نویسنده موضوع: مشکل در ثبت مالی  (دفعات بازدید: 4510 بار)

آفلاین mj1986

  • کاربر جدید
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 3
  • امتیاز های کاربر: 0
  • دانشگاه: علمی کاربردی
  • مقطع تحصیلی: کاردانی
مشکل در ثبت مالی
« : ژوئیه 03, 2013, 20:03:24 »
با درود و خسته نباشید خدمت اساتید محترم
بنده فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هستم و تازه حسابداری را به صورت خودآموز در حال فراگیری هستم و شرکت کوچیک بازرگانی خودم را که در زمینه پوشاک هست بوسیله نرم افزار هلو حسابداری میکنم .
در ثبت مالی فاکتورها به یه مشکل برخوردم که نمیدونم باید از چه ثبت ها و اصلاحاتی استفاده کنم :
- شرکت ما یه سری خرید انجام میده مثلا 10 جین شلوار لی و 5 جین شلوار کتان و به صورت نقدی از بانک
- وقتی این خرید انجام میشه تا وقتی محصول بدست ما میرسه یه روز طول میکشه
- وقتی محصول بدست ما می رسه ممکنه یه سری از محصولات ناقص باشه مثلا یه جین 10 تایی ممکنه 9 تا باشه یا مثلا یه مدل را اصلا نفرستاده باشه.

1. سوال اولم اینه که چه زمانی من باید اسناد مثبته را وارد سیستم کنم ؟ ( منظورم تعریف کالا ، و ثبت فاکتور خرید هست ، وقتی که اجناس به دستم میرسه و شمارش میکنم؟ یا وقتی که هنوز نرسیده هم میشه کل فاکتور را فاکتور خرید زد و ثبت سیستم کرد؟)
2. در مورد ناقص بودن کالاها چه ثبت هایی را انجام بدم که مغایرت بانکی نداشته باشم؟ ( منظورم اینه که چطور طرف حساب را بدهکار کنم ، در نرم افزار هلو از چه شیوه ای استفاده کنم)

پیشاپیش تشکر میکنم از پاسخ های دوستان

آفلاین mahdi378

  • مدیر انجمن های تساوی
  • کاربر فعال
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 149
  • امتیاز های کاربر: 96
  • دانشگاه: شیراز
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
پاسخ : مشکل در ثبت مالی
« پاسخ #1 : ژوئیه 05, 2013, 19:53:41 »
با درود و خسته نباشید خدمت اساتید محترم
بنده فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هستم و تازه حسابداری را به صورت خودآموز در حال فراگیری هستم و شرکت کوچیک بازرگانی خودم را که در زمینه پوشاک هست بوسیله نرم افزار هلو حسابداری میکنم .
در ثبت مالی فاکتورها به یه مشکل برخوردم که نمیدونم باید از چه ثبت ها و اصلاحاتی استفاده کنم :
- شرکت ما یه سری خرید انجام میده مثلا 10 جین شلوار لی و 5 جین شلوار کتان و به صورت نقدی از بانک
- وقتی این خرید انجام میشه تا وقتی محصول بدست ما میرسه یه روز طول میکشه
- وقتی محصول بدست ما می رسه ممکنه یه سری از محصولات ناقص باشه مثلا یه جین 10 تایی ممکنه 9 تا باشه یا مثلا یه مدل را اصلا نفرستاده باشه.

1. سوال اولم اینه که چه زمانی من باید اسناد مثبته را وارد سیستم کنم ؟ ( منظورم تعریف کالا ، و ثبت فاکتور خرید هست ، وقتی که اجناس به دستم میرسه و شمارش میکنم؟ یا وقتی که هنوز نرسیده هم میشه کل فاکتور را فاکتور خرید زد و ثبت سیستم کرد؟)
2. در مورد ناقص بودن کالاها چه ثبت هایی را انجام بدم که مغایرت بانکی نداشته باشم؟ ( منظورم اینه که چطور طرف حساب را بدهکار کنم ، در نرم افزار هلو از چه شیوه ای استفاده کنم)

پیشاپیش تشکر میکنم از پاسخ های دوستان

با سلام خدمت دوست عزیز
برای جواب سوال یک باید گفت که شما می تونید تعاریف اولیه رو از قبل انجام بدید ولی برای ثبت فاکتور خرید باید حتما بعد از زمانی باشه که کالا به دستتون رسیده باشه. در غیر اینصورت مثلا ممکنه شما 10 شلوار کتان ترک آبی سفارش بدید ولی 9 عدد و یا 11 عدد دست شما برسه پس فاکتور خرید پس از دریافت کالا باید ثبت بشه
جواب سوال 2: برای نااقص بودن کالا ثبت نداریم فرض کنید شما برای خرید 10 شلوار ترک آبی 1000 ریال پرداخت کردید. اگه 9 عدد دست شما برسه شما 900 ریال بعنوان خرید ثبت می کنید و در نتیجه بصورت خود کار 100 ریال بابت کالاهای نرسیده از فروشنده اصلی طلب کار می شید اگه می خواهید دقیقا بدونید چه کالاهایی دستتون نرسیده اگه نسخه های بالای هلو را داشته باشید می توانید با مقایسه پیش فاکتور خرید با فاکتور خرید به نقایص پی ببرید در غیر اینصورت باید فقط توی سررسید و یا جایی یادداشت کنید. و لذا مغایرت بانکی بوجود نمیاد.

