آخرین ارسالها

صفحه: [1] 2 3 ... 10
1
گفتگوی آزاد / نکات قابل توجه برای انتخاب عنوان برند
« آخرين ارسال توسط fekre دیروز ساعت 10:45:34 »
علامت تجاری یا علامت صنعتی، علامتی است که برای معرفی و مشخص کردن کالاها و محصولات، به کار می رود. علامت تجاری و صنعتی، امروزه از لحاظ اقتصادی و بازاریابی، دارای اهمیت زیاد است و خریداران و مصرف کنندگان با توجه به علائم مزبور، به انتخاب و خرید مبادرت می کنند.
ماده 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات مصوب 1 تیرماه 1310 ، علامت تجاری را به شرح ذیل تعریف می کند :
" علامت تجاری عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، عبارت ، مهر ، لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی ، تجاری یا فلاحتی اختیار می شود. ممکن است یک علامت تجاری برای تشخیص محصول جماعتی از زارعین یا ارباب صنعتی یا تجار و یا محصول یک شهر و یا یک ناحیه از مملکت اختیار شود".
انتخاب و ثبت علامت تجاری تابع شرایط خاصی است. به موجب قانون ثبت علامت و اختراعات، علامت تجاری یا برند می بایست جدید، ابتکاری بوده و گمراه کننده نباشد.
منظور از جدید بودن علامت تجاری این است که علامت مورد استفاده بر روی محصول که برای ثبت ارائه می شود، از حیث شکلی باید جدید بوده و سابقه ثبت و استعمال توسط دیگران را نداشته باشد.
همچنین، علائم گمراه کننده ( فریب دهنده برای مشتریان ) ، علائم تجاری هستند که سبب انحراف ذهن مشتریان نسبت به ماهیت، کیفیت یا مبدا جغرافیایی محصول می گردد. برای مثال ، عرضه مبل و میز چوبی به بازار با علامت تجاری گردو حاوی تصویر گردو می تواند موجب گمراهی مصرف کنندگان گردد زیرا آن ها به اشتباه ممکن است تصور کنند که کلیه محصولات تولیدی آن فرد یا شرکت از چوب گردو می باشد و در نتیجه امکان رد این علامت وجود دارد.
نکات قابل توجه برای انتخاب عنوان برند :
1- اسامی و علائم مشهور و شناخته شده غیرقابل ثبت هستند.
2- اسامی غیرمعقول، غیراسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند.
3- پرچم کشورها، نشان های سلطنتی، علامات دولتی، نماد ممالک مختلف، و یا آرم سازمان های بین المللی که نمونه ای از آن ها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت اعلام شده است قابل ثبت نمی باشند.
4- صفت ها و اسم هایی که بیان گر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند. به بیانی دیگر،  اسم های عام را نمی توان به ثبت رساند، به عنوان نمونه اگر شرکت شما قصد دارد علامت تجاری " دوربین " را برای فروش دوربین ثبت کند، تقاضانامه ثبت این علامت رد خواهد شد چون کلمه ای عام است که به همه انواع این محصول اشاره دارد.
5- استفاده از نام های چند سیلابی و ترکیبی از شانس بالایی برای ثبت برخوردارند. ( در صورت نبودن عین نام در طبقه کالای درخواستی )
6- در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح، رنگ، شکل و ... باشد.
7- شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند. 
8- در طبقاتی مانند لوازم خانگی، مواد غذایی و نوشیدنی ها به دلیل ثبت علائم بسیار، انتخاب اسم بسیار مشکل بوده و محدودیت ایجاد می کند. لذا در انتخاب عنوان یا نام علامت در این نوع از طبقات باید نهایت دقت را جهت انتخاب نام های هوشمندانه و خاص به کار برد.
9- عنوان یا نام علامت می تواند فارسی ، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد.
10- اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند.
11- ثبت علامت به صورت حقوقی ( ایرانی و غیرایرانی ) و حقیقی ( ایرانی و غیرایرانی ) قابل انجام بوده ، لذا می توان عنوان شرکت را جهت ثبت علامت به کار برد و یا از نام خانوادگی در کنار نامی دیگر جهت ثبت علامت مورد نظر استفاده کرد.
در انتها، پیشنهاد می شود قبل از ثبت برند، نسبت به استعلام برند اقدام نمایید. با استعلام برند قبل از ثبت می توان از تمامی برندهای ثبت شده در 45 طبقه کاری مطلع شد. در برخی مواقع ممکن است یک برند را مختص کالا و یا خدماتی خاص بدانیم و بخواهیم از همان نام در کالا یا خدماتی دیگر استفاده کنیم.لذا با استعلام برند قبل از ثبت، از ثبت آن برند در طبقات دیگر نیز مطلع می شویم و نیازی نمی باشد که برای آن اظهارنامه ای دیگر تنظیم کنیم.

companyregister.ir
2
گفتگوی آزاد / مفهوم سئو را بیشتر بدانید
« آخرين ارسال توسط mahsa-nita دیروز ساعت 10:13:01 »
حالا شاید برای بعضی ها این سوال مطرح شود که سایت ما مخاطبان خاص خودش را دارد و نیازی به سئو ندارد! من جوابم به این دوستان این است یک مغازه اگر در نقطه ای قرار داشته باشد که هر روز فقط ۵۰ نفر آدم خاص از آنجا عبور کنند فروش بیشتری دارد یا اینکه اگر در نقطه ای باشد که علاوه بر آن ۵۰نفر خاص که هر روز از آنجا عبور می‌کنند محل رفت و آمد انسان های دیگر هم باشد؟

خیلی واضح است هرچه بیشتر در معرض رفت و آمد ها باشد بیشتر فروش دارد. در یک وب سایت هم بدین شکل است اگر یک وب سایت روزی ۵۰۰ آی پی (بازدیدکننده منحصر به فرد) داشته باشد بازدهی بیشتری دارد یا علاوه بر این میزان، روزی بصورت میانگین ۵۰۰ آی پی دیگر هم از موتورهای جستجو مثل گوگل ورودی داشته باشد؟ پس هر وب سایتی برای بازدهی بیشتر نیاز به سئو و ورودی از موتورهای جستجو دارد. علاوه بر این مزیت، سئو باعث اعتماد کاربران سایت هم می‌شود. به طور مثال اگر کاربر کلمه “خرید موبایل” را جستجو کند به سایت هایی که در رتبه های بالاتر قرار دارد بیشتر اعتماد می‌کند تا سایت هایی که در رتبه های پایین تر و صفحات بعدی نتایج جستجو هستند. و یکسری ویژگی های دیگر که شاید برای هر فرد اهمیت داشته باشد، مثلاً خود شما چه حسی نسبت به سایت های بالاتر در نتایج جستجو دارید تا سایت های دیگر ؟چیکار کنیم سایتمان سئو شود؟
اول از همه باید دانش سئو رو داشته باشید، اگر وقت یادگیری و تجربه در امور سئو رو ندارید حتماً سئو سایت خودتان را به یک کارشناس سئو بسپارید زیرا اگر اشتباهی در سئو سایت خود انجام بدید ممکن است به سایت خود ضرر برسانید. سئویک فاکتور ندارد که بگوییم با یک کار می‌شود سایت رو سئو کرد! خیر اینطور نیست و خیلی فاکتورها باید در یک وب سایت رعایت شود تا آن سایت از لحاظ سئو قوی تر شود. (در ادامه مطالب از این به بعد سعی می‌کنیم همه فاکتورهای موجود را بصورت کامل در بخش آموزش سئو برای شما عزیزان قرار بدهیم.)

چرا دیجیتال مارکتینگ؟


با توجه به فضای بسیار زیادی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ برای تجارت آنلاین فراهم شده است، امروزه شاهد این هستیم که افراد با شرایط سنی مختلفی در این حوزه در حال فعالیت و درآمدزایی هستند؛ از افراد نوجوان تا مدیران شرکت و کارخانجات امروزه قدرت دیجیتال مارکتینگ را درک کرده اند و از این طریق نسبت به گسترش کار خود و معرفی خدمات و محصولات خود اقدام می‌کنند.
3
ریاضی و آمار / پاسخ : سوال
« آخرين ارسال توسط kazar اكتبر 15, 2018, 17:09:09  »
سلام مرسی تشکر
4
حسابرسی / پاسخ : دریافت خسارت در بیمه های مهندسی
« آخرين ارسال توسط kazar اكتبر 15, 2018, 17:07:44  »
سلام ممنونم از متن
5
متفرقه / هزینه جراحی بینی
« آخرين ارسال توسط kazar اكتبر 15, 2018, 17:05:12  »


    جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) در سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و متقاضیان این جراحی در بین مردان و زنان ایرانی به صورت تصاعدی افزایش می یابد. افراد از طبقات مختلف خواستار این عمل هستند که این عمل با هزینه عمل بینی مختلف در تهران، پایتخت زیبایی خاورمیانه انجام می شود.

    اصطلاح nose job در زبان انگلیسی اشاره به نوعی تجارت در جهت جراحی بینی می باشد که متاسفانه در سالهای اخیر رواج پیدا کرده است. یک جراحی بینی استاندارد و با کیفیت حدود 1.5 تا دو ساعت طول می کشد. قیمت بسته قیمت روز و نوع بینی و عملیات لازم برای آن متغیر است..

    البته قطعاً عمل جراحی ترمیمی بینی (رویژن یا عمل مجدد) که در جای دیگر عمل اول انجام شده و عمل مجدد توسط دکتر کاظمی انجام می شود، سخت تر است و مدت بیشتری می طلبد. (هزینه جراحی بینی ترمیمی اندکی متفاوت است و بیشتر از قیمت عمل بینی اولیه است.)
    در کلینیک دکتر کاظمی با توجه به کیفیت و تجربه طولانی ایشان بسیار مناسب است و هزینه و قیمتی کاملاً مناسب و ارزان است. درضمن کلیه هزینه ها در کلینیک دکتر کاظمی، با هزینه اتاق عمل است و هزینه بصورت کلی دریافت می شود و بعد از عمل، به هیچ وجه ویزیتی دریافت نمی شود.

    هزینه جراحی بینی
    هزینه جراحی بینی به عوامل زیادی بستگی دارد و اغلب افراد برای کاهش هزینه جراحی بینی به دنبال یافتن عوامل موثر در هزینه جراحی بینی هستند.اغلب افراد به دنبال جراحی بینی با هزینه کمتر هستند.هزینه جراحی بینی به عوامل زیادی مانند مدت زمان جراحی ،نوع جراحی بینی،مدت زمان بی هوشی و خدماتی که در بیمارستان ارائه می شود بستگی دارد.هزینه جراحی بینی همچنین به تخص جراح،میزان پیچیدگی عمل جراحی و حتی موقعیت جغرافیایی محل انجام جراحی بینی بستگی دارد .جراحی بینی برای بهبود ظاهر بینی و یا عملکرد بینی و یا هر دوانجام می شود و بسیار مهم است که توسط کدام جراح و چگونه انجام شود.در برخی مواقع برای جراحی ساختاری بینی که برای بهبود تنفس بینی انجام می شود ممکن است هزینه جراحی بینی توسط بیمه پوشش داده شود اما برای جراحی زیبایی بینی بیمه هزینه جراحی بینی را پوشش نمی دهد.

    عوامل موثر در هزینه جراحی:

    تخصص جراح:
    میزان شهرت و تخصص جراح بینی تاثیر زیادی در کاهش ترس و استرس جراحی بینی و تاثیر زیادی در هزینه جراحی بینی دارد.در صورتی که جراحی بینی توسط جراح بینی با تجربه انجام شود شما ب نتیجه دلخواه خود دست خواهید یابید بنابراین صرفا برای پرداخت هزینه کمتر نمی توان جراح بینی خود را انتخاب کرد و همچنین نمی توان گفت یک جراح بینی که هزینه زیادی دریافت می کند تخصص وتجربه کافی را دارد و برای اطمینان از کار و تخصص جراح بینی صرف نظر از هزینه جراحی بینی باید درباره تخصص و تجربه پزشک جراح به اندازه کافی تحقیق کنید و سوالات خود را از او بپرسید و عکس های قبل و بعد ازعمل بیماران او را ببینید و سپس می توانید از جزئیات جراحی و هزینه های جراحی بینی را از او بپرسید و سپس تصمیم بگیرید.
    محل جراحی بینی:
    جراحی بینی را می توان در بیمارستان یا مراکز جراحی سرپایی و یا در مطب خصوصی جراحی انجام داد و قبل از عمل باید از انجام جراحی بینی در مکان معتبر اطمینان حاصل کنید.جراحی بینی در مطب خصوصی جراح در سوئیت مخصوص انجام می شود و به دلیل استفاده از تجهیزات اتاق خود جراح و دستیاران خود جراح هزینه کمتری دارد و هزینه جراحی بینی در مراکز جراحی سر پایی نسبتا گران تر از سوئیت خصوصی جراح است و تمامی تجهیزات و امکانات جراحی توسط شخص دیگری در اختیار جراح بینی قرار دلده می شود،بیمارستان ها به دلیل اینکه بیشترین تجهیزات و امکانات را دارند نسب به دو گزینه دیگر هزینه بیشتری دارند.
    روش جراحی بینی:
    روش انجام جراحی بینی با توجه به شرایط بیمار متفاوت است ونوع روش انجام جراحی بینی در هزینه جراحی بینی تاثیر زیادی خواهد داشت.با توجه به دشواری و پیچیدگی جراحی بینی هزینه جراحی بینی تحت تاثیر قرار می گیرد.با توجه به شرایط بیمار ممکن است برای تحت نظر قرار گرفتن شرایط بیمار نیاز به بستری شدن باشد که این امر نیز در تعیین هزینه جراحی موثر است.
    استفاده از بیهوشی:
    در عمل جراحی بینی در صورتی که نیاز به بیهوشی باشد فرآیند بیهوشی توسط متخصص بیهوشی مدیریت می شود و علائم حیاتی بیمار در طول عمل جراحی توسط متخصص بیهوشی و پرستار هوش بری کنترل می شود.استفاده از خدمات متخصص بیهوشی نیز در هزینه جراحی بینی موثر استت و اگر با توجه به تشخیص جراح بینی نیاز به بی هوشی نباشد ممکن است مقداری از هزینه جراحی بینی کاهش یابداما استفاده تاز خدمات متخصص بی هوشی باعث می شود که بیمار در طول عمل جراحی بینی ریلکس باشد و جراحی بینی با خیال راحت انجام شود.
    مدت زمان جراحی بینی:
    با توجه به پیچیدگی عمل جراحی ممکن است یک عمل جراحی بینی در زمان بیشتر یا کمتری انجام شود.برای مثال انجام چند عمل به طور همزمان مانند گرفتگی و کجی بینی و ... مدت زمان جراحی بینی را افزایش می دهد و عمل جراحی ساده تر در زمان کمتری انجام می شود واین امر در تعیین هزینه جراحی بینی می تواند موثر باشد.منبع:هزینه جراحی بینی دکتر کاظمی


6
گفتگوی آزاد / سوال
« آخرين ارسال توسط الهه۹۷ اكتبر 13, 2018, 19:46:27  »
سلام دوستان.
میشه جواب این  سوال رو بدین؟
۱. کدام یک از گزارشهایا صورت حسابهای مالی نتیجه کنترل بودجه ای دولت است؟
صورتحساب عملکردسالانه
گزارش عملکرد وضعیت مالی
گزارش تفریغ بودجه
گزارش تراز دریافتها و پرداختها

7
متفرقه / پاسخ : مزیت های اکسیژن ساز
« آخرين ارسال توسط asalem اكتبر 08, 2018, 14:21:38  »
هردو اکسیژن ساز قابل حمل و خانگی مزایای فراوانی برای بیمارانی که نیاز به اکسیژن درمانی دارند.

اکسیژن ساز،اکسیژن ساز خانگی،اکسیژن ساز پرتابل

8
متفرقه / مزیت های اکسیژن ساز
« آخرين ارسال توسط asalem اكتبر 06, 2018, 13:55:01  »



    اکسیژن ساز (که گاهی «اکسیژن فشرده» خوانده می شود) یک وسیله ی پزشکی است که برای اکسیژن رسانی به کسانی که به آن نیاز دارند استفاده می شود. مردم ممکن است زمانی که شرایطی دارند که باعث کمبود سطح اکسیژن در خونشان می شود، به آن نیاز داشته باشند. این اکسیژن سازها معمولا به واسطه ی نسخه به دست می آیند و به همین خاطر بیش از اندازه خریداری نمی شوند. اکسیژن سازها با اتصال به یک منبع برق یا به وسیله ی باتری کار می کنند. اگر متمرکز کننده با یک باتری الکتریکی کار می کند، آن باتری باید با اتصال به منبع برق شارژ شود. تعدادی از قطعات یک اکسیژن ساز ( غلظت دهنده) را تشکیل می دهند؛ از جمله یک کمپرسور، فیلتر تخته غربال و تخته مدار ها.
    یک اکسیژن ساز دارای یک عنصر فشرده است، اما این نباید اکسیژن فشرده شده یا یک مخزن اکسیژن اشتباه شود. در حالی که یک مخزن دارای مقدار مشخصی اکسیژن است که آن را آزاد می کند، متمرکز کننده هوا را فیلتر (صاف)، فشرده و به طور مداوم آن را انتقال می دهد. تأمین هوا هیچگاه متوقف نمی شود. فشرده کننده به جای پر کردن مجدد هوای فشرده، فقط باید به منبع انرژی دسترسی داشته باشد.
    اکسیژن ساز چگونه کار می کند؟




    اکسیژن ساز (فشرده کننده) ی اکسیژن بسیار شبیه به یک واحد پنجره ی تهویه کار می کند: هوا را می گیرد، آن را تغییر می دهد و در شکلی جدید منتقل می کند. اکسیژن ساز هوا را می گیرد و آن را برای استفاده ی کسانی که بخاطر سطح پایین اکسیژن در خونشان نیازمند اکسیژن پزشکی هستند، تصفیه می کند.
    روش کار آن به این صورت است که:
    1. هوا را از اطراف خود می گیرد.
    2. فشرده سازی هوا در حالی که ساز و کار خنک کننده، فشرده ساز را از گرم شدن بیش از حد حفظ می کند.
    3. حذف کردن نیتروژن از هوا توسط فیلتر و تخته غربال (الک )
    4. انجام تنظیمات انتقال به وسیله ی یک رابط الکترونیکی
    5. انتقال اکسیژن تصفیه شده از طریق یک کانول بینی یا ماسک
    مزیت های اکسیژن ساز
    هردو اکسیژن ساز قابل حمل و خانگی مزایای فراوانی برای بیمارانی که نیاز به اکسیژن درمانی دارند، دارد. اکسیژن ساز خانگی بسیار کم خطر تر از کپسول های اکسیژن سنتی که در صورت پارگی یا نشت باعث افزایش سرعت و مقدار آتش سوزی می شود، هستند. از سوی دیگر اکسیژن سازها چنین خطری را ندارند. اکسیژن سازها خانگی و قابل حملی که می توانند اکسیژن خود را بسازند نسبت به مخزن های قدیمی اکسیژن بیشتر مشهور شده اند و به طور گسترده تری استفاده می شوند. فایده ی دیگر اکسیژن سازها سهولت و افزایش قابلیت به همراه داشتن با اکسیژن است. اکسیژن سازها همراه اکسیژن ضروری را هرجایی که فرد استفاده کننده برود فراهم می کند؛ حتی در هواپیماها. FFA (ادراه هوانوردی فدرال) حکم داده است که تمام مسافرانی که به اکسیژن نیاز دارند باید مجاز باشند تا فشرده ساز های اکسیژن تأیید شده توسط FFA را در تمام هواپیماهای ایالات متحده با بیش از 19 صندلی، با خود حمل کنند. خطوط هوایی خارجی نیز باید برای اکسیژن سازها قابل حمل در تمامی پروازها که مبدأ یا مقصد آن ها خاک ایالات متحده است، مجوز صادر کنند.
9
گفتگوی آزاد / حسابداری شرکتهای بازرگانی
« آخرين ارسال توسط sinayaghoubi12 اوت 06, 2018, 09:32:48  »
حسابداری شرکتهای بازرگانی
هدف شرکتهای بازرگانی کسب سود از خرید و فروش کالا می باشد . که به طور معمول درنوع کالا تغییری ایجاد نشده و فقط نوع حسابداری شرکتهای بازرگانی به نسبت حسابداری شرکتهای خدماتی و حسابداری شرکتهای تولیدی متفاوت خواهد بود. در شرکتهای بازرگانی منبع درامد فروش کالا می باشد .
خریدو فروش کالا درشرکتهای بازرگانی به صورت خرید نسیه ، فروش نقدی ، فروش نسیه امکان پذیر است که دربخش تخفیفات معمولا شرکتها برای بدست اوردن سود بیشتر فروش اعتباری رادر اولویت قرار می دهندکه معمولا این نوع فروش ها دارای مزایایی برای هر دو طرف است دراین حالت خریدار نفدینگی خودرا ذخیره  نموده وفروشنده نیز زودتر حسابهای دریافتنی خودرا  نقد مینماید ، این تخفیفات شامل تخفیف تجاری ، تخفیف نقدی ، تخفیف توافقی و برگشت از فروش و تخفیفات میشود.
در حسابداری شرکتهای بازرگانی هزینه ها به دو قسمت : بهاي كالاي فروخته شده و هزينه هاي عملياتي تقسیم میشود . هزینه های حمل و نقل درشرکتهای بازرگانی پس ازفروش کالا به عهده خریدار است.
ازدومين عوامل درتعيين سود خالص دريك شركت بازرگاني میزان بهاي تمام شده كالاي فروش رفته آن است، كه بصورت موجودي دائمي يا ادواري مشخص میگردد. در حسابداری شرکتهای بازرگانی برای محسابه بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، عواملی مثل  بهاي كالاي خريداري شده، تخفيفات خريد، برگشت ازخريد وتخفيفات هزينه حمل به داخل و موجوديها تعیین کننده میباشند.
تهیه صورتهای مالی در شرکتهای بازرگانی
یک شرکت حسابداری و یا حسابداران شرکت های بازرگانی برای گرفتن عملکرد مالی شرکت دریک دوره معین ملزم به تهیه صورتهای مالی شرکت هستند. حسابداری این صورتها شامل :
1_صورتحساب سود و زیان :
شرکت حسابداری و یا حسابداران شرکت های بازرگانی برای بدست اوردن سود خالص دردوره مالی تمام هزینه ها رااز فروش خالص کم کرده که این هزینه ها شامل بهای تمام شده کالای فروش رفته و هزینه های عملیاتی مییاشند.(هزینه های عملیاتی هزینه هایی هستند که صرف امور واداره عملیات موسسه انجام می گیرد)در واقع بیانگر تصمیمات یک شرکت حسابداری  و یا تصمیمات مدیران باکمک حسابداری شرکت رادر یک دوره مالی مشخص مینماید.
یک شرکت حسابداری  ویا حسابداران شرکت های بازرگانی زمانی که بخواهند سود خالص یک موسسه بازرگانی رابدست اورند نیازبه مواردی ازجمله  فروش خالص ، بهای تمام شده کالای فروش رفته و هزینه های عملیاتی هستند .
صورتحساب سود و زیان به دو روش :
در حسابداری شرکتهای بازرگانی این گزارش بصورت تک مرحله ای و دومرحله ای انجام میگیرد. درتک مرحله ای ابتدا درآمدها و سپس هزینه ها آورده میشودکه مابه التفاوت آنها سود و یا زیان قبل ازکم کردن مالیات خواهد بود ولی دردو مرحله ای ابتدا درآمدهای عملیاتی و سپس هزینه‌های عملیاتی درپایین آن درج شده که مابه التفاوت آنها سودیا زیان ناویژه است ودر ادامه آن درآمدهای غیرعملیاتی  وهزینه‌های غیرعملیاتی آورده شده ، که حاصل تفاصل این دو مورد رااز سود ناویژه کم کرده که سود یا زیان قبل ازمالیات بدست خواهد آمد که باکسر مالیات به سود یا زیان دست می یابیم.
2_ترازنامه
در حسابداری  شرکتهای بازرگانی، ترازنامه از اساسی ترین صورتهای مالی به حساب می آید. زیرا نشان دهنده اقلام دائمی واحد بازرگانی دریک دوره مالی بوده که نمایانگر دارایی ،بدهی ، سرمایه و حقوق صاحبان سهام است .
ترازنامه توسط امور حسابداری شرکت درپایان سال مالی ارائه شده که مشخص کننده میزان دارایی (زمین ، ساختمان ،..)و بدهی (حسابهای پرداخنتی و ..) وهمچنین نمایانگر منابع اقتصادی تحت کنترل ساختار مالی یک شرکت ، میزان نقدینگی شرکت ، توان بازپرداخت بدهی‌ها ، ظرفیت سازگاری با محیط عملیاتی یک شرکت بازرگانی ویا غیره میباشد.
3_صورت گردش وجوه نقد
در حسابداری شرکتهای بازرگانی صورت گردش وجوه نقد بیان می‌کند که چه مقدار وجه نقد بابت فعالیتهای شرکت درسیکل مالی آن، وارد یا خارج شده است. یک شرکت حسابداری  ویا حسابداران شرکت های بازرگانی با ....
www. tehcp. com


10
گفتگوی آزاد / موسسه حسابداری خوب تو اصفهان
« آخرين ارسال توسط هلیا اوت 05, 2018, 12:53:08  »
با سلام میخاستم یه دوره حسابداری برم یه اموزشگاه خوب معرفی کنین تو اصفهان لطفا اگه کسی سراغ داره معرفی کنه.؟
صفحه: [1] 2 3 ... 10