آخرین ارسالها

صفحه: [1] 2 3 ... 10
1
حسابداری حسابهای مستقل در خزانه داری کل
 
باتشکر از سرکار خانم آل علی و زاهدی که این متن را تهیه نموده اند.
 
 
فهرست مطالب:
 
مقدمه.............................................................................
سیستم حسابداری خزانه......................................................
خزانه و بانک مرکزی.............................................................
مبنای حسابداری خزانه.........................................................
چرخه حسابداری................................................................
حسابهای مستقل در خزانه کل.................................................
سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه عمومی............................
ثبتهای حسابداری...............................................................
گزارشهای مالی................................................................
سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه اختصاصی.......................
سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه سپرده............................
سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه بازنشستگی......................
سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه شرکتهای دولتی.................
ارتباط بین حسابهای مستقل................................................
 
 
مقدمه
 
به طور کلی از قدیمی ترین وظائف خزانه داری کل تمرکز وجوه درآمدهای عمومی و اختصاصی و سایر دریافتها و همچنین پرداخت هزینه ها و سایر پرداختهای سازمان دولتی به طور کلی کل است.
به بیان کلی می توان گفت:"خزانه صندوق و سازمان هماهنگ کننده دخل و خرج کشور و همچنین تعمین کننده خط مشی و سیستهای مالی دولت است." که این سیستم را یک حسابداری مرکزی دانست که اقلام مندرج در حساب کلیه وزارتخانه ها و موسسات دولتی در آن بر اساس اصول وموازین حسابداری دولتی تلفیق گردیده اند البته به نحوی که بتوان صورتهای مالی تفضیلی مورد نیاز دولت و سایر مراجع قانونی را از آن استخراج نمود.
 
 
سیستم حسابداری خزانه:
حسابداری خزانه دارای دو سیستم مکمل می باشد:
الف: سیستم نقدی : جهت نگهداری دریافت و پردختهای وجوهو انعکاس وضعیت نقدینگی دولت که خزانه داری کل نامیده میشود.
ب:سیستم حسابداری و گزارشگری مالی برای انعکاس درآمدها و سایردریافتها، هزینه ها و سایر پرداختهایی که توسط واحدهای تابعه دولت صورت میگیرد که یک سیستم حسابداری مرکزی می باشد.کلیه اقلام مندرج در حساب کلیه وزارتخانه ها و موسسات دولتی را برابر اصول حسابداری دولتی تلفیق و گزارشهای مالی لازم راتهیه و تنظیم می نماید و بایستی به نحوی طراحی شده باشد کخ صورتهای مالی تفضیلی مورد نیاز دولت و سایر مراجع قانونی به راحتی از آن قابل استخراج باشد.
 
خزانه و بانک مرکزی:
طبق ماده 124 قانون محاسبات عمومی: حسابهای خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا شعب سایر بانکهای دولتی که از طرف بانک مرکزی نمایندگی داشته باشند افتتاح می شود.
 
مبنای حسابداری خزانه :
مبنای حسابداری به صورت نقدی می باشد بنابراین تنها دریافت پرداخت وجوه مبنای ثبت در دفاتر مالی می باشد.
 
چرخه (سیکل) حسابداری:
مراحل جهت ثبت و طبقه بندی و تلخیص فعالیتهای مالی در یک دوره معین جهت ارائه نتایجحاصله در پایان همان دوره مالی سیکل حسابداری نامیده می شود.
 
حسابهای مستقل در خزانه داری کل:
تعداد حسابهای مستقل در خزانه داری کل هر کشور تابع قوانین و مقررات مالی مورد عمل می باشد ، در ایران 5 حساب مستقل به شرح زیر نگه اری میشود:
1-   حساب مستق وجوه عمومی
2-   حساب مستقل وجوه اختصاصی
3-   حساب مستقل وجوه بازنشستگی
4-   حساب مستقل وجوه سپرده
5-   حساب مستقل وجوه شرکتهای دولتی
 
1-   سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه عمومی:
 
این حساب مستقل بنابر دلائل زیرازاهمیت ویژه ای برخورداراست:
 
الف:همه دولتها و شهرداری ها که غیرانتفاعی محسوب میشوند بایستی جهت نگهداری حساب وصول درآمدهای عمومی و پرداخت هزینه های جاری و عمرانی از این حساب مستقل استفاده نمایند.
 
ب:سیستم حسابداری برخی از حسابهای مستقل دیگر مثل وجوه اختصاصی مشابهت بسیاری با حساب وجوه عمومی دارند.
 
ج:منابع اصلی جهت تامین هزینه های جاری و عمرانی دستگاههای دولتی  وجوه عمومی خزانه داری کل می باشد لذا دانشجویانی که قصد فراگیری حسابداری دولتی مورئ اجرا در دستگاههای اجرایی را دارند بایستی با سیستم حسابداری حساب مستقل وجوه عمومی خزانه داری کل آشنا شوند.
 
 
 
ثبتهای حسابداری :
 
1-ابلاغ بودجه:ابلاغ بودجه مصوب به خزانه داری کل در ابتدای سال:
درآمدهای عمومی پیش بینی شده ****
اعتبارات مصوب    ****
مازاد وجوه عمومی  ****
درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار به تفکیک منابع درآمد و طبقه بندی بودجه ای و سازمان های وصول کننده درآمد،و همچنین اعتبارات مصوب به تفکیک اعتبارات جاری و عمرانی و سایر طبقه بندی های مندرج در بودجه سال مربوط در دفاتر معین ثبت میگردد.
 
 
2-دریافت تنخواه خزانه :
ماده 24 قانون محاسبات عمومی:" تنخواه گردان عبارت است از اعتبار بانکی در حساب درامد عمومی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که به موجب قانون اجازه استفاده از آن به میزان معین برای رفع احتیاجات نقدی خزانه در همان سال به وزارت امور اقتصاد و داریی داده میشود و منتهی تا پایان سال واریز میگردد."
از آنجایی که درامدهای پیش بینی شده دولت بلافاصله به حیطه وصول در نمی آید،اما پرداخت هزینه های دستگاه های دولتی از همان ابتدای سال مالی آعاز می گردد،لذا لازم است مبالغی تحت عنوان تنخواه گردان در اختیار دستگاههای اجرایی قرار گیرد.از این بابت خزانه مجاز است حداکثر تا 3% بودجه عمومی دولت را تحت عنوان تنخواه گردان خزانه از بانک مرکزی دریافت و از محل آن تنخواه گردان مورد نیاز دستگاههای دولتی را پرداخت نماید.
 
ثبت تنخواه خزانه از بانک مرکزی:
 
بانک تمرکز وجوه عمومی ****
تنخواه گردان خزانه ****
 
**************************
 
3- وصول درآمدها و سایر دریافتها :از آنجا سیستم حسابداری خزانه نقدی است لذا تنها با دریافت وجوه نقد ثبت حسابداری انجام می شود .
 
3-الف: واریز درآمد پیش بینی شده به حساب خزانه داری کل :
بانک تمرکز وجوه عمومی ****
دریافتهای وجوه عمومی ****
 
3-ب: واریز وجوه مانده مصرف نشده سال قبل به حساب خزانه :
بانک تمرکز وجوه عمومی ****
دریافت وجوه عمومی    ****
4- پرداخت تنخواه گردان حسابداری: واریز مبالغی جهت انجام هزینه ها و سایر پرداختها در ابتدای سال به عنوان تنخواه گردان حسابداری به حساب ذیحسابیهای دستگاها دولتی .
 
تنخواه گردان دستگاههای اجرائی ****
بانک تمرکز وجوه عمومی ****
 
**************************
5-   تخصیص اعتبار :مکانیزمی است که دولتها جهت ایجاد تعادل بین دیافتها و پرداختهای خود اعمال می کند.فاکتور اصلی ۀن نیز میزان وصولی های دولت است بدین معنی که چنانچه میزان وصولی ها کمتر از درآمد پیش بینی شده در سال مالی باشد دولت بایستی در انجام هزینه های خود از طریق کاهش میزان تخصیص اعتبار صرفه جویی کند.
 
جاری با دستگاه اجرائی ****
اعتبارات تخصیص یافته ****
 
************************
6-   پرداخت وجه به دستگاههای اجرایی :به محض تخصیص اعتبار دستگاههای اجرایی می توانند از خزانه درخواست وجه نمایند . خزانه حداکثر تا سقف اعتبارات تخصیص یافته وجه لازم را به حساب انان واری خواهد کرد.
 
ثبت بودجه ای (تامین اعتبار)         ثبت مالی (پرداخت وجه)
 
درخواست وجه دستگاه اجرایی ****     پرداخت وجوه عمومی ****
            اعتبارات پرداخت شده     ****          بانک تمرکز وجوه عمومی****
 
***********************
 
 
7-   بستن حسابهای موقت:
 
7-الف: بستن تنخواه گردان حسابداری:
 
پرداخت وجوه عمومی     ****           (معادل اسناد هزینه)
بانک تمرکز وجوه عمومی****           (معادل وجوه نقد واریزی)
             تنخواه گردان دستگاههای اجرایی ****
 
 
7-ب:تسویه خزانه با بانک مرکزی بابت واریز تنخواه:
 
تنخواه خزانه ****
       بانک تمرکز وجوه عمومی ****
 
 
 
7-ج :بستن حسابهای بودجه ای:
1- اعتبارات مصوب     ****
    مازاد وجوه عمومی  ****
                درامدهای عمومی پیش بینی شده****
 
2- اعتبارات تخصیص یافته ****
جاری با دستگاههای اجرایی ****
 
3- اعتبارات پرداخت شده ****
درخواست وجه دستگاههای اجرایی****
7- د: بستن حسابهای موقت مالی :
دریافتهای وجوه عمومی ****
پرداختهای وجوه عمومی ****
مازاد تخصیص نیافته     ****
 
 
 
8-   گزارشهای مالی نهایی:
پس از بستن حسابهای موقت می توان گزارش و صورتهای مالی نهایی خزانه را تنظیم نمود که به شرح زیر می باشند:
 
8-الف :ترازنامه :صورتحسابی است که وضعیت دارایی های جاری، بدهی های کوتاه مدت،اندوخته ها و مازاد تخصیص نیافته حساب مستقل عمومی را در تاریخ معین نشان میدهد.
 
خزانه داری کل
حساب مستقل وجوه عمومی
ترازنامه در تاریخ 28/12/13xx
 
       دارایی های جاری :                   بدهی های کوتاه مدت :
 
بانک تمرکز وجوه عمومی     ***         بدهی به سایر حسابهای مستقل            ***
پیش پرداختها                    ***         سایر بدهی های کوتاه مدت                  ***
سایر دارایی های جاری        ***                           ------
                     جمع                ***
         مازاد:
          مازاد آخر سال                    ***
------                       ------
جمع دارایی های جاری        ***                  جمع بدهی های کوتاه مدت و مازاد     ***
------                       ------
 
 
 
9-   ب :صورت تغییرات در مازاد :عبارت است از گزارش مالی است که در آن مازاد پایان دوره مالی که تفاوت بین دریافتهای واقعی و پرداخت های واقعی حساب مستقل وجوه عمومی در آن منعکس می شود و در زیر ارائه می شود:
 
خزانه داری کل
حساب مستقل وجوه عمومی
صورت تغییرات در مازاد برای دوره مالی منتهی به 13xx/12/28
 
 
مازاد ابتدای سال مالی                                                                    ****
اضافه می شود : دریافتهای وجوه عمومی طی سال               ****
کسر می شود : پرداختهای وجوه عمومی طی سال       ****
------
افزایش (کاهش) خالص                            ****
   ------
مازاد واقعی در پایان سال                            ****
   ------
 
 
8-ج :صورت عملکرد بودجه ک گزارشی است که در آن درآمدهای پیش بینی شده با درآمدهای واقعی و همچنین اعتبارات مصوب و با هزینه های واقعی مقایسه شده، و ارقام مقایسه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.دو گزرش زیر برای منظور تنظیم می گردد:
خزانه داری کل
حساب مستقل وجوه عمومی
صورت عملکرد بودجه برای درآمدهای پیش بینی شده درسال مالی منتهی به 13xx/12/28
عنوان درآمدها   درآمد پیش بینی شده   درآمد واقعی   افزایش(کاهش)
درآمدهای عمومی به تفکیک منابع درآمد   ****   ****   ****
جمع   ****   ****   ****
 
خزانه داری کل
حساب مستقل وجوه عمومی
صورت عملکرد بودجه برای اعتبارات مصوب در سال مالی منتهی به 13xx/12/28
عنوان هزینه ها   اعتبارات مصوب   اعتبارات پرداخت شده   مانده
اعتبارات بر حسب طبقه بندی بودجه   ****   ****   ****
جمع   ****   ****   ****
 
 
 
2-   سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه اختصاصی:
 
درآمد اختصاصی عبارت از درآمدهای هستند که به موجب قانون برای مصرف یا مصارف خاص در قانون بودجه کل کشور تحت عنوان "درآمد اختصاصی" منظور می شود و همچنین هزینه های اختصاصی نیز باید قید گردد تا دستگاه وصول کننده درآمد مجاز به انجام هزینه باشد.
ثبتهای حسابداری :
الف:ابلاغ بودجه:
       درآمدهای اختصاصی پیش بینی شده****
                            اعتبارات مصوب اختصاصی****
ب:وصول درآمد اختصاصی:
   بانک تمرکز وجوه اختصاصی      ****
                            دریافتهای وجوه اختصاصی ****
ج:پرداختهای اختصاصی:
 پرداخت های وجوه اختصاصی      ****
                       بانک تمرکز وجوه اختصاصی****
د:انتقال مانده وجوه مصرف نشده به خزانه:
دریافتهای وجوه اختصاصی          ****
                       بانک تمرکز وجوه اختصاصی****
ه:بستن حسابهای موقت:
دریافتهای وجوه اختصاصی      ****
                    پرداخت های وجوه اختصاصی****
ی:بستن حسابهای بودجه ای:
اعتبارات مصوب اختصاصی    ****
درامدهای اختصاصی پیش بینی شده   ****
 
3-   سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه سپرده :
 
طبق ماده 41 قانون محاسبات عمومی: وجوهی که تحت عنوان سپرده دریافت می شود باید به حسابهای مخصوص که غیر قابل برداشت بوده و توسط خزانه افتتاح می شود واریز و موجودی آن باید در پایان هرماه به حساب مخصوص تمرکز وجوه سپرده در خزانه منتقل شود. رد وجوه سپرده از طریق تنخواه گردان رد وجوه سپرده انجام مگیرد.
 
