آخرین ارسالها

صفحه: [1] 2 3 ... 10
1
گفتگوی آزاد / ثبت شرکت های دانش بنیان خصوصی و دولتی :
« آخرين ارسال توسط companyregisterir فوریه 19, 2018, 15:12:47  »
ثبت شرکت های دانش بنیان همانند ثبت شرکت های دیگر باید در اداره ی ثبت و املاک کشور ثبت گردد .شرکت مورد نظر در ابتدا نمیتواند دانش بنیان باشد و همانطور که گفته شد باید مانند دیگر شرکت ها ثبت شود و بعد از ارزیابی هایی که در ذیل گفته میشود شرکت مورد نظر به شرکت دانش بنیان تبدیل میشود .

فرایند دانش بنیان شدن شرکت ها :
شرکت متقاضی بعد از تولید کالا و خدمات و ارائه ی ازمایش ها بر پایه علم و دانش و فناوری و همچنین ارائه ی برنامه ی تولید برای شرکت های تازه تاسیس ، بر مبنای آیین نامه ی های تصویب شده ی کارگروه ; ارزیابی میشوند ودر صورت دارا بودن شرایط و نکات گفته شده در مورد شرکت های دانش بنیان  برای مدت محدود میتوانند از تسهیلات و حمایت ها و مزایای قانون شرکت ها و موسسای دانش بنیان استفاده کنند .

برای تمدید این زمان ذکر شده باید دوباره مورد ارزیابی و تحقیق قرار بگیرند .

لذا این ارزیابی ها و اظهار نظرها باید بعد از ثبت شرکت صورت بگیرد و در زمان ثبت شرکت نمیتوان گفت شرکت متقاضی دانش بنیان است یا خیر  ؟

مراحل ارزیابی:
ارائه ی طرح و برنامه ی فعالیت شرکت و موسسه برای سهولت در این کار بهتر است که از طرح اولیه که شرکت برمبنای آن تاسیس شده وثبت استفاده شود.

هماهنگی با مراکز و پارک های علم و فناوری جهت فعالیت و تکمیل و تحویل فرم ها و کاربرگ های ارائه شده توسط آنها

پیگیری نتایج ارزیابی و اظهار نظرهای اولیه

حضور در جلسات دعوت شده توسط آن مراکز برای دفاع از طرح ها و ایده ها

پیگیری نتایج داورها

شروع به کار در مراکو پارک های علم و فناوری مورد نظر

مراحل ثبت شرکت ها برای دانش بنیان شدن:
مراحل ثبت شرکت ها برای دانش بنیان شدن این گونه میباشد که شرکت و یا موسسه ی متقاضی ابتدا باید به سامانه شرکت های دانش بنیان رجوع کند ، تمام آیین نامه ها و قوانین و مقررات را در قسمت ( مصوبات کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجراء ) مطالعه کرده و در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده ، در سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسه های دانش بنیان  ثبت نام کنند .


ثبت شرکت های دانش بنیان

companyregisterir.com
2

طبق گزارشات دریافتی شرکت اوپتوما موفق به تولید ویدیوپروژرکتوری که با فرمان صوتی کار می کند شد . نام این ویدیوپروژرکتور UHD51A است .


احتمال دارد از اوایل سال آینده این ویدیوپروژرکتور با قیمت 1700 دلار وارد بازار گردد . این ویدیوپروژرکتور با فرمان صوتی شروع به کار می کند مثلا کاربر برای روشن کردن و یا خاموش کردن ویدیوپروژرکتور دیگر نیازی به فشار دادن دکمه ندارد می بایست جمله الکسا پروژکتور را روشن و یا خاموش کن را به زبان بیاورد و بعد از گفتن جمله ویدیوپروژرکتور روشن و یا خاموش می شود و همچنین برای تغییر پورت ورودی دستگاه و میزان صدا و قطع صدا و ... می بایست کاربر فرمان صوتی به ویدیوپروژرکتور بدهد.   ناگفته نماند که قابلیت کنترل صوتی این ویدیوپروژرکتور توسط دستیار صوتی هوشمند الکسای شرکت آمازون انجام شده است .

