با سلام
توضیح در مورد اینکه یک سیستم حقوق و دستمزد رو به طور کامل طراحی کنید امکن پذیر نیست ولی مقداری از اطلاعات کاربردی رو که خودم تجربه داشتم رو به طور خلاصه عنوان می کنم
1- اول شما باید یه نرم افزار حضور و غیاب در در اختیار داشته باشید که اون هم بر اساس شیفت کاری پرسنل اعم از اینکه روزکار باشند یا نوبت کار برنامه کاری تعریف شده داشته باشه روزهایه تعطیل در اون تعریف شده باشه و بر اساس قانون کار اضافه کار و جمعه کاری و شب کاری پرسنل رو محاسبه کنه
2-مبالغ درج شده در قرارداد پرسنل اع از حقوق پایه ،حق سرپرستی،حق جذب و سایر حقوق ثابت و همچنین مزایا اعم از حق اولاد بن کارگری حق مسکن و سایر مزایا پرسنل که در یک قراردادطبق قانون کار و یک سری مزایایه دیگه که در شرکتها میدن رو ثبت کنید
3-فرمول اضافه کار رو که برابر حقوق ثابت تقسیم بر220 ضربدر 1/4 هستش رو تعریف کنید
4-فرمول نوبت کاری رو تعریف کنید
5- براساس قانون کار سه نوع درصد نوبت کاری22.5% و 15% و 10% رو تعریف کنید و امکان انتخاب به کاربر بدید چون هر کارگر بنا به نوع شیفت خاص باید یکی از سه نوع که بهش اختصاص میگیره رو براش محاسبه کنن
6-نرم افزار شما باید این قابلیت رو داشته باشه که اطلاعات خروجی از نرم افزار حضور غیاب رو به طور مستقیم دریافت کنه یا اینکه اطلاعات به صورت دستی و غیر مستقیم واربشه
7-حق ماموریت هم باد فرمولش تعریف بشه
انینها یک سری اطلاعات خلاصه و فهرست بود که فقط جهت اشنایی شما ارسال شد پیشنهاد میکنم یه نرم افزار حقوق و دستمزد مشابه رو ببینید و لگو برداری اگه مشکل خاص برخورد کردید دوباره ارسال کنید.