنید ( مثلاً اگر پیمانکار هستند ، پیگیری کسورات ، مفاصا حساب و کنترل قراردادها ! )
•   نحوه جستجو ( اینکه در ابتدای ورود به یک محیط جدید چه آیتم هایی را باید جستجو کنید؟)
•   نوع ثبت اسناد حسابداری ( دستی و یا نرم افزار ؟ اگر سیستم دارد چه نوع نرم افزاری ؟)
•   جستجو در داخل حسابها ، کدینگ و روش ثبت حسابها
•   پیداکردن اشکالات سیستم مالی و تلاش برای برطرف کردن آنها مرحله به مرحله !
•   کنترل نحوه اجرای تکالیف مالیاتی ( مالیات تکلیفی ، مالیات بر ارزش افزوده ، گزارشلات فصلی )
•   کنترل پرونده مالیاتی سالهای گذشته ( قبولی و یا رد دفاتر ؟ )
•   اختصاص دادن ساعت بیشتر برای ثبت اسناد و بروزرسانی کارهای عقب افتاده
•   کنترل اموال و اثاثیه و چیدمان برای محاسبه استهلاک سالیانه
•   خریدن لوازم و ملزومات ، اگر موجود نباشد ( مانند لوازم التحریر ، زونکن ، مهرهای لازم و…)
•   کنترل انبار و تعجیل در اولین شمارش موجودیها
•   دقت کنید در چه ماهی از سال وارد شرکت شده اید!
•   جدایی ترس از تمرکز برای شروع و ادامه کار !!!
•   برگزاری اولین جلسه با مدیران بعد از حداکثر یک هفته و یا ۱۰ روز و در میان گذاشتن مشکلات و ارائه برنامه هایتان
•   بررسی و آشنایی با کارکنان و لیست حقوق
•   بررسی صورت جلسات و مصوبات هیات مدیره
و نکته ی خیلی مهم اینکه همیشه سلامت و صداقت رو سر لوحه کارتان قرار دهید...
اینها نمونه ای از روند اجرایی یک حسابدار موفق در مجموعه ای است که شاید کارفرما بیش از این موارد انتظار داشته باشد و نتواند تصور کند که شما چقدر تخصص دارید ! مهم این است که شما آنقدرتجربه در رشته حسابداری بدست آورده اید که می توانید تمامی این عملیات را کنترل و اجرا کنید . پس با این توضیحات خودتان ، خودتان را محک بزنید و ببینید چقدر حسابدارید و یا می خواهید حسابدار شوید !
امیدوارم در مسیری که حرکت می کنید همیشه استوار و ثابت قدم باشید.
منبع: نوشته شده توسط میثم حاجی محمدی
« آخرين ويرايش: مارس 02, 2015, 22:38:01 توسط parastoo »

Tags: