با درود و خسته نباشید خدمت اساتید محترم
بنده فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هستم و تازه حسابداری را به صورت خودآموز در حال فراگیری هستم و شرکت کوچیک بازرگانی خودم را که در زمینه پوشاک هست بوسیله نرم افزار هلو حسابداری میکنم .
در ثبت مالی فاکتورها به یه مشکل برخوردم که نمیدونم باید از چه ثبت ها و اصلاحاتی استفاده کنم :
- شرکت ما یه سری خرید انجام میده مثلا 10 جین شلوار لی و 5 جین شلوار کتان و به صورت نقدی از بانک
- وقتی این خرید انجام میشه تا وقتی محصول بدست ما میرسه یه روز طول میکشه
- وقتی محصول بدست ما می رسه ممکنه یه سری از محصولات ناقص باشه مثلا یه جین 10 تایی ممکنه 9 تا باشه یا مثلا یه مدل را اصلا نفرستاده باشه.
1. سوال اولم اینه که چه زمانی من باید اسناد مثبته را وارد سیستم کنم ؟ ( منظورم تعریف کالا ، و ثبت فاکتور خرید هست ، وقتی که اجناس به دستم میرسه و شمارش میکنم؟ یا وقتی که هنوز نرسیده هم میشه کل فاکتور را فاکتور خرید زد و ثبت سیستم کرد؟)
2. در مورد ناقص بودن کالاها چه ثبت هایی را انجام بدم که مغایرت بانکی نداشته باشم؟ ( منظورم اینه که چطور طرف حساب را بدهکار کنم ، در نرم افزار هلو از چه شیوه ای استفاده کنم)
پیشاپیش تشکر میکنم از پاسخ های دوستان