ثبتهای حسابداری:
 
الف : واریز سپردهای دریافتی به خزانه داری کل :
 
بانک تمرکز وجوه سپرده    ****
دریافتهای وجوه سپرده     ****
ب:رد سپرده به عنوان تنخواه گردان جهت سازمانهای دولتی:
 
تنخواه گردان رد سپرده ذیحسابی ****
بانک تمرکز وجوه سپرده   ****
ج:پرداختهای انجام شده :
 
پرداختهای وجوه سپرده      ****
بانک تمرکز وجوه سپرده ****
 
 
د: بستن حسابها:
در پایان سال مالی حساب دریافت و پردخت وجوه سپرده با هم بسته می شوند و اختلاف به مازاد می رود.
 
4-   سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه بازنشستگی :
 
کلیه امور مربوط به بازنشستگان و موظفین مشمول قانون استخدام کشوری به عهده سازمان بازنشستگی کشوری می باشد، که تنخواه گردان و دریافت و پرداختهای خود را از طریق اداره کل خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اداره می نمایند. دریافتها و پرداختها در خزانه داری کل ثبت می شود.
 
ثبتهای حسابداری :
 
الف: واریز وجوه بازنشستگی به حساب خزانه:
 
بانک تمرکز وجوه بازنشستگی ****
دریافتهای وجوه بازنشستگی ****
ب: پرداخت های انجام شده توسط خزانه:
 
پرداخت وجوه بازنشستگی      ****
بانک تمرکز وجوه بازنشستگی          ****
 
ج: بستن حسابها:
در پایان دوره مالی حساب دریافت و پرداخت وجه بازنشستگی با هم بسته و اختلاف به مازاد می رود.
 
 
 
5-   سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه شرکتهای دولتی :
 
طبق قانون محاسبات عمومی شرکتهای دولتی باید وجوه دریافتی از عملیات خود را به حساب خزانه داری کل واریز و جهت پرداختهای خود از خزانه درخواست وجه نمایند.
 
ثبتهای حسابداری:
 
الف: واریز درآمد شرکتهای دولتی به حساب خزانه :
 
بانک تمرکز وجوه شرکتهای دولتی ****
دریافت های وجوه شرکتهای دولتی ****
 
ب: واریز مبالغ درخواستی شرکتهای دولتی:
 
پرداخت وجوه شرکتهای دولتی ****
بانک تمرکز وجوه شرکتهای دولتی ****
 
ج: بستن حسابها:
در پایان دوره مالی حساب دریافت و پرداخت وجوه شرکتهای دولتی با هم بسته شده و اختلاف به مازاد می رود.
 
ارتباط بین حساب های مستقل:
طبق ماده 125 قانون محاسبات عمومی خزانه مجاز است برای رفع احتیاجات خود از موجودی حسابهای اختصاصی،وجوه شرکتهای دولتی و سپرده موقتا استفاده نماید مشروط بر اینکه بلافاصله پس از درخواست سازمان ذیربط وجوه استفاده شده را مسترد دارد.
 
 
 
 
منبع :حسابداری دولتی مهدی محمد حسینی
2
حسابداری حسابهای مستقل در خزانه داری کل
 
باتشکر از سرکار خانم آل علی و زاهدی که این متن را تهیه نموده اند.
 
 
فهرست مطالب:
 
مقدمه.............................................................................
سیستم حسابداری خزانه......................................................
خزانه و بانک مرکزی.............................................................
مبنای حسابداری خزانه.........................................................
چرخه حسابداری................................................................
حسابهای مستقل در خزانه کل.................................................
سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه عمومی............................
ثبتهای حسابداری...............................................................
گزارشهای مالی................................................................
سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه اختصاصی.......................
سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه سپرده............................
سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه بازنشستگی......................
سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه شرکتهای دولتی.................
ارتباط بین حسابهای مستقل................................................
 
 
مقدمه
 
به طور کلی از قدیمی ترین وظائف خزانه داری کل تمرکز وجوه درآمدهای عمومی و اختصاصی و سایر دریافتها و همچنین پرداخت هزینه ها و سایر پرداختهای سازمان دولتی به طور کلی کل است.
به بیان کلی می توان گفت:"خزانه صندوق و سازمان هماهنگ کننده دخل و خرج کشور و همچنین تعمین کننده خط مشی و سیستهای مالی دولت است." که این سیستم را یک حسابداری مرکزی دانست که اقلام مندرج در حساب کلیه وزارتخانه ها و موسسات دولتی در آن بر اساس اصول وموازین حسابداری دولتی تلفیق گردیده اند البته به نحوی که بتوان صورتهای مالی تفضیلی مورد نیاز دولت و سایر مراجع قانونی را از آن استخراج نمود.
 
 
سیستم حسابداری خزانه:
حسابداری خزانه دارای دو سیستم مکمل می باشد:
الف: سیستم نقدی : جهت نگهداری دریافت و پردختهای وجوهو انعکاس وضعیت نقدینگی دولت که خزانه داری کل نامیده میشود.
ب:سیستم حسابداری و گزارشگری مالی برای انعکاس درآمدها و سایردریافتها، هزینه ها و سایر پرداختهایی که توسط واحدهای تابعه دولت صورت میگیرد که یک سیستم حسابداری مرکزی می باشد.کلیه اقلام مندرج در حساب کلیه وزارتخانه ها و موسسات دولتی را برابر اصول حسابداری دولتی تلفیق و گزارشهای مالی لازم راتهیه و تنظیم می نماید و بایستی به نحوی طراحی شده باشد کخ صورتهای مالی تفضیلی مورد نیاز دولت و سایر مراجع قانونی به راحتی از آن قابل استخراج باشد.
 
خزانه و بانک مرکزی:
طبق ماده 124 قانون محاسبات عمومی: حسابهای خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا شعب سایر بانکهای دولتی که از طرف بانک مرکزی نمایندگی داشته باشند افتتاح می شود.
 
مبنای حسابداری خزانه :
مبنای حسابداری به صورت نقدی می باشد بنابراین تنها دریافت پرداخت وجوه مبنای ثبت در دفاتر مالی می باشد.
 
چرخه (سیکل) حسابداری:
مراحل جهت ثبت و طبقه بندی و تلخیص فعالیتهای مالی در یک دوره معین جهت ارائه نتایجحاصله در پایان همان دوره مالی سیکل حسابداری نامیده می شود.
 
حسابهای مستقل در خزانه داری کل:
تعداد حسابهای مستقل در خزانه داری کل هر کشور تابع قوانین و مقررات مالی مورد عمل می باشد ، در ایران 5 حساب مستقل به شرح زیر نگه اری میشود:
1-   حساب مستق وجوه عمومی
2-   حساب مستقل وجوه اختصاصی
3-   حساب مستقل وجوه بازنشستگی
4-   حساب مستقل وجوه سپرده
5-   حساب مستقل وجوه شرکتهای دولتی
 
1-   سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه عمومی:
 
این حساب مستقل بنابر دلائل زیرازاهمیت ویژه ای برخورداراست:
 
الف:همه دولتها و شهرداری ها که غیرانتفاعی محسوب میشوند بایستی جهت نگهداری حساب وصول درآمدهای عمومی و پرداخت هزینه های جاری و عمرانی از این حساب مستقل استفاده نمایند.
 
ب:سیستم حسابداری برخی از حسابهای مستقل دیگر مثل وجوه اختصاصی مشابهت بسیاری با حساب وجوه عمومی دارند.
 
ج:منابع اصلی جهت تامین هزینه های جاری و عمرانی دستگاههای دولتی  وجوه عمومی خزانه داری کل می باشد لذا دانشجویانی که قصد فراگیری حسابداری دولتی مورئ اجرا در دستگاههای اجرایی را دارند بایستی با سیستم حسابداری حساب مستقل وجوه عمومی خزانه داری کل آشنا شوند.
 
 
 
ثبتهای حسابداری :
 
1-ابلاغ بودجه:ابلاغ بودجه مصوب به خزانه داری کل در ابتدای سال:
درآمدهای عمومی پیش بینی شده ****
اعتبارات مصوب    ****
مازاد وجوه عمومی  ****
درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار به تفکیک منابع درآمد و طبقه بندی بودجه ای و سازمان های وصول کننده درآمد،و همچنین اعتبارات مصوب به تفکیک اعتبارات جاری و عمرانی و سایر طبقه بندی های مندرج در بودجه سال مربوط در دفاتر معین ثبت میگردد.
 
 
2-دریافت تنخواه خزانه :
ماده 24 قانون محاسبات عمومی:" تنخواه گردان عبارت است از اعتبار بانکی در حساب درامد عمومی نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که به موجب قانون اجازه استفاده از آن به میزان معین برای رفع احتیاجات نقدی خزانه در همان سال به وزارت امور اقتصاد و داریی داده میشود و منتهی تا پایان سال واریز میگردد."
از آنجایی که درامدهای پیش بینی شده دولت بلافاصله به حیطه وصول در نمی آید،اما پرداخت هزینه های دستگاه های دولتی از همان ابتدای سال مالی آعاز می گردد،لذا لازم است مبالغی تحت عنوان تنخواه گردان در اختیار دستگاههای اجرایی قرار گیرد.از این بابت خزانه مجاز است حداکثر تا 3% بودجه عمومی دولت را تحت عنوان تنخواه گردان خزانه از بانک مرکزی دریافت و از محل آن تنخواه گردان مورد نیاز دستگاههای دولتی را پرداخت نماید.
 
ثبت تنخواه خزانه از بانک مرکزی:
 
بانک تمرکز وجوه عمومی ****
تنخواه گردان خزانه ****
 
**************************
 
3- وصول درآمدها و سایر دریافتها :از آنجا سیستم حسابداری خزانه نقدی است لذا تنها با دریافت وجوه نقد ثبت حسابداری انجام می شود .
 
3-الف: واریز درآمد پیش بینی شده به حساب خزانه داری کل :
بانک تمرکز وجوه عمومی ****
دریافتهای وجوه عمومی ****
 
3-ب: واریز وجوه مانده مصرف نشده سال قبل به حساب خزانه :
بانک تمرکز وجوه عمومی ****
دریافت وجوه عمومی    ****
4- پرداخت تنخواه گردان حسابداری: واریز مبالغی جهت انجام هزینه ها و سایر پرداختها در ابتدای سال به عنوان تنخواه گردان حسابداری به حساب ذیحسابیهای دستگاها دولتی .
 
تنخواه گردان دستگاههای اجرائی ****
بانک تمرکز وجوه عمومی ****
 
**************************
5-   تخصیص اعتبار :مکانیزمی است که دولتها جهت ایجاد تعادل بین دیافتها و پرداختهای خود اعمال می کند.فاکتور اصلی ۀن نیز میزان وصولی های دولت است بدین معنی که چنانچه میزان وصولی ها کمتر از درآمد پیش بینی شده در سال مالی باشد دولت بایستی در انجام هزینه های خود از طریق کاهش میزان تخصیص اعتبار صرفه جویی کند.
 
جاری با دستگاه اجرائی ****
اعتبارات تخصیص یافته ****
 
************************
6-   پرداخت وجه به دستگاههای اجرایی :به محض تخصیص اعتبار دستگاههای اجرایی می توانند از خزانه درخواست وجه نمایند . خزانه حداکثر تا سقف اعتبارات تخصیص یافته وجه لازم را به حساب انان واری خواهد کرد.
 
ثبت بودجه ای (تامین اعتبار)         ثبت مالی (پرداخت وجه)
 
درخواست وجه دستگاه اجرایی ****     پرداخت وجوه عمومی ****
            اعتبارات پرداخت شده     ****          بانک تمرکز وجوه عمومی****
 
***********************
 
 
7-   بستن حسابهای موقت:
 
7-الف: بستن تنخواه گردان حسابداری:
 
پرداخت وجوه عمومی     ****           (معادل اسناد هزینه)
بانک تمرکز وجوه عمومی****           (معادل وجوه نقد واریزی)
             تنخواه گردان دستگاههای اجرایی ****
 
 
7-ب:تسویه خزانه با بانک مرکزی بابت واریز تنخواه:
 
تنخواه خزانه ****
       بانک تمرکز وجوه عمومی ****
 
 
 
7-ج :بستن حسابهای بودجه ای:
1- اعتبارات مصوب     ****
    مازاد وجوه عمومی  ****
                درامدهای عمومی پیش بینی شده****
 
2- اعتبارات تخصیص یافته ****
جاری با دستگاههای اجرایی ****
 
3- اعتبارات پرداخت شده ****
درخواست وجه دستگاههای اجرایی****
7- د: بستن حسابهای موقت مالی :
دریافتهای وجوه عمومی ****
پرداختهای وجوه عمومی ****
مازاد تخصیص نیافته     ****
 
 
 
8-   گزارشهای مالی نهایی:
پس از بستن حسابهای موقت می توان گزارش و صورتهای مالی نهایی خزانه را تنظیم نمود که به شرح زیر می باشند:
 
8-الف :ترازنامه :صورتحسابی است که وضعیت دارایی های جاری، بدهی های کوتاه مدت،اندوخته ها و مازاد تخصیص نیافته حساب مستقل عمومی را در تاریخ معین نشان میدهد.
 
خزانه داری کل
حساب مستقل وجوه عمومی
ترازنامه در تاریخ 28/12/13xx
 
       دارایی های جاری :                   بدهی های کوتاه مدت :
 
بانک تمرکز وجوه عمومی     ***         بدهی به سایر حسابهای مستقل            ***
پیش پرداختها                    ***         سایر بدهی های کوتاه مدت                  ***
سایر دارایی های جاری        ***                           ------
                     جمع                ***
         مازاد:
          مازاد آخر سال                    ***
------                       ------
جمع دارایی های جاری        ***                  جمع بدهی های کوتاه مدت و مازاد     ***
------                       ------
 
 
 
9-   ب :صورت تغییرات در مازاد :عبارت است از گزارش مالی است که در آن مازاد پایان دوره مالی که تفاوت بین دریافتهای واقعی و پرداخت های واقعی حساب مستقل وجوه عمومی در آن منعکس می شود و در زیر ارائه می شود:
 
خزانه داری کل
حساب مستقل وجوه عمومی
صورت تغییرات در مازاد برای دوره مالی منتهی به 13xx/12/28
 
 
مازاد ابتدای سال مالی                                                                    ****
اضافه می شود : دریافتهای وجوه عمومی طی سال               ****
کسر می شود : پرداختهای وجوه عمومی طی سال       ****
------
افزایش (کاهش) خالص                            ****
   ------
مازاد واقعی در پایان سال                            ****
   ------
 
 
8-ج :صورت عملکرد بودجه ک گزارشی است که در آن درآمدهای پیش بینی شده با درآمدهای واقعی و همچنین اعتبارات مصوب و با هزینه های واقعی مقایسه شده، و ارقام مقایسه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.دو گزرش زیر برای منظور تنظیم می گردد:
خزانه داری کل
حساب مستقل وجوه عمومی
صورت عملکرد بودجه برای درآمدهای پیش بینی شده درسال مالی منتهی به 13xx/12/28
عنوان درآمدها   درآمد پیش بینی شده   درآمد واقعی   افزایش(کاهش)
درآمدهای عمومی به تفکیک منابع درآمد   ****   ****   ****
جمع   ****   ****   ****
 
خزانه داری کل
حساب مستقل وجوه عمومی
صورت عملکرد بودجه برای اعتبارات مصوب در سال مالی منتهی به 13xx/12/28
عنوان هزینه ها   اعتبارات مصوب   اعتبارات پرداخت شده   مانده
اعتبارات بر حسب طبقه بندی بودجه   ****   ****   ****
جمع   ****   ****   ****
 
 
 
2-   سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه اختصاصی:
 
درآمد اختصاصی عبارت از درآمدهای هستند که به موجب قانون برای مصرف یا مصارف خاص در قانون بودجه کل کشور تحت عنوان "درآمد اختصاصی" منظور می شود و همچنین هزینه های اختصاصی نیز باید قید گردد تا دستگاه وصول کننده درآمد مجاز به انجام هزینه باشد.
ثبتهای حسابداری :
الف:ابلاغ بودجه:
       درآمدهای اختصاصی پیش بینی شده****
                            اعتبارات مصوب اختصاصی****
ب:وصول درآمد اختصاصی:
   بانک تمرکز وجوه اختصاصی      ****
                            دریافتهای وجوه اختصاصی ****
ج:پرداختهای اختصاصی:
 پرداخت های وجوه اختصاصی      ****
                       بانک تمرکز وجوه اختصاصی****
د:انتقال مانده وجوه مصرف نشده به خزانه:
دریافتهای وجوه اختصاصی          ****
                       بانک تمرکز وجوه اختصاصی****
ه:بستن حسابهای موقت:
دریافتهای وجوه اختصاصی      ****
                    پرداخت های وجوه اختصاصی****
ی:بستن حسابهای بودجه ای:
اعتبارات مصوب اختصاصی    ****
درامدهای اختصاصی پیش بینی شده   ****
 
3-   سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه سپرده :
 
طبق ماده 41 قانون محاسبات عمومی: وجوهی که تحت عنوان سپرده دریافت می شود باید به حسابهای مخصوص که غیر قابل برداشت بوده و توسط خزانه افتتاح می شود واریز و موجودی آن باید در پایان هرماه به حساب مخصوص تمرکز وجوه سپرده در خزانه منتقل شود. رد وجوه سپرده از طریق تنخواه گردان رد وجوه سپرده انجام مگیرد.
 
ثبتهای حسابداری:
 
الف : واریز سپردهای دریافتی به خزانه داری کل :
 
بانک تمرکز وجوه سپرده    ****
دریافتهای وجوه سپرده     ****
ب:رد سپرده به عنوان تنخواه گردان جهت سازمانهای دولتی:
 
تنخواه گردان رد سپرده ذیحسابی ****
بانک تمرکز وجوه سپرده   ****
ج:پرداختهای انجام شده :
 
پرداختهای وجوه سپرده      ****
بانک تمرکز وجوه سپرده ****
 
 
د: بستن حسابها:
در پایان سال مالی حساب دریافت و پردخت وجوه سپرده با هم بسته می شوند و اختلاف به مازاد می رود.
 
4-   سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه بازنشستگی :
 
کلیه امور مربوط به بازنشستگان و موظفین مشمول قانون استخدام کشوری به عهده سازمان بازنشستگی کشوری می باشد، که تنخواه گردان و دریافت و پرداختهای خود را از طریق اداره کل خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اداره می نمایند. دریافتها و پرداختها در خزانه داری کل ثبت می شود.
 
ثبتهای حسابداری :
 
الف: واریز وجوه بازنشستگی به حساب خزانه:
 
بانک تمرکز وجوه بازنشستگی ****
دریافتهای وجوه بازنشستگی ****
ب: پرداخت های انجام شده توسط خزانه:
 
پرداخت وجوه بازنشستگی      ****
بانک تمرکز وجوه بازنشستگی          ****
 
ج: بستن حسابها:
در پایان دوره مالی حساب دریافت و پرداخت وجه بازنشستگی با هم بسته و اختلاف به مازاد می رود.
 
 
 
5-   سیکل حسابداری حساب مستقل وجوه شرکتهای دولتی :
 
طبق قانون محاسبات عمومی شرکتهای دولتی باید وجوه دریافتی از عملیات خود را به حساب خزانه داری کل واریز و جهت پرداختهای خود از خزانه درخواست وجه نمایند.
 
ثبتهای حسابداری:
 
الف: واریز درآمد شرکتهای دولتی به حساب خزانه :
 
بانک تمرکز وجوه شرکتهای دولتی ****
دریافت های وجوه شرکتهای دولتی ****
 
ب: واریز مبالغ درخواستی شرکتهای دولتی:
 
پرداخت وجوه شرکتهای دولتی ****
بانک تمرکز وجوه شرکتهای دولتی ****
 
ج: بستن حسابها:
در پایان دوره مالی حساب دریافت و پرداخت وجوه شرکتهای دولتی با هم بسته شده و اختلاف به مازاد می رود.
 
ارتباط بین حساب های مستقل:
طبق ماده 125 قانون محاسبات عمومی خزانه مجاز است برای رفع احتیاجات خود از موجودی حسابهای اختصاصی،وجوه شرکتهای دولتی و سپرده موقتا استفاده نماید مشروط بر اینکه بلافاصله پس از درخواست سازمان ذیربط وجوه استفاده شده را مسترد دارد.
 
 
 
 
منبع :حسابداری دولتی مهدی محمد حسینی
3
گفتگوی آزاد / شرایط و مراحل تاسیس و ثبت شرکت صرافی
« آخرين ارسال توسط companyregisterir آوریل 08, 2018, 10:47:32  »
صرافی ها بنگاه ها ی تجاری می باشند که وظیفه و کار اصلی شون تبادل و دادو ستد انواع پول و ارز می باشد
امروزه از هر لحاظ بسار مهم و از اهمیت بالایی در هر کشور برخوردار است
فعالیت اصلی صرافی ها :خرید و فروش ارز نقدی و حواله  ای و خرید و فروش مسکوکات می باشد
در کال دونوع صرافی وجود دارد یکی کارش فقط خرید و فروش ارز است یک نوع دیگر علاوه بر خرید و فروش نقدی ارز مجاز است حواله های ارزی ار طریقه موسسات اعتباری و مالی وو خدمات آن را در چهارچوب قوانین ان کشور انجام دهد
ثبت شرکت صرافی فقط به صورت تضامنی انجام میشود ولی از طریق موسسات مالی و اعتباری فقط در قالب شرکت سهامی خاص انجام میشود.
شرایط ثبت شرکت صرافی به غیر از قوانین مشترکی برای همه ثبت شرکت های دیگر باید رعایت شود برا ی سمت مدیر عامل و رئیس, دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی مرتبط و حداقل سابقه پنج سال تجربه در امور ارزو مبادلات و اقتصادی

 لینک مرجع: companyregisterir.com

متقاضیان واجد شرایط  می بایست اسناد و اطلاعات ذیل را به بانک مرکزی ارائه نمایند :
1- ارائه تقاضا

2- اساسنامه و یا شرکت نامه پیشنهادی

3- مبلغ سرمایه پیشنهادی و نحوه تامین آن

4- نام و مشخصات و سابقه فعالیت موسسین با ذکر میزان سهم الشرکه هر کدام

5- نام و مشخصات ، میزان تحصیلات ، سابقه فعالیت و سمت های قبلی مدیر و یا مدیران پیشنهادی

6- تعهدنامه هر یک از مدیران و مدیر عامل صرافی ها مبنی بر اینکه در هیچ زمانی محکومیت کیفری موثر از هیچ نوع نداشته است

7- تعهدنامه هر یک از مدیران و مدیر عامل صرافی ها مبنی بر اینکه در هیچ زمانی محکومیت کیفری موثر از هیچ نوع نداشته است

8- التزام کتبی مبنی بر انجام فعالیت طبق مقررات

بانک مرکزی پس از بررسی کلیه مدارک متقاضیان و در صورت تایید مدارک و صلاحدید، نسبت به صدور مجوز تاسیس به منظور ثبت صرافی در اداره ثبت اقدام می نماید و پس از انجام تشریفات رسمی ثبت شرکت صرافی در اداره ثبت و ارائه گواهی های مربوط توسط موسسین و احراز سرمایه تامین شده ، بانک مرکزی مجوز فعالیت صرافی را صادر می نماید  .



4
گفتگوی آزاد / شرایط و مدارک ثبت برند محصولات لبنیات
« آخرين ارسال توسط companyregisterir آوریل 04, 2018, 13:25:01  »
لبنیات یکی از مهمترین بخش های هرم غذایی انسان ها می باشد موادی مانند ؛ شیر ، ماست ، پنیر ، دوغ  و خامه و …… که نقش حائز اهمیتی در سلامت انسان ها در هر گروه سنی دارند. تهیه این گروه غذایی حائز اهمیت یکی از اهداف دامپروری می باشد و با توجه به اینکه تولید این مواد همراه با رشد مصرف کنندگان آن رو به افزایش است  و افراد بسیاری متقاضی فعالیت در این رشته می باشند بنابراین ثبت برند جهت شناسایی و ایجاد وجه تمایز در بازار متنوع این نوع محصولات بسیار حائز اهمیت است.

هنگامی که محصولی با کیفیت توسط تولید کنندگان  وارد بازار می شود ثبت برند در ابتدا مانع سو استفاده افراد در بازار خواهد شد و همچنین امکانی خواهد بود برای  مصرف کننده تا کالای مورد نظر خود را  به آسانی انتخاب نماید .

همچنین از سایر مزایای ثبت برند می توان به مورد ذیل اشاره نمود
1-جهت محصولات ویا خدمات ارائه شده توسط مجموعه  شما ایجاد شهرت خواهد نمود.

2- تولید کننده ها و یا ارائه دهندگان خدمات را به ارائه خدمات و یا محصول بهتر جهت حفظ حسن شهرت برند تشویق خواهد نمود.

3-می تواند جزء دارایی های ارزشمند کسب و کار قرار گیرد.

4- در افزایش اعتبار مجموعه موثر است  و میتواند در دریافت وام و تسهیلات مفید باشد.

5-از موارد ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشد.

6-در تبلیغات و بازاریابی تاثیر بسیار مطلوبی خواهد داشت و اساس شهرت شرکت ها می باشد.

7-در شرکت های سهامی ثبت برند می تواند برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده ی سهام کند و باعث افزایش درآمد شرکت شود.

 شرایط ثبت برند جهت محصولات لبنیاتی
جهت ثبت برند در ابتدا توجه داشته باشید که علامت شما می بایست از هر حیث خلاقانه و نوآورانه باشد این بدین معناست که این علامت نباید تکراری باشد و یا دارای شباهت با سایر برند های ثبت شده توسط سایرین باشد. علاوه بر این ثبت علامت تجاری دارای ممنوعیت هایی نیز می باشد و قانون ثبت علائم و آیین نامه اصلاحی اجرایی مصوب سال 13337 ثبت علائم ذیل را ممنوع نموده است :

1-علائم رسمی،دولتی و مملکتی نظیر پرچم ایران،علائم وزارتخانه ها،هلال احمر،علائم نیروهای مسلح و ….

2-علایمی که قبلاَ خود یا مشابه آن به ثبت رسیده باشد.

3-علائم منافی عفت عمومی ونظم و انضباط اجتماعی

4-علائمی که دارای اسم و عبارت عمومی باشد و دولت استعمال آن را تحت علامت تجاری منع کرده باشد

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند شرکت لبنیات
1-مدارک مثبت هویت متقاضی

الف) اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی

ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء

2-مدارک نماینده قانونی:چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی(وکیل،دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ….) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.

3- ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر

4-در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.

5-ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط

6-استفاده از حق تقدم:چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.

7-نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار

در انتها توجه داشته باشید که برند ثبت شده به مدت 10 سال مورد حمایت قانون خواهد بود و بعد از آن به دفعات قابل تمدید می باشد.


ثبت برند محصولات لبنیات
companyregisterir.com
5
نرم افزار حسابداری / پاسخ : نرم افزار حسابداری هلو
« آخرين ارسال توسط Farnaz_f مارس 14, 2018, 22:55:45  »
سلام
چطور میشه در نرم افزار هلو یک فاکتور را ضمیمه (ویا پیوست) یک سند کرد، بطوری که در گزارش سند فاکتور را نشان دهد؟
ممنون میشم جواب بدید
6
نرم افزار حسابداری / پاسخ : نرم افزار هلو
« آخرين ارسال توسط Farnaz_f مارس 14, 2018, 22:54:12  »
سلام
چطور میشه توی نرم افزار برای یک سند یک فاکتور را ضمیمه (یا پیوست) کرد، بطوری که توی گزارش سند فاکتور ضمیمه شده را نشان دهد
ممنون میشم جواب بدید
7
گفتگوی آزاد / نحوه کار با نرم افزار waze
« آخرين ارسال توسط xavi مارس 08, 2018, 12:50:10  »
در ابتدا بهتر است توضیح کوتاهی در مورد فواید مسیریابی و دلیل محبوبیت این مسیر یاب waze ذکر کنیم .

    مسیریابی و جستجو مسیر به صورت کلاسیک یا پرسجو از دیگران یا به خاطر سپردن یا یادداشت در شرایط امروزی که سرعت و دقت مهم ترین وزنه کاری شده نیاز هست وجود داشته باشد ، خصوصا برای رانندگان و تاکسی های پیوسته در مسیرهای درخواستی توسط مشتریان با مسیریاب ها میتوانند کمترین اتلاف وقت کاهش مصرف بنزین و آرامش در سفر و همچنین مسیر های ترافیکی متوجه بشوند و از مسیرهای بهتری برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.
    گروهی دیگر از کسانی که مسیریاب ها برایشنا مفید هست کسانی که با وسایلی همچون اتوبوس و دوچرخه و… استفاده می کنند از مسیر های مناسب مربوط به همان وسیله و همچنین انتخاب خط اتوبوس بهتر که کمترین زمان به مقصد برسد را انتخاب کنند.


نحوه کار با نرم افزار waze و دلیل محبوبیت آن در ایران



این نرم افزار با قابلیت های بسیار جالب خود توانسته جای نرم افزارهای محبوب جهانی همچون GooGle Map که بر روی اکثر گوشی ها نصب شده هست بگیرد !

چند دلیل پر رنگ و پر ارزش نام میبریم :

اطلاع دادن کسانی که توسط شما مسیری رو طی کردن و دوربین های کنترل سرعت و پلیس هایی که در مسیر هستند را دیدن و با نرم افزار فقط یک لمس کوچک ثبت کردن موقعیت خود را و باعث شده شما زمانی که نزدیک آن مسیر می شوید از وجود حتمی پلیس یا دوربین کنترل سرعت مطلع بشوید .

و همچنین مسیر های ترافیک دار و مسیر های نامناسب مانند ریز کوه و بهمن یا تصادف و حوادثی دیگر که باعث مطلع شدن دیگران قبل از رسیدن به آن موقعیت می شود .


این نرم افزار رایگان می باشد و برای دانلود کافیه از مارکت معتبر همچون GooglePlay برای Android و مارکت AppStore برای IOS نرم افزار Waze تایپ کنید و نسخه انگلیسی که معمولا ابتدا جستجو شما دیده می شود را دانلود کنید حجم تقریبی ۵۰ مگابایت می باشد .

حالا میخوایم با توضیحات ساده و قدم به قدم نحوه شروع و کار با نرم افزار Waze در اختیارتون بذاریم :

    نصب پس از دانلود
    سپس اجرای نرم افزار ( توجه داشته باشید حتما نیاز هست Gps شما فعال باشد و اما نیاز به اینترنت نمی باشد البته اولین باری که وارد نرم افزار می شوید باید اینترنت داشته باشید تا تنظیمات بروز رسانی و نصب شود .)
    پس از اجرای نرم افزار نیاز امکانات نسخه ای که نصب کردید و همچنین محبوب ترین امکانات نرم افزار را نشان می دهد ، سپس بر روی Get started لمس کرده
    قوانین و شرایط نرم افزار مطالعه یا Accept به معنای پذیرفتن را لمس کرده
    وارد نرم افزار شدیم حالا اجازه دسترسی به Gps یا موقعیت شما باید بدهید تا مبدا مشخص شود یعنی دقیقا الان کجا هستید .
    بعد چند لحظه موقعیت شما نمایان می شود حالا با لمس ذره بین سمت چپ میتوانید مقصد مدنظر خود را جستجو کنید ، بعدا که چند مقصد جستجو کردید مقصد هایی که قبلا جستجو کردید را زیر همین کادر جستجو میتوانید مشاهده کنید تا اگر یکی از آنها مقصد مدنظرتون هست فقط کافیه انتخاب کنید تا مقصد شما تایین شود.
    حالا مقصد شما نمایان شد کافیه برای شروع بر روی Gonow که سمت راست می باشد لمس کرده تا مسافت و زمان رسیدن به آن مسیر را ببینید و در همین راستا میتوانید مسیری که مشخص شده هم مشاهده کنید
    بر روی نقشه دو علامت مهم دیده میشود یکی مقصد که با فلش ابی رنگ می باشد . و دیگری پرچم سفید سیاه که به معنای پایان مسیر می باشد .

    سمت چپ سرعت شما که بر اسا س کیلومتر هست میتوانید مشاهده کنید .
    سمت راست شما دکمه نارنجی رنگی هست که ابزارهای کاربردی و ارزشمند این نرم افزار قرار دارند .
    هرکدام از این موارد میتوانید جهت معرفی وضعیت مسیر فعلی خود برای دیگران استفاده کنید همچنین دیگران با همین روش باعث می شوند که همه از اطلاعات واقعی و حقیقی مطلع باشند قبل از رسیدن به آن مسیر هشداری دریافت کنند یا نمادی مانند عکس پلیس یا دوربین کنترل سرعت یا تصادف یا ترافیک یا هرگونه حادثه مثل ریزش کوه یا بهمن و … مطلع بشوند .


چند امکان مفید دیگر این نرم افزار نام میبریم :

    قابلیت تشخیص زمان و زمینه نرم افزار از سفید به مشکی در زمان غروب تا ابتدای طلوع خورشید
    فارسی بودن تمام مکان های داخل نقشه با جزییات کامل
    جستجو بر اساس نزدیک ترین خدمات مورد نیاز شما ، مثلا پمپ بنزین، رستوران ها
    پس از جستجو به طور مثال پمپ بنزین تمامی پمپ بنزین ها بر اساس نزدیک ترین به شما نشان می دهد ، حال شما میتوانید به دیگران اشتراک بذارید مثلا به خانواده ای دیگر که با شما همراه هستند با لمس Send
    و همچنین میتوانید مورد علاقه خود یا Favorite قرار دهید
    و همچنین میتوانید در حالی که شما در منطقه دیگری هستید شروع یا مبدا را آن پمپ بزنین قرار داده و مقصد را مکانی دیگر فایده این کار این هست که اگر کسی از دوستان شما یا خانواده شما در پمپ بنزین هست و نیاز هست راهی مناسب پیدا کند تا به شما یا هر مکان دیگر برسد با این روش مسیریابی کرده و مسیر بدست آمده را به دوستان خود اشتراک میذارید
    این نرم افزار تنظیمات گسترده ای هم قرار داده که با استفاده علامت چرخ دنده میتوانید به قسمت تنظیمات نرم افزار waze وارد شده و تغییراتی همچون صدا و علائم و حالتی همچون هشدار کودک ، کاهش مصرف باتری،نمایش نقشه به صورت ۳ بعدی یا ۲ بعدی


و موارد دیگر

در انتها تذکر داده شود که هر نرم افزاری بستگی به نیاز و شرایط هر کاربری محبوبیت پیدا می کند اما در شرایط اجتماعی مانند راننده گان تاکسی ها نرم افزارهایی بهتر هستند که محبوبیت بالایی مانند Waze داشته باشند و اما کسانی که با تنظیمات و محیط غیر فارسی آن کار کردن مشکل دارند پیشنهاد میکنیم از نرم افزار های فارسی مسیریاب استفاده کنند . برای آشنایی با دیگر ترفندهای اینترنتی روی لینک مورد نظر کلیک کنید و یا در سرچ صفحه ی نخست نودی عنوان مورد نظر خود را جست و جو نمایید .

nody.ir
8
 با سلام خدمت دوستان
نحوه تعدیل پایان سال حقوق 96 سوال داشتم .
 کسی که درآمد مالیاتی سالانه 349.053.630 ريال باشه با توجه به جدول مالیاتی تا سقف 240.000.000 ريال معاف کسر مابقی اون 10% مالیات تعلق میگیره .
با توجه به اینکه مالیات پرداختی حقوق تا پایان سال 7.732.043 ريال هست
بازم به این فرد مالیات تعلق میگیره آیا ؟
من تو محاسبه مشکل دارم ؟!!!
لطفا نحوه محاسبه مالیات عیدی و برام بذارین
ممنون
9
در دنیای امروز با گسترش فعالیت های مالی، انجام محاسبات نیاز به صرف زمان و دقت زیادی دارد.در تحقیقات حسابداری مشخص شده اکثر شركتهای موفق، شركتهایی هستند که مدیر آنها یا تحصیلات مالی - حسابداری داشته یا از نرم افزارهای حسابداری- انبارداری  خوب و مطمئن استفاده می کنند.با استفاده از نرم افزارهای مالی مناسب، تمام محاسباتی که قبلا به صورت دستی انجام می دادید، اکنون به طور اتوماتیک انجام می شود وبه میزان زیادی در وقت و هزینه صرفه جویی می شود.
 
نرم افزار حسابداری وینا كاري از شركت فناوری اطلاعات فراگستر مي باشد كه با امكانات زير بصورت  رایگان  ارائه مي شود :

*امکان تعریف 200 قلم کالا و خدمات
*امکان تعریف 100 حساب معین و طرف حساب
* صدور سریع و آسان فاکتور خرید و فروش , پیش فاکتور فقط در چند ثانیه
*صدور فاکتور خدمات-امکان فروش اقساطی
*کنترل لحظه ای میزان فروش و موجودی های نقدی و اجناس
*ثبت سند حسابداری دوبل به صورت اتوماتیک
*پشتیبانی از حسابداری سه سطحی (کلی ,معین و تفضیلی)
*پیگیری سریع و نمایش وضعیت حساب ها و میزان بدهی مشتریان
*انجام کلیه عملیات مربوط به خرید و فروش
*امکان طراحی و تنظیم فاکتور به شکل دلخواه
*تنظیم و چاپ بارکد
*اعلام کمبود موجودی و چک های قابل وصول با تعیین زمان بندی (هشدار سررسید)
*انجام کلیه امور مربوط به چک و بانک و وجه نقد
* صدور دفاتر مالی و تراز نامه و صورت حساب سود و زیان
*پشتیبانی از تمامی چاپگرها و دستگاه های بارکد استاندارد(پرینتر و دستگاههای بارکد خوان
*تهیه نسخه پشتیبان
*و ارائه انواع گزارشات حسابداری
گزارشات اصلی سیستم :
*مشاهده اسناد حسابداری و فاکتورهای وابسته
*صورت حساب افراد (مانده حساب)
*وضعیت گردش یک حساب (دفتر معین )
*وضعیت گردش کلیه حسابها (دفتر روزنامه)
*وضعیت گردش یک حساب (دفتر کل )
*تراز دوستونی و چهار ستونی(سود و زیان )
*تراز نامه و صورت حساب سود و زیان
*سررسید طرف حسابها
*موجودی ریالی انبار
*گزارش خرید و فروش (میزان خرید و فروش )
*موجودی کالا
*گزارشات ویژه سود وزیان
*گزارش اسناد حذف و اصلاح شده

 دانلود نسخه رایگان حسابداری وینا   :

vina.ir/UpFiles/Software/download1/5 Free.exe


توجه: این نرم افزار دارای محدودیت در ثبت اسناد نمی باشد علاقمندانی که نرم افزار حسابداری وینا با امکانات فوق مناسب کارشان می باشد می توانند بدون محدودیت از این نرم افزار استفاده نمایند.

10
گفتگوی آزاد / شرایط و مراحل ثبت شرکت کامپیوتری
« آخرين ارسال توسط companyregisterir فوریه 27, 2018, 16:20:30  »
کامپیوتر و یا رایانه دستگاهی است با برنامه ریزی می تواند یکسری عملیات منطقی را به صورت خودکار به انجام برساند این بدین معناست این دستگاه های هوشمند مجموعه ایی گسترده از دستورات را پیروی می نمایند و وظایف مورد نظر را به  انجام می رسانند.

امروزه زندگی در جوامع دارای وابستگی بسیاری به کامپیوتر و علوم وابسته می باشد و این دستگاه های هوشمند نقش بسیار مهمی در پیشرفت های علمی و تکنولوژی  جوامع داشته اند. البته واضح است که امروزه همچنان ابعاد استفاده از علوم کامپیوتر رو به افزایش می باشد لذا افراد بسیاری مایل به فعالیت در این رشته و امور وابسته به آن می باشند.

در صورتی که مایل به ثبت شرکت رایانه ایی می باشید مطالعه این مطلب به شما عزیزان پیشنهاد می شود.

ثبت شرکت کامپیوتری (رایانه ای)
بنا بر تغییرات و تصمیمات اتخاذ شده در سال 1376 شرکت های کامپیوتری ملزم به اخذ مجوز از دبیر خانه شورای انفورماتیک نمی باشند و کافیست جهت احراز صلاحیت و تایین طبقه بندی به اتحادیه صنفی رایانه ای مراجعه نمایند.

جهت ثبت شرکت کامپیوتری در ابتدا می بایست مدارک شرکت را به  اتحادیه صنفی رایانه ای ارسال نمایید . این اتحادیه در مدت زمانی مشخص مدارک  لازم را پس از دریافت بررسی نموده و در صورت عدم مغایرت اقدام به تایید درخواست و صدور مجوز می نماید. این مجوز دارای یک سال اعتبار می باشد. در صورت تمایل جهت تمدید این مجوز، شرکت های کامپیوتری ثبت شده  ملزم به ارائه هر ساله اطلاعات حقوقی خود اعم از تغییرات شرکت ، روزنامه رسمی و اظهارنامه مالیاتی و… به اتحادیه صنفی می باشند . تا تمدید مجوز انجام گردد. در غیر اینصورت و عدم اقدام  مجوز فعالیت شرکت لغو خواهد شد.

دارا بودن شرایط ذیل برای شرکت های کامپیوتری و یا طراحی سایت و ثبت هاستینگ و سایر شرکت های از این قبیل برای عضویت در نظام صنفی رایانه ای لازم می باشد:

1-بنابر بند یک اساسنامه شرکت های کامپیوتری موضوع فعالیت شرکت می بایست یکی از رشته های مربوط مانند : نشر دیجیتال یا موضوعات خاصی در زمینه پشتیبانی خدمات و فروش سخت افزار و نرم افزارهای حسابداری باشد

2-مدیر عامل با مدرک حداقل کارشناسی داشته باشد. در  صورت مدرک دیپلم باید 8 الی 10 سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد .در صورتی که مدرک فوق دیپلم در زمینه کامپیوتر داشته باشد باید ۴ سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد و. در صورتی که مدرک فوق دیپلم وی مربوط به رشته های غیر از کامپیوتر باشد باید ۶ سال سابقه مدیریت یا فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشد.

3-مدیر عامل شرکت کامپیوتری: مدیرانی که سمت مدیر عاملی قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه ای استان در شرکت خود داشته اند از این قانون مستثنی می باشند. همچنین شرکت هایی که موضوع فعالیت آنها فقط انفورماتیک بوده و مدیر عامل شرکت دارای شرایط تصدی پست مدیر عاملی شرکت رایانه ای باشد یعنی حداقل لیسانس در زمینه انفورماتیک باشد و یا دارای لیسانس در سایر رشته های فنی و مهندسی با حداقل سه سال سابقه کاری مفید در زمینه کامپیوتری باشد

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های رایانه ایی (کامپیوتری)
1-کپی روزنامه رسمی آگهی تاسیس شرکت وکپی روزنامه رسمی آگهی آخرین تغییرات شرکت

2-کپی برگه احراز صلاحیت و رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک

3- کپی شناسنامه مدیر عامل

4- کپی شناسنامه مدیر عامل

5-کپی آخرین اظهار نامه مالیاتی

6-کپی اساسنامه شرکت

همچنین در صورتی که شرکت رایانه ای تازه تاسیس می باشد، کپی لیست بیمه لازم است و در صورتی که لیست بیمه ندارد، نامه ای مبنی بر تمام وقت بودم مدیر عامل و اشتغال در شرکت می بایست ارائه گردد.


 مراحل  ثبت شرکت کامپیوتری
صفحه: [1] 2 3 ... 10