آخرین ارسالها

صفحه: [1] 2 3 ... 10
1
گفتگوی آزاد / مدل لباسکار | رنگ لباسکار
« آخرين ارسال توسط mozhii22 امروز ساعت 11:51:44 »




    روپوش کارگاهی | روپوش آزمایشگاهی

    در ابتدا توجه شما را به روپوش کارگاهی و آزمایشگاهی جلب می کنیم. که می توان آن به یکی از قدیمی ترین مدل لباسکار یاد کرد. این مدل لباسکار همانند روپوش پزشکان بلند بوده به طوری قد آن تا نزدیکی زانو می رسد که متشکل از سه جیب در جلوی لباس و یک بند در پشت می باشد. معمولا از پارچه ترگال به جهت خنکی و سبک بودن در تولید آن استفاده می شود. متقاضیان این نوع از لباسکار بیشتر در آزمایشگاها ، کارگاه مدارس و دانشگاها و بیمارستان ها فعالیت می کنند. 5 رنگ تولید شده این روپوش عبارت است از : سفید | سرمه ای | زرشکی | طوسی | آبی


    لباسکار طرح ایران خودرویی | کاپشن و شلوار کار

    یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین و البته ارزانترین نوع لباس ، لباسکار دوتکه یا همان کاپشن شلوار طرح ایرانخودرویی می باشد. رنگ آمیزی این طرح از لباس کار به این طور بوده که رنگ قسمت سرشانه لباس از سایر قسمت های لباس متمایز بوده است. در این لباس از 4 جیب برای کاپشن و 2 جیب برای شلوار در نظر گرفته شده است. تنوع رنگ بندی در ای لباس بالاست بطوری که دارای حداقل 5 رنگ اصلی می باشد که عبارت است از : طوسی با آبی | طوسی با قرمز | سرمه ای با آبی | سرمه ای با قرمز | آبی با طوسی


    لباسکار طرح سیلور | کاپشن و شلوار سیلوری

    بعد از لباس کار طرح ایران خودرویی ، لباسکار طرح سیلوری مقام دوم را در فروش و محبوبیت از نظر مصرف کننده کسب می کند که البته گرانتر هم می باشد. تفاوت مدل این لباسکار با لباس قبلی در نوع جیب های آن می باشد بطوری که در دوجیب بالا و پایین لباس بواسطه زیپ باز و بسته می شود. از لحاظ تعداد جیب بکار رفته همانند یکدیگر بوده که البته ممکن است شلوار آن 2 جیب بیشتر داشته باشد. تنوع در رنگ این لباسکار نیز بالا می باشد . رنگ لباسکار طرح سیلور عبارت است از : طوسی با استخوانی | طوسی با قرمز | طوسی با آبی | سرمه ای با آبی | مشکی با قرمز


    لباسکار طرح اورجینال | کاپشن و شلوار مدیریتی

    همان طور که از اسم این لباس مشخص است ، دارای دوخت تمیزتر به نسبت دو مدل قبلی می باشد. 4 جیب برای کاپشن و 4 جیب برای شلوار تعبیه شده است. تمامی قسمت لباس از یک رنگ اصلی استفاده شده است. این لباسکار در 4 رنگ طوسی | استخوانی | قرمز | سرمه ای قابل ارائه می باشد. همچنین از رنگ قرمز آن می توان در جوشکاری آرگون بهره برد.


    لباسکار طرح آلفا| کاپشن و شلوار مهندسی

    این مدل از لباس کار همانند لباس طرح سیلوری بوده با این تفاوت که زیپ 2 جیب بالایی لباس توسط قاپپکی مخفی شده و 2 جیب پایینی لباس بصورت فیلتو و غیر زیپی می باشد. این لباس بیشتر مورد توجه مهندسین بوده که به اصطلاح لباسکار مهندسی نام دارد. از 2 رنگ متفاوت در این لباسکار استفاده شده بطوری که قسمت سرشانه آن را متمایز می کند. رنگبندی این لباس کار عبارت است از : سرمه ای با زرد | استخوانی با آبی | استخوانی با سرمه ای
    لباسکار طرح بوفالو | کاپشن و شلوار مهندسی

    این نوع از لباس کار دارای 2 طرح می باشد که در بازار به نام لباسکار طرح بوفالو شناخته می شود. طرح اول این لباس ، دارای 4 جیب برای کاپشن کار و 3 جیب برای شلوار می باشد. این طرح به مراتب شبیه تر به نمونه لباسکار بوفالو اصلی می باشد. برند موجود در این فروشگاه setwork است.دارای 6 رنگ از قبیل طوسی با استخوانی |طوسی با قرمز | طوسی با نارنجی | سرمه ای با استخوانی | قهواه ای با سبز و 6 سایز M-L-XL-2XL-3XL-4XL می باشد.

    طرح دوم این لباس ، دارای 6 جیب برای کاپشن و 5 جیب برای شلوار کار می باشد. زانوی شلوار دولایه می باشد. دارای 5 رنگ از قبیل طوسی با استخوانی |طوسی با قرمز | طوسی با آبی | سرمه ای با قرمز | سرمه ای با آبی و 7 سایز S-M-L-XL-2XL-3XL-4XL می باشد.منبع:لباس کار سعید

2
گفتگوی آزاد / بیوگرافی و سولات درباره عایق الاستومری
« آخرين ارسال توسط mozhii22 امروز ساعت 11:50:36 »


    به خاطر اینکه که فوم الاستومریک نسوز EPDM و یا عایق الاستومری حرارتی نسبت به عایق پشم شیشه به مقداربسیار زیادی برتری دارد، امروزه در صنعت تأسیسات مکانیکی به صورت عمده مورد استفاده قرار می گیرد. سطح بیرونی عایق الاستومری به صورت نرم و بادوامی است که مقاومت بالایی در مقابل انباشته شدن آلودگی و رطوبت، از خود نشان می دهد؛ بنابراز رشد عوامل بیماری زا و قارچی مقابله می کند. چون عایق الاستومری STI FLEX دارای سطح مقاومتی بالایی است، اگر بخواهیم با عایق پشم شیشه و سایرعایق هایی از قبیل عایق های سنتی و قدیمی مقایسه کنیم، مقاومت بیشتری (از نظر ضربه دیدن) می باشد.

    فوم الاستومری عایق الاستومریک یا عایق الاستومری فوم چسبدار نسوز STI FLEX اگرحتی بر اثرضربات مکانیکی آسیب ببیند،آن قسمتی که آسیب دیده است نیز در مقابل رشد قارچ و جذب رطوبت ها و باکتری ها مقاومت خود را دارد. سلول بسته عایق حرارتی فوم الاستومری برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و باکتری به پوشش و یا کاوری نیازی ندارد؛ چون ساختار سلول بسته آن معمولا و اصولا آب را به هیچ وجه جذب خود نمی نماید.

    دیگر ویژگی های این عایق ها:
    1. در مقابل خوردگی ها مقاومت دارد.
    2. در برابر نفوذ بخار آب ضریب مقاومت بسیار بالای دارد.
    3. بسیار سبک است و وزن مخصوص 45 الی 65 کیلوگرم بر متر مکعب است.
    4. در شرایط نامطلوب آب و هوایی در برابر خوردگی ها مقاوم است.
    5. با محیط زیستی که بدون انتشار گازهای CFC و HCFCباشد سازگار است.
    6. پایین بودن ضریب انتقال حرارت آن مشخص است.
    7. نصب کردن آن ودر صورت خرابی تعمیر آن کار آسان و سریعی است.
    8. در برابر انتقال صدا در کانال های هوا و لوله ها ازمقاومت بالا برخوردار است.
    9. در برابر ترکیبات آروماتیک و هیدروکربن ها مقاومت بالایی دارد.
    10. در برابر روغنها، اسیدها و بازها مقاومت بالایی دارد.
    11. ریزگرد و غباربه هیچ عنوان تولید نمی کند.
    12.قابلیت انعطاف پذیری بالا دارد.
    13. در مقابل فشار و ضربه مقاوم است.
    14.غیر سمی است.
    15. امکان رشد قارچ ها و باکتری ها وجود ندارد.
    سوالاتی در باره ی عایق الاستومری
    1.بازدهی این عایق ها در مقایسه با انواع دیگر آن چه قدر است؟ آیا از نظر قیمت رقابت پذیر است؟
    چون عایق الاستومری از ضریب انتقال پایینی برخوردار است به همین خاطر در زمان طولانی تری بر خلاف دیگر عایق ها ثابت می ماند که همین امر موجب این می شود که بازدهی بیشتر شود همچنین مواد عایق در مقابل نفوذ بخار آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند به گونه ای که بعد از نصب به هبچ گونه حایل رطوبتی(ماستیک، بخاربند ویا...) نیاز ندارند.اگرچه پشم سنگ و پشم شیشه نسبت به این عایق ها ارزان ترهستند اما به خاطر اینکه این عایق ها از پوشش مضاعف جداگانه بی نیاز هستند. داشتن عمر مفید بالا که باعث بازدهی بسیار مفید می شود ونصب آن بسیار آسان و سریع است و چون امکان استفاده بالا دارد کم هزینه می شود و نسبت به عایق های دیگر مقرون به صرفه تر است.
    کاربرد این عایق ها در چه صنعتی است؟
    قابلیت استفاده از این عایق ها در انواع صنعت ها مثل صنعت ساختمان، صنعت ماشین آلات صنعتی ، صنعت خودروسازی وصنایع پتروشیمی است.
    آیا مواد اولیه آن وارداتی است؟
    مواد اولیه ای که برای این محصول استفاده می شود از ایتالیا وارد می شود. عایق الاستومری عموما جای عایق های سنتی را گرفته است چون فواید زیادی نسبت به عایق های دیگر دارند که میتوان یکی از این موارد را به مانگاری آن ها اشاره کرد در حقیقت عایق الاستومری 30 سال ماندگاری دارد وبه هیچ عنوان خوردگی روی سطح آن نخواهیم داشت و در مکان هایی پاکیزه مثل بیمارستان ها از لحاظ بهداشتی جای عایق های سنتی را گرفته است.منبع:عایق الاستومری پافلکس
3
گفتگوی آزاد / کدام فیلتر هوا مناسب تر است؟
« آخرين ارسال توسط mozhii22 امروز ساعت 11:49:41 »




    از آنجا که در سیستم یک خودرو، همه قطعات و عملکردشان به یکدیگر مرتبط بوده و اختلال د ر یک قطعه می تواند در روند کاری دیگر قطعات هم تاثیر گذار باشد پس بای از نفوذ ناخالصی به درون قطعات اتوموبیل جلوگیری به عمل آورد که این موضوع باعث شد طراحان خودرو و مهندس ها درصدد تولید فیلتر هوا برآیند.
    وجود فیلتر سازان سبز هوا یک عامل موثر در درست کار کردن قطعات خودرو می باشد و به این دلیل توجه به وضعیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
    در ازای هر 10 هزار کیلومتر که خودرو حرکت دارد باید در جهت تعویض فیلتر هوا برای دریافت راندمان و عملکرد بهتر باید اقدام گردد زیرا در غیر این صورت از رسیدن هوای کافی و همچنین سالن به داخل سیستم حریق خودرو جلوگیری می شود و موجب بالا رفتن 25 درصدی میزان سوختی می شود که توسط خودرو استقاده می گردد.
    با توجه به پیشرفت های علمی که هروزه اتفاق می افتد، تنوع فیلترهای هوا رو به افزایش است از این رو مشتریان باید بدانند که کدام فیلتر هوا برای خودرویشان مناسب بوده و چقدر در این خصوص هزینه بپردازند که در این مقاله می توانید با انواعی از این فیلترها آشنا شوید.
    فیلتر هوا کاغذی یا همان سلولزی که از عمده ترین انواع فیلتر بوده و بسیار کاربرد دارد که در ساختار آن از فریم با جنس پلاستیک و کاغذی به صورت پلیسه دار که آکاردئونی بوده و اصلی ترین عمل را در جهت جذب کردن ذرات خارجی هوا انجام می دهد به کار رفته است.فیلتر هوا کاغذی قابلیت جذب 80 الی 90 درصد ناخالصی ها را دارد و هزینه خرید آن بسیار پایین است اما در کوتاه مدت قابلیت اصلی و حداکثر کارآیی خود را از دست می دهند و باید عوض گردد.
    نوع دیگری از فیلتر هوا به نام اسفنجی در بازار موجود است که کلیت ساخت آن از فیلتر هوای قدیمی که روغنی بودند برگرفته شده است و دارای یک قالب فلزی و پوششی از جنس روغنی و پلی اورتان است که در مقایسه با فیلتر هوای کاغذی می توان گفت برای خودروهای معمولی و شهری بهتر است از فیلتر هوا کاغذی استفاده شود. کاربرد فیلتر هوا اسفنجی در گذشته برای تراکتور و خودروهای سنگین بود و بعدها با به کارگیری نانو در ساخت این فیلترها، از آنها در اتومبیل های مسابقه ای هم به کار برده می شود.
    اما پر هزینه ترین فیلتر هوایی که می توان استفاده کرد از جنس کتان بوده که که قابلیت شستشو دارند زیرا دارای ساختار خاصی هستند که در این ساختار از 6 لایه پارچه مخصوص و روغنی استفاده شده که قابلیت بالای در جذب ذرات خارجی دارند. از آنجا که می توان این فیلترها را به راحتی شست و دوباره استفاده کرد دارای عمر و کارآیی زیادی هستند. در صورتی که از این نوع فیلتر در خودروی خود استفاده کنید خواهید دید که خودرو بهتر کار می کند زیرا این فیلترها شمایل خاصی دارند که باعث می شود هوای بیستری را از خود عبور دهند و به داخل اتومبیل انتقال دهند و موجب کاهش استهلاک اتومبیل می شوند پس با این حساب و با در نظر گرفتن تاثیرات مثبت استفاده از این فیلترها می توان گفت پرداخت هزینه بالا در خرید این فیلترها در مقابل کاهش هزینه تعمیرات جانبی خودرو به صرفه تر است.منبع:فیلتر هوا فیلتر سازان سبز
4
گفتگوی آزاد / اکسیژن ساز پرتابل j-1
« آخرين ارسال توسط zahra00 دیروز ساعت 14:24:34 »




    مدل JAY – 1

    میزان جریان خروجی اکسیژن    1 تا 5 لیتر در دقیق
    خلوص اکسیژن خروجی    38% تا 90%
    فشار اکسیژن خروجی    0.07 – 0.03 مگا پاسکال
    صدای موتور    کمتر از 45 دسی بل
    ابعاد    32×19×35 سانتی متر
    وزن    6 کیلوگرم
    ولتاژ ورودی    220 V AC / 12 V DC
    اکسیژن ساز پرتابل برای بیمارانی کاربرد دارد که به زمانی بیشتر از آنچه در خانه سپری میکنند به استفاده از دستگاه احتیاج دارند .
    بیمار میتواند اکسیژن ساز پرتابل را همراه کیف چرخدار آن در محیط بیرون از خانه حمل کند .
    اکسیژن ساز پرتابل همراه کیف ، باتری و شارژر مخصوص فندکی ماشین ارائه میشود که میتوان به هنگام پیاده روی ، مسافرت و ... مورد استفاده قرار گیرد و میزان اکسیژن خون بیمار را بالا نگه دارد.
    بالا نگه داشتن اکسیژن خون در بیمارانی که غلظت اکسیژن بسیار پایینی دارند بسیار حیاتی است.در گذشته این نوع بیماران مجبور بودند از کپسول های قابل حمل یا اسپری هایی که حجم بسیار کمی از اکسیژن را در خود نگه میدارند در خارج از خانه استفاده کنند که محدودیت های بسیاری برای بیمار ایجاد میکنند و در طولانی مدت از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیستند.
    امروزه با پیشرفت تکنولوژی شرکت های سازنده اکسیژن ساز خانگی توانسته اند این دستگاه را در حجم ، وزن و ابعاد بسیار کمتری تحت عنوان "اکسیژن ساز پرتابل" تهیه کنند و بیماران را از استفاده از کپسول در خارج از خانه بی نیاز کنند.
    اکسیژن ساز پرتابل لانگ فیان میتواند با خروجی اکسیژن 2 تا 3 لیتر و یک ساعت باتری پشتیبان و اتصال به برق و فندکی خودرو تمامی کمبود های اکسیژن خون بیمار در خارج از خانه را تأمین کند.
    شرکت "سهند بهامین طب" با سالها تجربه و کادر شناخته شده و مجرب خود در زمینه تجهیزات پزشکی"نمایندگی رسمی برند لانگ فیان در ایران" است و این محصول را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار بیماران محترم قرار میدهد و تمامی دستگاه ها با یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش عرضه میگردند.منبع:اکسیژن ساز پرتابل بهامین طب

5
گفتگوی آزاد / نقش ایمپلنت در جراحی سینوسی
« آخرين ارسال توسط zahra00 دیروز ساعت 14:21:40 »




    سینوس فک بالا و ارتباط آن با جراحی های ایمپلنت دندانی

    در درون فک بالا ی دهان حفره سینوسی وجود دارد که در اصل بخشی از راه تنفسی است مجرائی به نام استئا به مجاری بینی راه دارد که این سینوس ازاین راه متصل می گردد
    سینوس فک بالانوعی حفره ای است که در درون استخوان فک بالا قرارمی گیرد ودر اصل بخشی از مجرای تنفسی می گردد مجرائی به نام استئا به مجاری بینی راه دارد که این سینوس ازاین راه متصل می گردد بالای دندان های آسیای کوچک وبزرگ فک بالا سینوس فک بالا قرار دارد وعفونت های این دندان ها بر روی این سینوس تأثیر گذاشته وسبب ایجاد سینوزیت می شود و اما سینوزیت علت های فروانی و مختلفی دارد که ممکن است یکی از این دلایل برای عفنت این دندان ها باشد
    وفتی زمانی زیادی از کشیده شدن دندان های آسیای کوچک وبزرگ فک بالا می گذرد از سوی دیگر سینوس بزرگ زمانی که استخوان نگهدارنده دندان تحلیل می رود همین رویداد سبب می شود زمانی که بخواهیم مکان این دندان ها ایپلنت جایگزین کنیم استخوان به اندازه ی لازم وجود نداشته باشد راه حل مناسبی برای این مسئله شیوه مناسب سینوس لیفت یا بالابردن سینوس فک بالا که نام دارد به کارمی اید استفاده می شود در این شیوه حفره سینوس باز میشود وکنار زدن می شود غشاء پوشاننده آن مواد به جای استخوان قرار می گیرد و سطح ان را با لایه ای ویژه ای به نام ممبرین می بندیم و بخیه می کنیم بدن پس ازگذشت چندماه در محیط و میان مواد جایگزین شده ی استخوان، استخوان سازی می کند وبه اندازه ی کافی برای کاشت ایمپلنت استخوان فراهم می گردد

    بیماری که به اندازه کافی برای کاشت ایمپلنت در قسمت بالایسمت راست فک خود استخوان ندارد که در تصویر رادیو گرافی قسمت پایین مشخص است عمل سینوس انجام می شود و ایمپلنت ها روی این استخوان ها قرار گرفته شده است

    این تصویر مریض پس از گذشت چهار سال که پروتز ثابت ایمپلنت دندان برای مریض درست شده است اگر توجه کنید این تکنیک برای این مریض مورد استفاده قرار نمی گرفت هرگز هیچ راهی وجود نداشت تا بیما بتواند ایپلنت استفاده کند و با ید به اجبار از پروتز های متحرک پارسیل ویا همان پلاک استفاده کند.

    روش سینوس لیفت معمولا به دو شیوه باز وبسته صورت می گیرد که اگر خدا بخواهد در مقاله های بعدی به یک یک از این روش ها توضیح داده می شود



    در چنبن حالتی می توان از این شیوه ها برای مریضی که مشکلی در ناحیه سینوسی خود ندارد استفاده کرد اگر بیمار گرفتار مشکلاتی از این نوع باشد باید پیش از این کار درمان خوئ را اغاز کند معمولا انجام سی تی اسکن برای کامل دیدن سینوس پیش از درمان حتمی است
    اگر عمل ایمپلنت با این روش انجام شود مدت و هزینه ی درمان اضافه می گردد.

    در اخر شما را به نکته ای مورد توجه قرار می دهم که اگر می خواهید از ایپلنت برای دندان های از بین رفته خود استفاده کنید هر چه سریع تر این عما را انجام دهید تا استخوان های فک شما تا حدی زیادی از دست نرفته است و نیاز به انجام چنین شیوه هایی تا حد امکان پایین بیاید در چنین حالتی که استخوان های قسمت های پشت فک بالا وجود نداشته باشد این جراحی شیوه ای برای به وجود اوردن استخوان های جدید خواهد شد.منبع:ایمپلنت دندان دکتر بزرگ
6
گفتگوی آزاد / درباره فیلتر هوا بیشتر بدانیم
« آخرين ارسال توسط roshaa دیروز ساعت 11:34:43 »

    فیلتر هوای خودرو جزاجناس مورد استفاده قرار گیرنده به شمار می آید که درفراینده مدت مشخص که کارخانه ساخت خودروتعیین کرده باید عوض گردد. در این نوشته به وظیفه ها ،چگونگی ساخت ،تاثیرفیلتر هوا در مصرف سوخت،سالم ماندن موتور خودرو و اندازه کار مفید خواهیم پرداخت..
    وظیفه فیلتر هوا چیست و چه کاری انجام میدهد
    وظیفه ی فیلتر هوا اکسیژن ورودی را پاکسازی و پالایش می کند موتوراتومبیل مثل جسم انسان است برای ادامه فعالیت خود به فیلتر هوا احتیاج دارد اما این هوا حتما پیش از ورود به روند فعالیت پیشرانه و مخلوط شدن با سوخت پاکسازی شود برای همین بر روی سطح در قرار می گیرند تا ذره های الاینده را به خود بگیرد و اکسیژن لازم برای راه هوای عبوری برای ورود به پیشرانه صافی برای موتور اتومبیل برای کارکرد مفید استفاده می شود.



    ساختار فیلتر هوا
    فیلتر هوای اتومبیل به طور معمول از دو قسمت اصلی تشکیل می شود
    کاغذ فیلتر توانایی این را دارد که ذرات به اندازه20 میکرون را از هوا به موتوراتومبیل جدا کند.

    لایه لاستیکی که به را هم روی خود جا داده است PU .
    مشخصات ظاهری
    فیلتر های هوای اتومبیل ها به طورمعمول از شکلی مستطیل ،مربع و دایره ای مصرف می کنند شکل فیلتر بر کار ان تاثیر ندارد وکمپانی های ساخت فیلتر هوا بر اساس موتور اتومبیل طرح شده وشیوه جایگزاری آن به داخل محفظه پیشرانه فیلتر هواخودرو رامطرح می کند همچنین صافی های هوای اسپرت که به شکل استوانه ای هستند تا اکسیژن مورد لازم پیشرانه را با مقدار زیاد تری به موتور اتومبیل وارد کند.علت این که این گونه فیلتر می تواند مقدار زیاد تری از هوا را به پیشرانه وارد کند این است که کاغذ فیلترهمه ی سطوح مقطع آن رامی پوشاند و همین کار سبب می شود فیلتراسیون مقدار زیاد از اکسیژن می گردد .

    نقش فیلتر هوا در میزان مصرف سوخت
    پیشرانه اتومبیل برای شروع فعالیت خود به اکسیژن و سوخت احتیاج دارد. نسبت دو به یک اکسیژن به سوخت هست ،بدین منظور دو واحد اکسیژن و یک واحد بنزینمورد نیاز است . فیلتر هوایی را متصور شوید که بیشتر از اندازه خود کار کرده همه ی منافذ ان گرفته شده و اکسیژن کمی به پیشرانه وارد می شود،در این وضعیت نسبت گفته شده به رعایت نمی شود و پیشرانه برای ادامه فعالیت خود سوخت زیاد تری مصرف می کند. سپس سرانجام اگر فیلتر هوا را به زمان مناسب عوض نکنیم مصرف سوخت را در خودرو ی خود افزایش می دهیم .
    نقش فیلتر هوا در سلامت پیشرانه
    صافی هوا تاثیربسیار زیادی را در سالم ماندن موتور اتومبیل دارد . یکی ازخصوصیات فیلتر هوای استاندارد باید همه ی ذره های الاینده در هوا وارد شده به پیشرانه تامقدار 30 میکرون رامی گیرد تا موتوراتومبیل در طولانی زمان کارکرد مفید خود را ازبین نرود. اگر از فیلتر هوای خودرو غیر استاندارد یا فیلتر هوای خراب برای ان هایی که دچار شکاف اتفاق افتاده یا گرفتگی ورود این ذرات الاینده به داخل موتور خودرو ایجاد شود و خرابی های خطرناک را به همراهداشته باشد . از جمله این اسیب ها را می توان به موارد زیر متذکر شد:
    وجود خراشیدگی بر روی دیواره سیلندر
    گرفتگی و ازعدم کارکرد انژکتورها
    سنسور هوای ورودی به موتورازبین برود
    الوده شدن سریع و به وجود امدن اختلال در دریچه گاز
    میزان کارکرد فیلتر هوا

    این موارد به منطقه جغرافیایی و مسیر رانندگی بستگی دارد. به این منظوراگر درمنطقه ای رانندگی می کنید که آلودگی زیادی دارد مانند شهرهای بزرگ که دوده بسیار زیاد است یا شهر های جنوب کشور که تحت ریزگرد و خاک و موثرهستند،یا در جاده های غیر اسفالت رانندگی می کنید باید خیلی قبل تر از موقع باید عوض گردد. در حالت استاندارد هر 5000 کیلومتر بایدعوض گردد. که فیلتر هوا عوض کنید خیر البته می توانید بادیدن فیلتر هوا لازم بدانید.منبع:فیلتر هوا فیلتر سازان سبز

7
گفتگوی آزاد / مشخصات فنی عایق الاستومری
« آخرين ارسال توسط roshaa دیروز ساعت 11:33:25 »




    عایق های الاستومری جزو مواد سلولی انعطاف پذیر به صورت بسته بوده و بر اساس نیتریل بوتادین رابر (Nitrile Butadiene Rubber -NBR)، اتیلین پروپیلن دیان مونومر رابر(Ethylene Propylene Diene Monomer - EPDM) و یا از پلی وینیل کلراید (PVC)ساخته می شوند.

    لاستیک NBR یک لاستیک سینتیک متشکل از پلیمر آکریلونیتریل (ACN) و بوتادین است که Buna-N و Perbunan نیز به آنها گفته می شود، و همچنین نام های دیگری مثل نیپل (Nipol)، کرایناک (Krynac) و یوروپرن (Europrene)که به نام های تجاری معروف اند.

    لاستیک EPDM نوعی از الاستومری و سینتیک بوده و کاربردهای زیادی دارد. این لاستیک ها معمولا مقاومت حرارتی عالی ای فراهم می آورند. مواد عایق به دلیل بسته بودن سلول هایش در مقابل عبور بخار آب مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند به گونه ای که بعد از نصب شدن، به هیچ وجه به حائل بخار آب دیگری نیاز نیست.به دلیل اینکه در مقابل بخار مقاومت زیاد دارند، وهمچنین داشتن خاصیت تابش بالای لاستیک از چگالش سطحی بخاطر مواد سلول بسته انعطاف پذیر با ضخامت کم جلوگیری می کنند. در نتیجه، از این گونه مواد به مقدار قابل توجهی در سیستم های ، لوله کشی ها، سرمایش و تهویه استفاده می شوند. البته ناگفته نماند که از اینگونه موادنیز در خطوط آب گرم و گرمایش نیز می توان استفاده نمود.

    اگر چه قیمت عایق های الاستومری، از پشم شیشه و یا پشم سنگ گران تر است، اما به خاطر اینکه از پوشش مضاعف (Jacketing) بی نیاز بودن برای کاربردهایی که از دمای پایین استفاده می شوند بسیار مقرون به صرفه می باشند. از پایداری بالایی برخوردارند. برای سریع تر عایق کردن سیستم های لوله کشی به طور ساخته شده و آماده، از عایق الاستومری های متفاوت می توان استفاده کرد. این مدل عایق ها، ضریب انتقال حرارتشان بسیار پایین است و انعطاف پذیر می باشند و بسیار مناسب برای مکان و محیط هایی که فضای کاری زیادی نداشته باشند، هستند.
    مقایسه ای بین NBR و EPDM

    اختلافات بین مشخصات EPDM و NBR همچنان مورد بحث متخصصین بوده است ولی در حقیقت بسیاری از مشخصات NBR و EPDM شبیه هم هستند و اختلافات کمی با هم دارند. به طور کلی ممکن است کاربرد های EPDM در بعضی مورد های بسیار خاص، کمی بهتر از NBR باشد ولی این نکته نیز وجود دارد که تولید EPDM بسیار سخت است و ماهر ترین عایق سازان به دلیل مقرون به صرفه نبودنشان آن را با خالصی 100%نمی سازنند.

    کاربردهای مواد عایق سلول بسته انعطاف پذیرelastomeric application 1

    - در سیستم های تهویه مطبوع و متعادل، سرمایش و گرمایش، عایق های سلولی انعطاف پذیر، کانال های آب و هوا و خنک سازها کاربردی مناسب دارند.

    - در چرخه های حرارتی گرم به سرد و یا برعکس که به طور مرتب وجود دارد، مواد الاستومری کاربردهایی بسیار مناسبی دارند.

    - می توان از این عایق ها در صورتی که ضخامت مناسبی دارند، در فرآیندهای خیلی سرد (Cryogenic) نیز استفاده کرد اگر چه ممکن است عایق خرد شود.

    مشخصات فنی :
    • ترکیبات: Sika Topseal 107 متشکل از سیمانی که به صورت ویژه انتخاب شده است، فیلر خنثی و ماسه سیلیس که به شکل پودری تولید شده و یک جزء مایع متشکل از کوپلیمرهای اکرلیکی و افزودنی های ویژه همراه می باشد.
    • دانستیه برای مخلوط تر: 1.8 گرم بر میلی لیتر است.
    • رنگ :سفید و خاکستری
    • سمیت : غیر سمی است.
    • اندازه بزرگترین ذره : 0.4 میلیمتر
    • میزان تغیر شکل در هنگام شکست : حداقل 25 % (TS 11758-1)
    • PH برای مخلوط مایع : 10 – 7
    • جذب سطحی اولیه : کاهش 95 درصدی
    • جذب آب : < 2 % (TS 7847)
    • مقاومت در برابر قشار آب : 7 بار – ستون آب به ارتفاع 70 متر
    • مقاومت فشاری : 10 نیوتن بر میلیمتر مربع
    • مقاومت خمشی : 4 نیوتن بر میلیمترمربع•
    • محدوده دما: 20 تا 80 درجه سانتیگراد.منبع:عایق الاستومری پافلکس

8
گفتگوی آزاد / استاندارد کفش ایمنی
« آخرين ارسال توسط roshaa دیروز ساعت 11:32:30 »



    اولین پایه برای ایمنی و محافضت کارگران از زمین شروع می شود . خیلی از افراد نمی داند که چقدر یک کفش ایمنی مناسب می تواند همانند لباس کار مهم باشد. در بسیاری از شرکت ها بعنوان یک ابزار مهم در کار شناخته می شود. ابزاری که برای پای شماست که به مبارزه با خطرات احتمالی در محل کار و عدم ناراحتی و خستگی زود هنگام کمک می کند.

    بازار پر از تولید کنندگانی می باشد که مشغول به معرفی جدید ترین مدلهای کفش کار با استفاده از آخرین تکنولوژی و فن آوری است. درک درست از آنچه که شما نیاز دارید و دانستن اصطلاحات برای سیر در این دریای کفش ایمنی ، به شما کمک میکند تا کفش ایمنی مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. در واقع یک کفش مناسب ، روز کاری شما را آسان و موجب تمرکز بیش تر بر روی کار می شود.



    شناسایی نیازهای خود

    درک کردن تنوع کفش کار ، الویت یک پیدا کردن کفشی است که منطبق با نیاز شماست. همیشه با مدیر ایمنی و یا سرپرست خود شروع کنید تا تعیین کنند که آیا الزامات خاصی برای انجام پروژه توسط شما دارد یا خیر!

    OSHA دستور العمل های ایمنی برای محافظت از پا می باشند که توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا ANSI ایجاد شده است. این دستورالعمل ها کمک می کند تا مطمئن شویم که متخصصان و کارگران ماهر که در معرض خطرات محل کار میباشند که شامل برق گرفتگی ، سقوط ، لیز خوردن و خیلی موارد دیگر است ، از پوشش درست ایمنی استفاده می کنند. پس شرایط کار را به دقت با کارفرمای خود چک کنید و تا بتوانبد مناسب ترین کفش ایمنی را مطابق با الزامات کار انتخاب کنید.

    قبل از اینکه به فروشگاه کفش کار بروید ، مهم است بدانید که به دنبال چه موردی هستید که این امر تنها با شناختن انواع تکنولوژی بکار رفته در کفش میسر می شود.

    سر پنجه کفش کار

    محیط کارگران صنعتی که لباس کار می پوشند اغلب با خطرات سنگین همراه است. پیدا کردن مناسبترین محافظ انگشتان پا از نکات مهم است. به طور کلی محافظ بکار رفته در جلوی کفش کار دارای سه مدل می باشد : 1- فولادی (Steel) ، 2- کامپوزت (composite) ، 3- آلومینیوم (Aluminum) که هر سه مدل ممکن است در محافظت از پا یکسان عمل کنند. تعدادی از کارگران هستند که با توجه به محیط کار ، نوع جنس محافظ جلوی کفش را انتخاب می کنند.

    محافظ فولادی کفش کار

    استفاده از محافظ فولادی در جلوی کفش ، از قدیم مرسوم بوده است. در واقع دارای وزن بیشتر و حجم کمتر به نسب 2 مدل دیگر می باشد. همان طور که میدانیم فولاد رسانای گرما و سرما می باشد و ممکن است به بالابردن و با پایین بردن دمای داخلی کفش کار کمک کند.

    محافظ آلومینیوم کفش ایمنی

    از آلومینیوم در جلوی کفش کار نیز استفاده می شود. ضخامت آن از سر پنجه فولادی بیشتر بوده و مناسب برای کارگرانی می باشد که بدنبال تجربه کفش کار سبک می باشند. همچین این محافظ مورد تایید استاندارد ANSI/ASTM نیز می باشد.

    محافظ کامپوزیت

    محافظ جلوی کفش ایمنی از جنس کامپوزیت ، متشکل از فیبر کربن ، پلاستیک و یا کولار می باشند. به نسبت محافظ فولادی سبکتر بوده و در عین حال از حجم بزرگتری برخوردارمی باشد. این سرپنجه کفش ایمنی ، گرما و سرما را انتقال نیمدهد و از آنجا که غیر فلزی است بعنوان عایق برق نیز کمک می کند.

    امروزه بسیاری از کفش های موجود در بازار ، از تکنولوژی های نوین بهره می برند که سطح ایمنی را نیز ارتقاء می دهند. بعنوان مثال چرم Tough-Tec باعث افزایش مقاومت سایشی می شود و معمولای به قسمت بالایی کفش اضافه می شود تا حفاظت بیشتری بهمراه داشته باشد. برای آن دسته از افرادی که در مجاورت آتش کار می کنند ، الیاف کولار بکار رفته در کفش دارای عملکرد عالی برای مقاومت در برابر آتش هستند. همچنین در تولیدات برخی از شرکت ها ، از توریهای ویژه کولار برای آتش سوزی و جوشکاری استفاده می کنند که در زمان کار همانند سایر متریال ها ذوب نمی شوند.منبع:لباس کار سعید
9
گفتگوی آزاد / گیت سه شاخه مدل md-100
« آخرين ارسال توسط roshaa دیروز ساعت 11:31:03 »



    گیت سه اهرمی مدل MD-100 گیت سه اهرمی مدل Md-100 از ساده ترین و پرکاربردترین گیت های کنترل ترددو مدیریت دسترسی می باشد . این گیت ها بدلیل سادگی و کاربرد آسان در میان محصولات مشابه دارای متقاضیان بالاتری می باشد. از جمله موارد کاربرد این گیت کنترل تردد ها در در کارخانه ها و شرکت ها ، باشگاهها و مراکز ورزشی ، مترو ، اماکن پرتردد و ... مورد استفاده فرار می گیرد .از جمله ویژگی های گیت کنترل تردد های سه اهرمی حجم کم ،قابلیت ارتقائ و اتصال به سیستم های کنترل دسترسی و حضور غیاب ،دارای الگوریتم داخلی برای قفل های گیت بدون نیاز به برنامه نویسی،دارای سیستم تعلیق هیدرو لیکی برای برگشت اهرم به نقطه صفر ، بدون سرو صدا ، قابلیت تردد 35-40نفر در دقیقه،مناسب برای ورودی های با ابعاد کم ، مناسب برای فضاهای کوچک ، مقاوم در برابر شرایط هوایی ، امکان حرکت دو جهته به صورت یک طرفه و دو طرفه، دارای طراحی بدنه ارگونومیک و بسیار مقاوم ، دارای بدنه و شاسی تمام استیل stainless ،امکان شخصی سازی ابعاد در ابعاد استاندارد،قابلیت اتصال و ارتقائ به سیستم های اعلان حریق,قابلیت اتصال به تمامی دستگاههای اثر انگشت ،تشخیص چهره و ریموت کنترل ، امکان اتصال به سیستم به کلید فشاری ، پرداخت الکترونیک و ژتون ، قابلیت یکپارچه سازی با اتوماسیون حضور غیاب و مدیریت تردد ماداکتو ،دمای کارکرد از -15 تا 60درجه،قابلیت selfexamineدر زمان مشکلات فنی، دارای استاندارد های اروپا ، طراحی بدنه بصورت ارگونومیک و با استحکام بالا و... می باشد

    گیت شیشه ای کنترل تردد سویینگ (Swing Gate)مدل MD-G204



    گیت شیشه ای کنترل تردد سویینگ (Swing Gate)مدل MD-G204 از جنس بدنه استیل و دو پره شیشه ای از جمله پرکاربردترین و پر طرفدارترین گیت کنترل تردد و مدیریت دسترسی می باشد . این محصول با ظاهری زیبا کاربرد آسان در میان گیت های کنترل تردد دارای متقاضیان بالاتری می باشد. از جمله موارد کاربرد این گیت ها در سازمانها ، باشگاهها و مراکز ورزشی ، کارخانه ها و شرکت ها،مترو ، اماکن پرتردد و ... مورد استفاده قرار می گیرد .از جمله امکانات وویژگی های این محصول امکان اتصال به انواع دستگاه حضور غیاب ،و کنترل تردد (دستگاههای اثر انگشتی ،تشخیص چهره و کارتی)،امکان خواباندن اهرم ها در مواقع اضطراری و زمانهای تردد بالا ،دارای حجم کم و مناسب برای محیط ها ی با وسعت پایین ،امکان تردد 40 نفر در دقیقه ،دارای الگوریتم و برنامه ی داخلی بدون نیاز به برنامه نویسی ،مقاوم در برابر شرایط هوایی مختلف ،قابل نصب در محیط های داخلی و بیرونی ، امکان شخصی سازی ابعاد تا اندازه ی مجاز استاندارد، حرکت آرام ونرم و بدون سر وصدا،عملکرد یکطرفه و دو طرفه ،جنس بدنه تمام استیل stainless ،،قابلیت اتصال و ارتقائ به سیستم های اعلان حریق, ، مقاوم در برابر رطوبت،امکان اتصال به سیستم به کلید فشاری ، پرداخت الکترونیک و ژتون ، قابلیت یکپارچه سازی با اتوماسیون حضور غیاب و مدیریت تردد ماداکتو ،دمای کارکرد از -15 تا 60درجه،قابلیت selfexamineدر زمان مشکلات فنی، دارای استاندارد های اروپا ،قابلیت کنترل به صورت ریموت از اتاق فرمان، طراحی بدنه بصورت ارگونومیک و با استحکام بالا و... می باشد.منبع:گیت کنترل تردد ماداکتو
10
گفتگوی آزاد / نصب قفل های دیجیتال
« آخرين ارسال توسط roshaa دیروز ساعت 11:30:30 »





    آیا کسی وجود دارد که خواستار نصب آسان قفل های دیجیتال، با حداقل اصلاح و سوراخکاری در درب نباشد؟ شرکت آریابان تردد هوشمند با در اختیار داشتن نصاب های حرفه ای و متعهد و امکانات کامل و کارآمد، به این مهم جامه عمل پوشانده است. شرکت ما سهولت در نصب قفل های دیجیتال را به عنوان یک عامل کلیدی در رضایتمندی مشتری می داند. با این حال، ظاهرا نصب آسان با حداقل سوراخ کاری برای ۲۹% از مشتریان و نصب آسان بدون هیچ گونه سوراخکاری بر روی درب برای ۴۷٪ از مشتریان قفل های دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار نیست و تعداد کمی هم بیان می کنند که نصب آسان قفل های دیجیتال هیچ ارتباطی با امنیت در این دسته از قفل ها ندارد که البته این عقیده کاملا اشتباه است. بعضی دیگر از مشتریان هم اعتقاد دارند که ایجاد چند سوراخ بر روی درب مسئله چندان مهمی نیست اما کابل کشی بر روی درب های دیجیتال چالش بزرگی است. شرکت ما سال هاست که از تجربه بسیار خوبی در زمینه نصب قفل های دیجیتال در محیط های تجاری، بیمارستان ها، سازمان ها، منازل و هتل ها برخوردار است و تمامی قفل های دیجیتال شرکت از استانداردهای جهانی CE برخوردار هستند.

    ارتباط بین نصب آسان و امنیت بالا در قفل های دیجیتال قابل توضیح است. در نصب قفل های دیجیتال شرکت آریابان تردد هوشمند هیچ کابل کشی بر روی درب صورت نمی گیرد و تمامی قفل های دیجیتال شرکت با باتری کار می کنند. از اینرو با قطع جریان برق هیچ مشکلی در عملکرد قفل ها ایجاد نمی شود. نصب قفل های دیجیتال شرکت آریابان تردد هوشمند باید از طریق نصاب های حرفه ای شرکت انجام شود تا محصولات شامل گارانتی شوند. در صورت نصب محصولات توسط خود مشتری، محصولات از گارانتی شرکت خارج شده و شرکت هیچ تعهدی در قبال خسارت و یا آسیب وارده به قفل و یا عدم کارکرد صحیح قفل نخواهد داشت.

    برخی از دلایل مشتریان شرکت ما در نصب قفل های دیجیتال خریداری شده توسط نصاب های شرکت به قرار زیر است:

    بعضی از مشتریان بیان کردند که ما یک نجار و یا یک قفل ساز نیستیم و اگر چه توانایی انجام چنین نصبی را داریم اما ترجیح می دهیم نصب توسط فردی انجام شود که به اندازه ی کافی در انجام آن ماهر باشد و از تجربه کافی برخوردار باشد.
    نصب سریع با کمترین آسیب به ساختار درب برای اطمینان از امنیت درب در صورت ضربات فیزیکی.
    لزوم دقت در نصب قفل دیجیتال برای جلوگیری از ایجاد تغییرات نامطلوب در ساختار فیزیکی و نرم افزاری قفل دیجیتال


    باز کردن قفل های دیجیتال توسط تلفن همراه



    به تازگی در ساخت قفل های دیجیتال از فناوری های مدرنی استفاده می شود که به آسانی می توان آن را با سیستم های هوشمند موجود تلفیق کرد. مهمترین چالشی که سازندگان این قفل ها با آن رو به رو هستند دسترسی تلفن های همراه به قفل های دیجیتال بدون به خطر انداختن عملیات اصلی آنها است. بر اساس تحقیقات به عمل آمده از استفاده کنندگان قفل های دیجیتال، مشخص شد که نظرات متفاوتی در مورد نوع برنامه های مورد نیا در تلفن های همراه، از نظر استفاده کنندگان در جهت مدیریت قفل های دیجیتال وجود دارد. توانایی دریافت پیام هشدار بر روی تلفن همراه، به هنگام ورود اشخاص به منزل و هم چنین دسترسی به قفل دیجیتال درب از طریق کنترل از راه دور، به ترتیب ۲۳٫۳ و ۲۳٫۴ درصد را به خود اختصاص دادند. دو مورد بعدی یعنی توانایی ارسال و یا لغو پیام باز کردن قفل از راه دور و باز کردن درب از راه دور نیز در رتبه بندی به ترتیب ۲۶٫۳ و ۲۶٫۹ درصد را به خود اختصاص دادند. توانایی ارسال یا لغو کلید از راه دور، کاربران را قادر می سازد از فواصل دور بر قفل دیجیتال درب منازل خود نظارت داشته و باز و بسته شدن درب منزل خود را مدیریت کنند به عنوان مثال، در هنگام بروز مشکل و در حالی که در تعطیلات هستید قادر خواهید بود شرایط دسترسی همسایه به منزلتان را جهت بررسی مشکل فراهم کنید و یا اینکه گاهی اوقات نیاز است که امکان دسترسی به یک قسمت و یا همه قسمت های یک ساختمان را برای کسانی که قبلا به آن دسترسی داشتند را محدود کرده و یا از بین ببرید.

    با این حال، باید به این نکته توجه کرد که هنوز هم معضل طول عمر باتری گوشی های همراه مانعی اساسی در استفاده از تلفن های همراه جهت باز کردن قفل های دیجیتال می باشد. شاید جالب توجه باشد که تنها %۶۱ از استفاده کنندگان قفل های دیجیتال، خواهان استفاده از قفل های دیجیتالی هستند که هم از طریق تلفن های همراه و هم از طریق نرم افزار موجود در خود قفل، قادر به باز کردن درب می باشند. در حال حاضر در بازار تجهیزات هوشمند، امکان دسترسی به تجهیزاتی نظیر قفل دیجیتال، از طریق تلفن های همراه به خوبی میسر شده است. مدیران توسعه کسب و کار قفل های دیجیتال در شرکت بازرسی ASSA ABLOY EMEA نیز بر این نکته اذعان دارند که استفاده از تلفن های همراه در باز کردن قفل های دیجیتال، هیچ مشکلی از لحاظ امنیتی در این دسته از قفل ها ایجاد نمی کند.منبع:قفل دیجیتال آریابان
صفحه: [1] 2 3 ... 10