این ویدیوپروژرکتور قادر است که تصاویر را از حالت دینامیک به سینمایی تبدیل کند و با فرمان صوتی نور صفحه و صدا را کم و زیاد کند . این ویدیوپروژرکتور تصاویر را به صورت دقیق و با روشنایی 2400 لومن و... نمایش می دهد و همچنین دارای قابلیت متصل شدن به وای فای را دارد .

 
3


شرکت هایی مانند vivo  و synaptics  عملکرد اسکنر اثرانگشت را در زیر صفحه نمایش تعبیه کرده اند  . روش جدیدی که کمپانی  japan display ایجاد کرده است این است که در زیر نمایشگرهای LCD سنسور اثر انگشت را تعبیه کرده است ، این حسگر اثرانگشت به صورتی خازنی است و برای این عملکرد از تکنولوژی pixel eyes  استفاده کرده است .

این حسگر اثرانگشت به صورت پیشرفته است  و دارای عملکرد شناسایی بسیار بالایی است زمانی که کاربر انگشت خود را در زیر صفحه نمایش قرار دهد به سرعت اثر انگشت کاربر شناسایی می شود .

این کمپانی در تلاش است که از این عملکرد بتواند در صفحات انعطاف پذیر استفاده کند .در واقع این کمپانی علاوه بر تولید حسگر صفحه نمایش بر روی گوشی در تلاش است که این عملکرد را بر روی وسیله های نقلیه هوشمند و بانکداری و ... استفاده کند .

این حسگر شامل ابعاد 8 میلی متر است و امیدواریم هرچه سریع تر این حسگر به شرکت های تولید کننده فروخته شود .
 
4
گفتگوی آزاد / شرکت مختلط غیر سهامی چیست ؟
« آخرين ارسال توسط companyregisterir فوریه 07, 2018, 16:03:23  »
این مطلب با هدف بررسی ماهیت ،شرایط و مراحل ثبت شرکت مختلط غیر سهامی تهیه گردیده است جهت بررسی این نوع شرکت در ابتدا به ارائه تاریچه شکل گیری این شرکت ها در دنیا خواهیم پرداخت .

این نوع شرکت در اروپا در قرون وسطا شکل گرفته است ، در این دوران اشراف و نجیب زادگان اروپایی جهت امور تجاری خصوصا تجارت های دریایی که در آن دوران بسیار رواج داشته اقدام به شراکت با تجار از طبقه عادی می نمودند و بخشی از سرمایه تجارت را تامین می نمودند لکن با این شرط که در این تجارت نامی از آنها برده نشود و شرط دیگر اینکه تنها به میزان سرمایه آورده خود مسئولیت در تجارت را پذیرا باشند. در این شرایط شریک تاجر مسئول کلیه قروض شرکت بوده است . دلیل این نوع از شراکت ،ناپسندیده بودن فعالیت تجاری برای اشراف زادگان در آن دوران بوده است . همین امر بستر به وجود آمدن شکل امروزی شرکت های مختلط غیر سهامی می باشد.

طبق ماده 141قانون تجارت شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که برای امور تجارتی  تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام  تشکیل می‌شود. شریک ضامن مسئول کلیه‌ی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه‌ای است که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت (شرکت مختلط) و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.

شرط تشکیل شرکت تأدیه تمام سرمایه نیست زیرا از مفاد بعضی از مواد بر می آید که شرکاء با مسئولیت محدود ممکن است قسمتی از سرمایه نقدی را تأدیه و بقیه را تعهد نمایند(ماده 141 و 152) ولی شرکاء ضامن باید تمام سرمایه خود را بپردازند.

شرکت مختلط غیر سهامی ترکیبی از ساختار یک شرکت سرمایه ای به نام شرکت با مسئولیت محدود و ساختار یک شرکت تضامنی که شرکت شخصی است می باشد .یعنی عده ای از شرکا ء شریک ضامن که مسئولیت کلیه قروض شرکت را بعهده دارند و عده ای از شرکا ء با مسئولیت محدود به میزان سرمایه ای که در شرکت دارند نیز دارای مسئولیت می باشند با این وصف حقوق و مسئولیت شرکاء ضامن به مانند شرکت تضامنی عمل می کنند .

چنانچه در ابتدای مطلب اشاره گردید این نوع شرکت از قدیم الایام برای کسانی که صاحب سرمایه بودند اما نمی توانستند رسما تجارت کنند سرمایه خود را در اختیار کسانی که هم رسما می توانستند تجارت کنند و هم بصیر و مطلع بودند رایج بوده است تا حاصل منافع ان ها تقسیم گردد .بطور کل می توان گفت شرکت مختلط غیر سهامی از ماهیت دو گانه با اوصاف و اثار خاص خود برخوردار است .

تشکیل این نوع شرکت با تنظیم شرکت نامه می باشد و نکات لازم در شرکت نامه و یا اساسنامه درج می گردد.

شرایط انتخاب اسم شرکت طبق ماده 141 قانون تجارت نام شرکت دو شرط دارد
1-درنام شرکت می بایست عبارت شرکت مختلط ذکر شود.

2-در اسم شرکت لااقل اسم یکی از شرکا ضامن قید شود(مسئولیت شرکای ضامن مانند شرکت تضامنی است )

تشکیل شرکت مختلط غیر سهامی
شركت مختلط غیر سهامی كه از نظر طبقه بندی جز شركتهای شخص محسوب می شود با تنظیم شركتنامه واساسنامه و امضای شركا تشكیل و به ثبت می رسد . روابط شركا تابع شركتنامه خواهد بود. تنظیم اساسنامه نیز درشركت متداول و مورد استفاده قرار می گیرد.

در تنظیم شركتنامه و اساسنامه باید مفاد ماده ١٦١ ق.ت. ناظر به مواد ١٣٦ تا ١٤٠ همان قانون مورد توجه قرار گیرد

بعد از ثبت شركت مختلط غیر سهامی خلاصه ای از شركتنامه در روزنامه رسمی و یكی از روزنامه های كثیر الانتشار درج می گردد

  مدارک لازم جهت ثبت شرکت مختلط غیر سهامی
1-دو نسخه اظهارنامه به امضای شرکا

2-دو نسخه شرکتنامه به امضای کلیه شرکا

3-دو نسخه اساسنامه به امضای شرکا

4-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین به امضای کلیه شرکا ( با معرفی شریک یا شرکای ضامن که سمت مدیریت دارند)

5-فتوکپی شناسنامه شرکا و پایان خدمت در صورت مشمولی

6-اخذ مجوز از شورای مرکزی اصناف یا موافقت اصولی از وزارتخانه مربوطه در صورت نیاز



ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

لینک منبع: companyregisterir.com
5
در قانون تجارت ایران از اساسنامه به عنوان مهمترین اصل در شرکت های سهامی یاد شده است و تمام اصول شرکت سهامی به اساسنامه وابسته خواهد بود. بطوری که قانون گذار تمامی شرکت های سهامی اعم از عام و خاص را به تنظیم اساسنامه ملزم نموده است. تنظیم اساسنامه تابع نظر مؤسسین و اکثریت دارندگان سهام می باشد و قانون از لحاظ اهمیت ، مواردی را در آن ذکر کرده که در هر حال لازم الرعایه است.

اساسنامه می بایست شامل مواردی مانند روابط شرکاء با یکدیگر و حدود اختیارات مجامع عمومی و تعیین هیئت مدیره و تکلیف سود و زیان شرکت  و مجامع عمومى و بازرسان شرکت و تعداد مدیران و نحوه انتخاب و مدت مأموریت و چگونگى تعیین جانشین مدیرانى که فوت یا استعفاء نموده و یا محجور و معزول مى‌شوند و مدت انحلال شرکت باشد.

اساسنامه شرکت در حقیقت سندى است که به شرکت اعتبار می بخشد  و همانند شناسنامه که سند شناسایی و هویت افراد حقیقی است اساسنامه نیز به اشخاص حقوقی اعتبار و هویت می بخشد و موارد حائز اهمیتی مانند حدود اختیارات و وظایف مدیران و میزان مسؤولیت آنها و چگونگى عملکرد آنها را مشخص می سازد .

بطور خلاصه می توان چنین اشاره نمود که ،تنظیم اساسنامه به عنوان یکی از مهم ترین اسناد شرکت در بدو شکل گیری آن است که اهداف کلی شرکت را مشخص می نماید.

برابر ماده ی 8 لایحه اصلاحی اساسنامه شرکت های سهامی  باید شامل  موارد زیر باشد که این طرح باید با قید تاریخ به امضا موسسین رسیده باشد

1-نام شرکت

2-موضوع شرکت بطور صریح و منجز

3-مدت شرکت

4-مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن اگر تاسیس شعبه مورد نظر باشد

5-مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک

6-تعداد سهام بی نام و بانام و مبلغ اسمی آن ها و در صورتیکه ایجاد سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین تعداد و خصوصیات و امتیازات اینگونه سهام

7-تعیین مبلغ پرداخت شده هر سهم و نحوه مطالبه بقیه مبلغ اسمی هر سهم و مدتی که ظرف آن باید مطالبه شود که به هر حال از پنج سال متجاوز نخواهد بود

8-نحوه انتقال سهام بانام

9-طریقه تبدیل سهام بانام به سهام بی نام و بالعکس

10- شرایط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه شرکت

11-شرایط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه شرکت

12-مواقع و ترتیب دعوت مجمع عمومی

13-مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره آن ها

14-طریقه شور و اخذ رای و اکثریت لازم برای معتبر بودن تصمیمات مجامع عمومی

15-تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت ماموریت آن ها و نحوه تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت یا اسعفا می کند یا محجور یا معزول یا به جهات قانونی ممنوع می گردند

16-تعیین وظایف و حدود اختیارت مدیران

17-تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بسپارند

18-قید اینکه شرکت یک بازرس خواهد داشت یا بیشتر و نحوه انتخاب و مدت ماموریت بازرس

19-تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و به مجمع عمومی سالانه

20-نحوه انحلال اختیاری یشرکت و ترتیب تصفیه امور آن

21-نحوه تغییر اساسنامه




ثبت علائم تجاری شرکت سهامی
6
حسابداری مالی / مقاله حسابداری مالی
« آخرين ارسال توسط mehdi859 فوریه 01, 2018, 21:27:04  »
با سلام
سایتی را جهت دانلود مقالات حسابداری مالی معرفی می کنم که در این سایت مقالات حوزه های مختلف رشته حسابداری تفکیک شده اند. دانلود مقاله انگلیسی حسابداری مالی رایگان است و ترجمه کامل فارسی مقاله هم موجود است. مقالات حسابداری مالی 2018، 2017، 2016 و سال های قبل از آن را قرار داده اند. لینک مشاهده مقالات حسابداری مالی:

ir-translate.com/PU/link/Topics.aspx?id=48&t=5
7
حسابداری عملي / پاسخ : ثبت حسابداری
« آخرين ارسال توسط mmohammadi ژانویه 28, 2018, 22:45:50  »
سوال شما خیلی کلی است. این که از کجا شروع کنید باید اول به ترتیب وقوع شراکت ها را ثبت کنید. خرید کارهانه سرمایه گذاری بدهکار و بانک بس می شود.
همچنین ورود شریک جدید بانک بد و شریک جدید بس می شود. در واقع ظاهرا شیوه ورود به صورت تضامنی است. به همین دلیل ثبت ورو را تضامنی می زنیم.
در مورد مالیات هم مواظب باشید. اگر فعالیت داشته باشند و کتمان کنند جریمه های سنگینی متحمل می شوند.
موفق باشید
8
صرف داشتن شرکت، بدون عضویت در هیات مدیره، مشکلی برای بیمه بیکاری ایجاد نمی کند. برای اطلاعات دقیق تر می توانید از یکی از دفاتر تامین اجتماعی استعلام بگیرید.
9
گفتگوی آزاد / پاسخ : آیا ثبت شرکت باعث لغو بیمه بیکاری می شود؟
« آخرين ارسال توسط khaleghy ژانویه 22, 2018, 11:28:32  »
سلام
من قبلا کارمند شرکتی بودم و مدتی است بیکار شده ام  و بیمه بیکاری دریافت میکنم  ولی قبل از آن شرکتی ثبت کرده بودم و خودم مدیرعامل بودم  که حالا غیر فعال است  ، وحال متوجه شده ام که ظاهرا از نظر بیمه بیمه بیکاری به اعضای هیئت مدیره تعلق نمیگیرد و ممکن است بعدا بیمه مبالغ پرداختی را مطالبه کند ،  حالا سوالم این است
1- اگر من از هیئت مدیره خارج شوم و سمتی در شرکت نداشته باشم بهدا مشکلی خواهم داشت یا نه ؟
2- اگر شرکت را منحل کنم آیا با بیمه درگیر میشوم؟
10

گام های بسیاری تا رسیدن به "حسابداری عملیاتی" و انعکاس به هنگام رخداد ها در سیستم های اطلاعات مالی عملیاتی بایستی برداشته شود , گردش کالا و مواد و چرخه خرید و تدارکات از مهم ترین آن ها می باشند :

یکی از معضلات و مصیبت های ! حاکم بر فرآیند ثبت و ضبط , طبقه بندی و پردازش اطلاعات در شرکت ها و واحدهای فعال اقتصادی : مجموعه فعالیت هایی است که تحت عنوان خرید , کارپردازی , تدارکات , تنخواه گردان , ... نامیده می شوند .

از آن جایی که این واحدها یا افراد در سازمان از یک طرف با انبار سروکار دارند و از طرف دیگر با امور مالی و وجه نقد , چگونگی فعالیت آن ها می تواند برای سازمان چه از لحاظ عملیاتی و چه از لحاظ اینفورماتیک   فلج کننده باشد .

در بسیاری از شرکت ها هنوز نیازی به سازمان و ساختار و سیستم جداگانه و بخصوصی  برای این فعالیت ها  احساس نمی گردد و در برخی که چنین سازوکاری موجود است ورود اطلاعات در آن  به دلایل فراوانی به صورت ناقص یا نادرست و نیمه کاره  صورت می گیرد یا  پیکربندی شده است .

ماهیت کار و این که به تناسب , بیشتر فعالیت های مربوط , در خارج از سازمان صورت می پذیرد و طرف های معامله از ضوابط داخلی تبعیت نمی کنند , وضعیتی را ایجاد نموده است که بیشترین گسست سازمانی و ریسک کنترل داخلی در این قسمت مشاهده می گردد .

معمولا , نیز در پایان سال و یا ابتدای سال بعد که تمرکز مدیران روی تهیه صورت های مالی بیشتر است , به صورت فله ای و بدون تفکیک و سند رسی دقیق این اطلاعات با شتاب وارد سیستم شده , موجودی انبار به روز گردیده و صورت های مالی تهیه می گردد .

زیرا از طرفی مسئول حسابداری مالیاتی منتظر نتیجه و ترازهاست تا بتواند حساب های مالیاتی را تنظیم کرده و دفاتر قانونی را ثبت کند و شرکا نیز منتظر آگاهی از سود(زیان) نهایی سال مالی هستند تا بتوانند سهم خود را از درآمد مطالبه کنند و ... .

در این شرایط معمولا سخت گیر ترین مدیران نیز به سرعت تاییدیه های مجاز زیر فرم ها و صورتحساب ها را امضا می کنند تا از این بحران عبور کنند !؟ .

  فرم های پیوست این مدارک نیز بیشتر صوری و تشریفاتی و برای برآورده ساختن انتظارات حسابرسان یا ممیزان , برخی , حتی  پس از انجام هزینه یا خرید تنظیم گردیده و به سایر مدارک پیوست می گردند .

حال آن که همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می گردد , اجرای یکایک گام های مرتبط با این رخداد های مالی , همزمان با رخداد آن می تواند کنترل موثری روی عملیات واقعی شرکت ایجاد نماید .

صفحه: [1] 2 3 ... 10