شاد و پیروز باشید.
تنها خدا می داند بهترین در زندگی شما چگونه معنا می شود

آفلاین mj1986

  • کاربر جدید
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 3
  • امتیاز های کاربر: 0
  • دانشگاه: علمی کاربردی
  • مقطع تحصیلی: کاردانی
پاسخ : مشکل در ثبت مالی
« پاسخ #2 : ژوئیه 06, 2013, 09:24:00 »
خیلی خیلی ممنون از پاسختون، متوجه شدم که چطور باید تو دفاتر حسابداری ثبت کنم این عملیات را ولی راستش را بخواهید در نرم افزار هلو هنوز متوجه نشدم، در حقیقت وقتی من فاکتور خرید میزنم به مبلغ 9000 ریال که از طریق نقدی هم پرداخت کردم ، مشکلی نیست ، اون 1000 ریال را چطوری طرف را بدهکار کنم چون اون 1000 ریال را هم من پرداخت کردم ولی جنس بدستم نرسیده ، وقتی فاکتور خرید ثبت میشه بعد از سرشکن نمودن هزینه ها یه راست میره تو صفحه امور مالی اتوماتیک و پرداخت نقدی را میزنم و حسابم تسویه میشه.

بازام ممنون از پاسختون

آفلاین mj1986

  • کاربر جدید
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 3
  • امتیاز های کاربر: 0
  • دانشگاه: علمی کاربردی
  • مقطع تحصیلی: کاردانی
پاسخ : مشکل در ثبت مالی
« پاسخ #3 : ژوئیه 07, 2013, 06:56:39 »
مشکل حل شد
ابتدا جنس هایی که بدستم رسیده را طبق فاکتور شمارش کرده و فاکتور خرید صادر میکنم در نرم افزار هلو
در فرم امور مالی جمع فاکتور را نسیه میکنم
و از ثبت پرداخت به طرف حساب یا پرداخت نقدی از بانک استفاده میکنم و مبلغی که به طرف حساب پرداخت کردم را وارد میکنم
طرف حساب بدهکار یا بستانکار میشود.
من فکر میکردم این دو ثبت را میشه در نرم افزار در یه ثبت انجام داد و وقتی از فاکتور میریم در صفحه امور مالی سریع میشه پرداخت نقدی داشت ولی نرم افزار هلو چنین امکانی را نداره و باید از دو ثبت استفاده کرد.


آفلاین مهدی123

  • کاربر جدید
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 1
  • امتیاز های کاربر: 0
  • دانشگاه: شاندیز مشهد
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی
پاسخ : مشکل در ثبت مالی
« پاسخ #4 : اكتبر 06, 2013, 14:34:18 »
سلام به همگی اساتید من دو تا سوال دارم از حضورتون
1ما یه مزرعه داریم که گندم کاشتیم دولت ازمون این گندم رو 5000ریال هر کیلو میخره و از سویه دیگه ما مزرعه رو بیمه کردیمو شرکت بیمه در ازای خدمات بهمون 4000هر کیلو خسارت میده ثبتی که مادرحال حاضر رو میزنیم اگه بهم بگین ممنون میشم

آفلاین Maham2013

  • کاربر جدید
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 2
  • امتیاز های کاربر: 1
  • دانشگاه: آزاد
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی
پاسخ : مشکل در ثبت مالی
« پاسخ #5 : ژانویه 08, 2014, 22:12:23 »
آقا شما برای اینکه بتونی گردش کالایی درستی رو نشون بدی و در آینده برای مغایرت گیری مشکلی بر نخوری خرید رو کامل ثبت کن و کسری رو می تونی با هماهنگی و اعلام به طرف حساب برگشت از خرید بزنی ...خرید رو نسیه ثبت کن و پرداختی رو در یک سند دیگه به اندازه ای که باید بدی ....F9 رو بزن تو هلو ثبت اتومات پرداخت و دریافت برات میاد

آفلاین aazim

  • کاربر جدید
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 26
  • امتیاز های کاربر: 2
پاسخ : مشکل در ثبت مالی
« پاسخ #6 : ژانویه 12, 2014, 05:46:29 »
با سلام اگر شما ثبت  کالا را منوط به وجود مدارک رسید کالا  بفرمایید مشکل حل خواهد شد

تالار گفتگوی حسابداری

پاسخ : مشکل در ثبت مالی
« پاسخ #6 : ژانویه 12, 2014, 05:46:29 »

Tags: