نویسنده موضوع: نمونه ترجمه: آیا ABC و RCA با مدیریت لین مطابقت دار  (دفعات بازدید: 3503 بار)

آفلاین بابک دوج

  • کاربر جدید
  • *
  • سپاسگزاری ها
  • -تشکر کرده:
  • -تشکر شده:
  • ارسال: 25
  • امتیاز های کاربر: 33
  • مدیر ارشد تیم سوی‌بل
    • سوی‌بل - خدمات آنلاین دانشجویی
  • دانشگاه: دانشگاه شیراز
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی
نمونه ترجمه مقاله" آیا سیستم حسابداری ABC و RCA با مدیریت لین مطابقت دارد"


At the time, Robin Cooper and Robert S. Kaplan had introduced activity-based costing (ABC). It was seen as a path to regain relevance for cost systems, and U.S. companies began developing ABC systems. Case studies chronicling these adoptions reported astonishing differences in reported product costs. Managers’ views of their products were turned upside down. Changes in product pricing, promotion, and mix decisions based on ABC costs led to dramatic improvements in profitability and competitiveness for some U.S. firms. At the same time, many of the companies at the forefront of the competitive onslaught on U.S. manufacturers were socalled “lean” companies. By using the term “lean,” I am not referring to “lean and mean” companies that slash costs to achieve short-term financial goals—often without regard to the effect on customer value and other long-term consequences. Rather, I am referring to companies that continuously eliminate waste by adopting a particular type of management and production system, such as the Toyota Production System or some variant of it. Waste is any resource or activity that does not provide value the customer is willing to pay for. A lean production system continuously eliminates waste, flexibly providing value that customers are willing to pay for


در این زمان، رابین کوپر و رابرت اس کاپلان، سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) را معرفی کردند. این موضوع، به عنوان مسیری برای به دست آوردن یک سیستم هزینه یابی مربوط دیده شده است. مطالعات موردی نشان میدهد که گزارشات حیرت انگیزی از استفاده از این سیستم در گزارشگری هزینه ها دیده شده است. دید مدیریت نسبت به تولیدهایشان تغیرات چشمگیری کرده است، تغییر در قیمت گذاری محصولات، ارتقا، و تصمیم گیریهای مختلط بر اساس سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت باعث شد که بهبودهای چشمگیری در سودآوری و رقابت پذیری تعدادی از شرکتهای آمریکایی دیده شود، در همین زمان، بسیاری از شرکتهایی که در صنعت آمریکا در صف اول رقابت بودند، شرکتهای "لین" نام گرفته اند. با استفاده از عبارت "لین" ، من به شرکتهایی (لین و مین) که برای رسیدن به اهداف مالی کوتاه مدت، شکافی در هزینه ها، ایجاد میکنند، اشاره نمیکنم، غالبا این شرکتها تاثیر فعالیتشان را بر ارزش مشتری، و دیگر دست آوردهای بلند مدت، در نظر نمیگیرند. بلکه من به شرکتهایی که با به کارگیری مدیریتی خاص، و سیستمهای تولید، به حذف ضایعات اقدام میکنند اشاره میکنم. مانند سیستم تولید شرکت تویوتا و دیگر گونه های آن. ضایعات، به فعالیت ها و منابعی گفته میشود که باعث ایجاد ارزشی که مشتری میخواهد در قبال آن هزینه ای را بپردازد، نمیشود. سیستم تولیدی لین به صورت دائمی ضایعات را از بین میبرد و با انعطاف بالایی، ارزشی را که مشتری میخواهد در قبال آن هزینه ای را پرداخت کند، فراهم میکند
« آخرين ويرايش: اوت 25, 2010, 15:45:23 توسط بابک دوج »
*Link Removed*

تالار گفتگوی حسابداری


Tags: